Ξεκινάει το καλάθι του νοικοκυριού για ειδικές κατηγορίες ανθρώπων που έχουν προβλήματα υγείας και πρέπει να αγοράζουν συγκεκριμένα προϊόντα.
Ξεκινάει το καλάθι του νοικοκυριού για τις ειδικές κατηγορίες, σε περίπου δέκα μέρες με περίπου 15 προϊόντα που θα είναι όχι μόνο για διαβητικούς, αλλά για ειδικές κατηγορίες ανθρώπων που έχουν προβλήματα υγείας και που αναγκαστικά πρέπει να αγοράζουν συγκεκριμένα προϊόντα. Επίσης υπάρχει σκέψη για να διαμορφωθεί εορταστικό καλάθι για την εποχή των εορτών.
Αυτό γνωστοποίησε ο υπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων Άδωνις Γεωργιάδης, κατά τη χθεσινή επίσκεψή του σε δύο καταστήματα σούπερ μάρκετ, καθώς την εβδομάδα που πέρασε το μεν πρώτο κατέγραψε τη μεγαλύτερη ποσοστιαία μείωση στις τιμές των προϊόντων του καλαθιού του νοικοκυριού, το δε δεύτερο παρουσίασε το χαμηλότερο σε αξία καλάθι.
Ο κ. Γεωργιάδης δήλωσε: «Θα ήθελα πρώτα να ευχαριστήσω όλους τους καταναλωτές. Όπως προκύπτει από τα στοιχεία, 4 στους 10 καταναλωτές έχουν ήδη αγοράσει προϊόντα από το καλάθι, αυτό να ξέρετε είναι πάρα πολύ σημαντικό για να πετύχει το καλάθι και να πετύχουμε γενικά τη μείωση των τιμών. Όσο εσείς ψωνίζετε από το καλάθι, τόσο οι αλυσίδες και οι προμηθευτές πιέζονται να χαμηλώσουν εκεί τις τιμές και όσο χαμηλώνουν εκεί τις τιμές τόσο αναγκάζονται και οι υπόλοιποι να χαμηλώσουν τις τιμές έξω από το καλάθι, για να μη χάσουν πελάτες. Άρα, εμείς οι καταναλωτές κάθε φορά που πάμε να ψωνίσουμε κρατάμε στα χέρια μας τις τιμές της επομένης εβδομάδος, γι’ αυτό έρχομαι κάθε εβδομάδα και επιβραβεύω τις αλυσίδες που έχουν τις μεγαλύτερες μειώσεις».
Ο υπουργός συμπλήρωσε ότι το καλάθι λειτουργεί σαν πλαφόν ελεύθερης αγοράς «όμως, εμείς οι καταναλωτές με τη συμπεριφορά μας θα ορίσουμε τη μοίρα μας».
Σχετικά με τις προσφορές ανέφερε ότι υπάρχουν πάρα πολλές προσφορές. «Υπάρχει για τρίτη συνεχόμενη εβδομάδα μείωση τιμών. θυμίζω όταν πρωτοανακοίνωσα το καλάθι η αντιπολίτευση μου έλεγε να βάλω πλαφόν, διατίμηση και τέτοια κι έλεγα «όχι, θα πάμε με ελεύθερη αγορά». Αν είχαμε βάλει διατίμηση θα είχαν «κλειδώσει» όλοι στην τιμή διατίμησης, άρα θα είχαν μείνει εκεί. Επειδή όμως έχουμε πάει σε ελεύθερη αγορά και ελεύθερο ανταγωνισμό, οι τιμές κάθε εβδομάδα πέφτουν.
Είναι ένα-δύο σούπερ μάρκετ που φαίνεται ότι τις έχουν αυξήσει, αλλά όλες οι αλυσίδες έχουν μειώσει τις τιμές σε σχέση με την περασμένη εβδομάδα και θέλω να ευχαριστήσω όλες τις αλυσίδες… Οι λίγες αυξήσεις που βλέπετε σε περίπου 75 από τα 850 προϊόντα σε ένα ποσοστό 9% είναι μόνο σε νωπά προϊόντα, εκεί που λόγω συγκυρίας μπορεί να αλλάξει η τιμή. Αντιθέτως, στα συσκευασμένα προϊόντα που μπορεί να γίνει και πολύ εύκολα η σύγκριση, όλες οι αλυσίδες αυτή την εβδομάδα έχουν χαμηλώσει τις τιμές τους και θέλω να τις συγχαρώ όλες μία προς μία ονομαστικά».
