Σοκαριστικές είναι οι λεπτομέρειες που βγαίνουν στην επιφάνεια και ρίχνουν φως στο τρομακτικό δυστύχημα με τη σύγκρουση των τρένων στα Τέμπη.
Σύμφωνα με πληροφορίες του iefimerida.gr, το απόγευμα της Τρίτης, πριν γίνει το σιδηροδρομικό πολύνεκρο δυστύχημα, μία αμαξοστοιχία ακινητοποιήθηκε στα Τέμπη.
Το ακινητοποιημένο τρένο ρυμουλκήθηκε στο Καραγάτσι, αφού άλλαξαν τροχιά για να μπει λίγο στο ανερχόμενο ρεύμα, ανάποδα, προκειμένου να μετακινηθεί στον σταθμό. Απ’ ό,τι φαίνεται, ο σταθμάρχης δεν άλλαξε πάλι την τροχιά για να κινηθεί η επιβατική στο ανερχόμενο προς Θεσσαλονίκη, την άφησε όπως ήταν, και μπήκε στο καθοδικό.
«Είχε κοπεί το καλώδιο ηλεκτροδότησης» -Ατύχημα και σε προηγούμενο δρομολόγιο, χθες το απόγευμα, λέει επιβάτης
Σημειώνεται ότι ένας επιβάτης της αμαξοστοιχίας 56, που έφυγε από την Αθήνα στις 15:22 με ώρα άφιξης 17:35, μιλώντας στην ΕΡΤ αποκάλυψε ότι είχε κοπεί το καλώδιο ηλεκτροδότησης αρκετή ώρα πριν να συμβεί το μοιραίο δυστύχημα στα Τέμπη.
«Συνέβη ένα ατύχημα στα Παλαιοφάρσαλα. Το είδα με τα μάτια μου. Είχε κοπεί το καλώδιο ηλεκτροδότησης, είχε πέσει πάνω στο τρένο και ακουμπούσε στη γη. Μας είπαν να μην κατέβουμε γιατί υπήρχε κίνδυνος ηλεκτροπληξίας» αποκάλυψε ο κ. Μανωλόπουλος στην ΕΡΤ, περιγράφοντας ότι ανέμεναν στο σημείο τουλάχιστον δύο ώρες.
Το καλώδιο ηλεκτροδότησης και η καθυστέρηση δύο ωρών
«Στα Παλαιοφάρσαλα ακούμε κάποιους θορύβους και μας ανακοινώνει ο προϊστάμενος της αμαξοστοιχίας ότι έχει κοπεί το καλώδιο ηλεκτροδότησης και γι’ αυτό θα έπρεπε να παραμείνουμε μέσα» είπε, και συμπλήρωσε ότι «μετά τις 18:00 μας ενημέρωσαν ότι θα πάμε με λεωφορείο στον προορισμό μας».
Σύμφωνα με τον κ. Μανωλόπουλο, ενδεχομένως αυτό το ατύχημα ήταν η αιτία της αλλαγής της γραμμής. Οπως τόνισε, αισθάνθηκε ότι στην αμαξοστοιχία υπήρχε μόνο ένας υπάλληλος να διαχειριστεί την κατάσταση και κανένας από την εταιρεία δεν βρέθηκε στο σημείο για να τους διευκολύνουν να πάνε στον προορισμό τους.
Ο ίδιος ο σταθμάρχης φέρεται κατά την κατάθεσή του, παρουσία εισαγγελέως, να παραδέχθηκε το λάθος του που οδήγησε στο θάνατο δεκάδες ανθρώπους.
Σύμφωνα με πληροφορίες, ο 59χρονος συλληφθείς σταθμάρχης Λάρισας Β.Σ., ο οποίος κατηγορείται για ανθρωποκτονία από αμέλεια και επικίνδυνες παρεμβάσεις στη συγκοινωνία, καταθέτοντας στην Τροχαία Λάρισας υπό την εποπτεία εισαγγελέα -κατόπιν εντολής του προϊσταμένου της Εισαγγελίας Εφετών Λάρισας, εισαγγελέα Σταμάτη Δασκαλόπουλου-, αρχικά είχε υποστηρίξει ότι πάτησε το μπουτόν για αλλαγή γραμμών αλλά δεν υπάκουσε το ηλεκτρονικό σύστημα.
Ωστόσο, στη συνέχεια φέρεται να παραδέχθηκε το μοιραίο λάθος του.
