Σάββατο 14.06.2025
More

    Ποια είναι η σωστή πίεση αέρα για τα λάστιχα του αυτοκινήτου

    Ο τακτικός έλεγχος της πίεσης των ελαστικών εξασφαλίζει την όσο το δυνατόν ασφαλέστερη οδήγηση και μεταφορά των επιβατών, ωστόσο πολλοί είναι οι οδηγοί που αμελούν τα καθήκοντά τους.

    Ένας από τους πιο σημαντικότερους τακτικούς ελέγχους που πρέπει να πραγματοποιεί ο ιδιοκτήτης ενός αυτοκινήτου αφορά τη μέτρηση της πίεσης των ελαστικών. Τα ελαστικά είναι τα μοναδικά στοιχεία του αυτοκινήτου που έρχονται σε επαφή με το οδόστρωμα, επομένως η σωστή πίεση εγγυάται την ασφάλεια των επιβατών αλλά και την εύρυθμη λειτουργία του οχήματος.

    Η σωστή πίεση στα ελαστικά βελτιώνει επίσης την κατανάλωση καυσίμου, ενώ βοηθά και στην ομοιόμορφη φθορά τους. Ωστόσο η ενδεδειγμένη πίεση που συνιστούν οι κατασκευαστές είναι διαφορετική για κάθε αυτοκίνητο.

    Κατά προσέγγιση, για τα ελαστικά ενός μεσαίου μεγέθους αυτοκινήτου οι κατασκευαστές συνιστούν πίεση 2,2 με 2,3 bar, ενώ σε ένα βαρύτερο όχημα, όπως για παράδειγμα σε ένα SUV, οι κατασκευαστές συνιστούν κατά μέσο όρο 2,4 bar.

    Για μεγαλύτερη ακρίβεια θα πρέπει να αναζητήσουμε την προτεινόμενη πίεση στο εγχειρίδιο του κατασκευαστή ή στο γνωστό σε όλους «ταμπελάκι» με τις συνιστώμενες πιέσεις των ελαστικών.

    Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να σημειώσουμε ότι η ρύθμιση της πίεσης των ελαστικών θα πρέπει να πραγματοποιηθεί με «κρύα» ελαστικά, πριν δηλαδή αυτά διανύσουν μεγάλη απόσταση.

    Επίσης, είναι σημαντικό να ελέγχουμε τακτικά και το επίπεδο φθοράς των ελαστικών. Τα περισσότερα ελαστικά διαθέτουν ενσωματωμένους δείκτες φθοράς, που επιτρέπουν στον οδηγό να εκτιμήσει την κατάστασή τους, η οποία επηρεάζει επίσης τη λειτουργία όλων των συστημάτων ασφαλείας που εξοπλίζουν το αυτοκίνητο.

    Αυτά είναι για παράδειγμα το ABS και το traction control, ενώ η κατάστασή τους επηρεάζει δευτερευόντως και άλλους πολύ σημαντικούς τομείς, όπως η οικονομία καυσίμου και η συνολική ποιότητα κύλισης.

    Το ελάχιστο νόμιμο βάθος σκαλίσματος του ελαστικού είναι 1,6 χλστ.. Παρόλα αυτά, οι ουσιαστικές ιδιότητες για την ασφάλειά σας απουσιάζουν ήδη πριν από αυτό το όριο. Γι’ αυτό ένα καλοκαιρινό λάστιχο χρειάζεται αντικατάσταση μόλις το βάθος του πέλματος -και όχι ο ώμος του ελαστικού- φτάσει στα 3 χλστ. (καινούργιο έχει βάθος 8 έως 9 χλστ.).

    Κάτω από τα 3 χιλιοστά βάθος, αυξάνεται σημαντικά και η πιθανότητα υδρολίσθησης, επειδή το ελαστικό δεν προλαβαίνει να απομακρύνει το νερό αποτελεσματικά.

    Τέλος, αν σκάσει κάποιο λάστιχο ενώ οδηγείτε, το καλύτερο που μπορείτε να κάνετε είναι να αποφύγετε τις απότομες κινήσεις με το τιμόνι, να ενεργοποιήσετε τα αλάρμ, και να προσπαθήσετε να σταματήσετε σε ασφαλές σημείο στην άκρη του δρόμου. Εκεί μπορείτε να προχωρήσετε σε αντικατάσταση του σκασμένου ελαστικού.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