Καλάθι για τους διαβητικούς
«Ξεκινάμε το καλάθι για τις ειδικές κατηγορίες, πιστεύω σε περίπου δέκα μέρες να είμαστε έτοιμοι να το ανακοινώσουμε, περίπου 15 προϊόντα που θα είναι όχι μόνο για διαβητικούς, για ειδικές κατηγορίες ανθρώπων που έχουν προβλήματα υγείας και που αναγκαστικά πρέπει να αγοράζουν συγκεκριμένα προϊόντα.
Κι επίσης σκεφτόμαστε να δούμε τι θα κάνουμε για το εορταστικό καλάθι της εποχής των εορτών» γνωστοποίησε ο υπουργός και πρόσθεσε: «Δεν πρόκειται να αφήσουμε τον καταναλωτή ούτε μια εβδομάδα μόνο του, κάθε εβδομάδα θα είμαστε στις αλυσίδες, κάθε εβδομάδα θα πιέζουμε να πέσουν οι τιμές. Εάν κάποια πάει να αυξήσει τις τιμές θα είμαστε εκεί για τον ανάποδο λόγο, δε θα διστάσω να το κάνω, να το ξέρουν αυτό όλοι, εδώ δεν παίζουμε. Εδώ θα γλιτώσουμε χρήματα στους καταναλωτές ο κόσμος να χαλάσει, τέρμα. Λοιπόν το εργαλείο δουλεύει.
Πάνω απ’ όλα όμως, το ξαναλέω, πρέπει να ευχαριστήσω τους καταναλωτές, οι καταναλωτές έκαναν τη διαφορά, εάν οι καταναλωτές δεν ψώνιζαν από το καλάθι οι αλυσίδες δε θα είχαν ρίξει τις τιμές.
Οι 51 κατηγορίες δεν θα αλλάξουν
Ο υπουργός υπογράμμισε ότι οι 51 κατηγορίες δεν θα αλλάξουν διότι «άμα ξεχειλώσουν οι κατηγορίες, τότε η δυνατότητα μας να πιέσουμε τις τιμές προς τα κάτω θα μειωθεί. Εμείς θέλουμε να φτιάξουμε έναν χώρο όπου θα συγκρίνονται οι αλυσίδες μεταξύ τους και θα βάζουν τα δυνατά τους για να ρίχνουν τις τιμές κάθε εβδομάδα και να φρενάρει ο πληθωρισμός. Όσο αυξάνεις τον αριθμό, τόσο αυτή η δύναμη μειούται. Όσο έχεις περιχαρακωμένο τον αριθμό, εκεί πέρα μπορείς να κάνεις τη σύγκριση, εκεί πέρα δεν μπορεί να ξεφύγει καμία αλυσίδα.
Έχω πει ότι στην πρώτη αλυσίδα που θα δω ότι αυξάνει τις τιμές θα κάνω την ανάποδη διαφήμιση. Αυτήν την εβδομάδα, θα το πω για άλλη μια φορά, όλες οι αλυσίδες μείωσαν τις τιμές, θέλω να συγχαρώ μία προς μία όλες τις αλυσίδες.
Όλες οι αλυσίδες έβαλαν πλάτη και για αυτό το λόγο δεν θέλω να πω κάτι κακό για μία αλυσίδα. Διότι πραγματικά οι τιμές που είδαμε αυτήν την εβδομάδα μας δημιούργησαν μεγάλη ευχαρίστηση και χαρά, γιατί ο ανταγωνισμός πράγματι λειτουργεί. Και έχω πει ότι κάθε εβδομάδα θα πηγαίνουμε σε κάποια αλυσίδα που κάνει το κάτι παραπάνω, για να επιβραβεύουμε αυτήν την πολύ μεγάλη προσπάθεια», κατέληξε.