Ο σταθμάρχης λέει ότι έβαλε το κλειδί για να μεταβάλει την τροχιά της επιβατικής αμαξοστοιχίας, αλλά αυτό φαίνεται να μη λειτούργησε. Ο ίδιος φαίνεται να κατάλαβε ότι δεν λειτούργησε, αλλά δεν έδωσε σημασία και δεν έκανε τίποτα για να διορθώσει το λάθος του. Εμμέσως, ομολογεί το λάθος του και την ευθύνη του για το δυστύχημα και το απέδωσε «στην κακιά ώρα».
Η σύλληψή του έγινε στο πλαίσιο του αυτοφώρου, ωστόσο η δικογραφία θα σχηματιστεί απόψε, αργά το βράδυ, και πιθανότατα αύριο το πρωί θα οδηγηθεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών με βαρύτατες κατηγορίες, που επισύρουν πολυετείς ποινές ως και ισόβια κάθειρξη.
«Το παραδέχθηκε μπροστά μου το λάθος του» λέει συνάδελφός του
Συνάδελφος του σταθμάρχη, ο οποίος βρισκόταν μαζί του το μοιραίο βράδυ του δυστυχήματος στα Τέμπη, μιλώντας στον Alpha και στην εκπομπή T-live, είπε χαρακτηριστικά: «Ήταν καθαρά ανθρώπινο λάθος».
«Δεν βλέπαμε τηλεόραση. Ήμουν μαζί του όλο το βράδυ. Δεν κατάλαβε τι λάθος έκανε στην αρχή. Όταν έμαθε για το δυστύχημα ήμασταν εκείνη την ώρα μαζί. Τα έχασε, δεν μίλησε καθόλου. Τον ρώτησα τι έκανε, μου είπε ότι το τρένο το έβαλε κανονικά στη γραμμή. Μετά κατάλαβε το λάθος του. Έκανε καθαρά λάθος. Είναι ανθρώπινο λάθος. Δεν πατάς κανένα κουμπί, γυρίζεις τα κλειδιά στην ευθεία ή στη διαγώνιο. Τα συστήματα μια χαρά λειτούργησαν. Το λάθος είναι καθαρά δικό του και το παραδέχτηκε και χθες εκεί. Το παραδέχτηκε μπροστά μου. Είναι καθαρά ανθρώπινο λάθος. Ποιο σύστημα φταίει;», είπε ο συνάδελφος του σταθμάρχη.
Στη συνέχεια, επιβεβαίωσε ότι ο σταθμάρχης εργαζόταν στον ΟΣΕ επί χρόνια, έφυγε για να εργαστεί στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και στη συνέχεια επέστρεψε για να γίνει σταθμάρχης, ενώ υπογράμμισε πως ο σταθμάρχης εκπαιδεύτηκε για τρεις μήνες στη θεωρία και έκανε τρεις μήνες πρακτική. Περιέγραψε δε μία μία τις κινήσεις που έπρεπε να κάνει ο 60χρονος συνάδελφός του πριν από τη μοιραία σύγκρουση.
Οι αμαξοστοιχίες κινούνταν στην ίδια γραμμή επί 12′ με ταχύτητα 166 χλμ./ώρα
Από την εικόνα που αντικρίζουν όλοι, συμπεραίνεται ότι η μετωπική σύγκρουση των δύο τρένων ήταν σφοδρότατη, λόγω της μεγάλης ταχύτητας, ενώ από τη φωτιά που ξέσπασε έχουν καταστραφεί στο σημείο και τα εναέρια καλώδια ηλεκτροδότησης των συρμών.
Η επιβατική αμαξοστοιχία κινούνταν με 166 χιλιόμετρα/ώρα στο συγκεκριμένο σημείο. Για περίπου 12 λεπτά και για απόσταση 18 χιλιομέτρων, λόγω του λάθους του σταθμάρχη, η επιβατική και η εμπορική αμαξοστοιχία κινούνταν στην ίδια γραμμή.
Ενώ μέχρι και αυτή την ώρα συντελείται γιγαντιαία επιχείρηση αναζήτησης σορών μέσα στα συντρίμμια, ο μακάβριος κατάλογος μεγαλώνει. Για 40 νεκρούς, που πιθανότατα θα αυξηθούν στους 50, κάνουν λόγο πληροφορίες από το τρομακτικό σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη.
Στους 40 οι νεκροί, έχουν πάρει DNA από 50 συγγενείς επιβατών
Σύμφωνα με πληροφορίες, στο Γενικό Νοσοκομείο Λάρισας υπάρχουν 38 αταυτοποίητες σοροί. Άλλες πηγές κάνουν λόγο για 40 νεκρούς, ενώ οι Αρχές έχουν λάβει DNA από 50 συγγενείς πρώτου βαθμού, κάτι που σημαίνει ότι υπάρχουν 10 ακόμη άτομα που δεν έχουν εντοπιστεί, απεγκλωβιστεί, ή έχουν διαμελιστεί.