Μηχανοδηγός στην Ιαπωνία, καθυστέρησε δυο λεπτά να αφιχθεί στο αμαξοστάσιο και ο εργοδότης του προχώρησε σε παρακράτηση του ποσού
Μηχανοδηγός στην Ιαπωνία, καθυστέρησε δυο λεπτά να αφιχθεί στο αμαξοστάσιο και ο εργοδότης του προχώρησε σε παρακράτηση του ποσού που αντιστοιχούσε στα 120 δευτερόλεπτα “που δεν εργάστηκε”.
Mηχανοδηγός στην Ιαπωνία μήνυσε τον εργοδότη του, γιατί του παρακράτησε 0.33 σεντ (του ευρώ -43 ιαπωνικά γεν), επειδή άργησε να φτάσει στον προορισμό του δυο λεπτά. Για την ιστορία, ο οδηγός της ιστορίας μας δεν είχε επιβάτες στο τρένο που έπρεπε να πάει έως το αμαξοστάσιο στην Okayama, πόλη στη δυτική Ιαπωνία. Με καθυστέρηση 60” κατάλαβε ότι ήταν σε λάθος πλατφόρμα. Μέχρι να μπει στη σωστή, χρειάστηκε άλλο ένα λεπτό.
Κατά τη βασική αρχή των εργασιακών σε αυτήν την χώρα (“δεν δουλεύεις, δεν πληρώνεσαι”) η West Japan Railway Company προχώρησε στην αφαίρεση 0.66 σεντ (0.33 για κάθε λεπτό της καθυστέρησης), ποσό που αντιστοιχούσε στο χρόνο -του μεροκάματου- που δεν δούλεψε. Ο οδηγός διαμαρτυρήθηκε στο τοπικό γραφείο τήρησης των εργασιακών, η παρακράτηση έγινε 0.33 σεντ, αλλά και πάλι ο υπάλληλος δεν αισθάνθηκε καλά με ό,τι είχε γίνει. Έτσι, προχώρησε σε μήνυση, στην οποία ανέφερε πως η καθυστέρηση ήταν προϊόν ανθρώπινου λάθους -και όχι απουσίας από τη δουλειά. Τόνισε και ότι δεν επηρέασε κάπως το χρονοδιάγραμμα των δρομολογίων.
Ζητά τα 0.33 σεντ της παρακράτησης, συν 0.10 για υπερωρία, αλλά και 16.844 ευρώ, για τη ψυχική οδόνη που όπως λέει, του προκάλεσε η απόφαση του εργοδότη του. Όλα τα παραπάνω δημοσιεύτηκαν στην εφημερίδα Yomiuri Shimbun, που δεν αποκάλυψε το όνομα του μηχανοδηγού.
Το ιαπωνικό σιδηροδρομικό δίκτυο φημίζεται για την ακρίβεια του. Ακόμα και δευτερόλεπτα καθυστέρησης, οδηγούν σε δημόσιες συγγνώμες των εταιριών προς τους επιβάτες. Αλήστου μνήμης ήταν μια του 2017, στην οποία εταιρία απολογήθηκε για την “σοβαρή ταλαιπωρία” που προκάλεσε στους επιβάτες τρένου, το οποίο άργησε να αναχωρήσει κατά 20”.
Οι μόνοι λόγοι καθυστέρησης, που είναι αποδεκτοί από όλους είναι οι σεισμοί και οι τυφώνες. Σε περίπτωση καθυστέρησης από πέντε λεπτά και πάνω, οι φοιτητές, οι μαθητές και οι εργαζόμενοι που είναι στους επιβάτες παίρνουν βεβαίωση την οποία παρουσιάζουν στα εκπαιδευτικά ιδρύματα και τους εργοδότες, για να αποδείξουν ότι δεν έφταιγαν εκείνοι που άργησαν.