Παρασκευή 22.11.2024
More

    Σπ. Μπιμπίλας: «Θα βγει πιο δυνατό το θέατρο από την κρίση»

    Ο πρόεδρος του ΣΕΗ μίλησε στο ITV για τις κακοποιητικές συμπεριφορές, τις διώξεις σε βάρος ηθοποιών και σκηνοθετών και για την επόμενη ημέρα του ελληνικού θεάτρου

    Εμπιστοσύνη στη νέα γενιά των καλλιτεχνών, ότι φαινόμενα κακοποιητικών συμπεριφορών, όπως αυτά που ήρθαν στο προσκήνιο τους τελευταίους μήνες και αποκάλυψαν μία δυσώδη κατάσταση στο ελληνικό θέατρο, θα πάψουν να υφίστανται, δήλωσε πως έχει, ο Σπ. Μπιμπίλας.

    Ο πρόεδρος του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, που σήκωσε το βάρος, μαζί με τα μέλη του ΔΣ του ΣΕΗ, μίας πρωτοφανούς κατάστασης στο χώρο του θεάτρου, με τις δεκάδες καταγγελίες και την άσκηση κακουργηματικών διώξεων πλέον σε βάρος γνωστών ηθοποιών και σκηνοθετών, μίλησε στο ITV για την επόμενη ημέρα στο καλλιτεχνικό και θεατρικό στερέωμα, για το αποτύπωμα της κρίσης, αλλά και γενικότερα για το πόσο έχει πληγεί ο κλάδος και από αυτήν την ιστορία και από την πανδημία.

    «Θέλουμε να πιστεύουμε, ότι όλο αυτό που έγινε, θα αποβεί σε καλό του θεάτρου. Όσοι χρησιμοποίησαν με λάθος τρόπο την εξουσία που είχαν, ή θεώρησαν ότι είναι ανώτεροι από άλλους, έχουν πάρει ένα ισχυρό μάθημα και πιστεύω, ότι για χρόνια θα υπάρχει ο φόβος, ώστε να μην επαναληφθούν. Ωστόσο, πιστεύω, ότι η νέα γενιά δε θα δημιουργήσει τέτοιες καταστάσεις γιατί εδώ και 15 χρόνια, μιλάμε για μία γενιά φτωχοποιημένη, που δεν κερδίζει πολλά χρήματα. Έτσι, έχουμε ξεφύγει από την εποχή των πολλών χρημάτων που οδηγούσαν στη διαφθορά και σε νοσηρά φαινόμενα. Το πρώτο βέβαια στο οποίο πρέπει να στηριχθούμε δεν είναι ο φόβος, αλλά η παιδεία, γιατί μέσω αυτής θα καταλάβουμε, ότι οι χαρακτήρες δεν αλλοιώνονται από δύσκολες καταστάσεις. Ελπίζω να βγούμε πιο δυνατοί, γιατί έχω τεράστια πίστη στη νέα γενιά», ανέφερε ο κ. Μπιμπίλας.

    Η νέα πραγματικότητα στο θέατρο

    Η πανδημία εκτός από το χαλί των κακοποιητικών συμπεριφορών, ανέσυρε και ένα οικοδόμημα, που αποδείχθηκε σαθρό, γι’ αυτό και κατέπεσε σαν χάρτινος πύργος. Το θέατρο αναζητά πλέον διέξοδο σε μία τραγική κατάσταση, που σύμφωνα όμως με τον κ. Μπιμπίλα δεν είχε τις αιτίες του μόνο στην υγειονομική κρίση.

    «Θεωρώ, ότι ήταν ένα νοσηρό φαινόμενο να έχουμε 2.000 παραστάσεις το χρόνο, οι περισσότερες εκ ων οποίων στην Αθήνα, γιατί στις 1500 από αυτές, οι ηθοποιοί δεν πληρώνονταν ή έπαιρναν ελάχιστα χρήματα, αλλά έκαναν κάτι άλλο το πρωί και το βράδυ έκαναν το χόμπι τους. Θα έχουμε λιγότερες παραστάσεις στο εξής και αυτό πιστεύω, ότι είναι υγεία και ευκαιρία παράλληλα να επιστρέψει το θέατρο στην επαρχία, να ενισχυθούν τα ΔΗΠΕΘΕ και να φύγουν ηθοποιοί από το κέντρο και να δουλέψουν σε όλη την Ελλάδα».

    Τέλος, ο κ. Μπιμπίλας στάθηκε και στην υποστήριξη της Πολιτείας απέναντι στον κλάδο από την αρχή της κρίσης μέχρι και σήμερα, που δεν άφησε ικανοποιημένους τους ηθοποιούς.

    «Η Πολιτεία είχε να αντιμετωπίσει τεράστια προβλήματα από την αρχή της πανδημίας και αυτό το αναγνωρίζουμε. Κάναμε όμως μεγάλες κινητοποιήσεις, πολλές συναντήσεις για να φτάσουμε να πάρουμε ένα επίδομα για όσους ήταν σε παραγωγές που διακόπηκαν και μπήκαν σε αναστολή από τον Μάρτιο του 2020. Όλοι οι υπόλοιποι όμως δεν πήραν καμία βοήθεια, αφού τον Σεπτέμβριο άνοιξε το Μητρώο στο οποίο ήταν εγγεγραμμένοι 15.000 και σήμερα έχουν φτάσει τις 52.000. Άρχισαν να παίρνουν ένα επίδομα τον Ιανουάριο του 2021, όμως όλους τους προηγούμενους μήνες δεν πήραν τίποτε και μιλάμε για πολλούς οικογενειάρχες, που δεν είχαν ούτε ένα ευρώ, εισόδημα, ούτε φυσικά μπορούν να ζήσουν τις οικογένειές τους με το επίδομα των 534 ευρώ», κατέληξε.

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