Πώς προσέγγιζαν προηγούμενες Κυβερνήσεις το θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου
Περιμένοντας – λογικά πάντα – κάποιες διευκρινίσεις επί της ουσίας για το «φρένο» που έβαλε ο Πρωθυπουργός στην προοπτική επέκτασης της σιδηροδρομικής Εγνατίας, προς την Ήπειρο και ενώ διευρύνονται οι αντιδράσεις, καλό είναι να δούμε πώς προσέγγιζαν προηγούμενες Κυβερνήσεις το ίδιο θέμα της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου.
Το πλέον χαρακτηριστικό παράδειγμα της πλήρους απαξίωσης βέβαια σε εποχές παχέων αγελάδων μάλιστα και όχι στην Ελλάδα της κρίσης και των μνημονίων ήταν οι ανακοινώσεις του τέως Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών Χρ. Βερελή την περίοδο της Κυβέρνησης ΠΑΣΟΚ επί Σημίτη από το 2000 έως το 2004. Τότε, σε μία μεγάλη εκδήλωση που είχε γίνει στο Πνευματικό Κέντρο του δήμου Ιωαννιτών είχε εμφανιστεί το πρώτο και τελευταίο μέχρι σήμερα τρένο στην Ήπειρο, έστω σε… ψηφιακή μορφή. Ήταν μία αμαξοστοιχία που έκανε βόλτες στους τοίχους της αίθουσας «Β. Πυρσινέλλας», μέσω ψηφιακής απεικόνισης με τον υπουργό να ανακοινώνει τότε τον σχεδιασμό του ΟΣΕ και της Κυβέρνησης για την ανάπτυξη του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, κάτι βέβαια που ουδέποτε προχώρησε.
Οι επόμενες Κυβερνήσεις Καραμανλή, ούτε που άγγιξαν το ζήτημα, για να φτάσουμε στην Ελλάδα των μνημονίων, όπου φυσικά δεν υπήρχε ούτε ως αναφορά. Το θέμα άρχισε και πάλι να έρχεται στο προσκήνιο, όταν ο ΟΣΕ στα μέσα της δεκαετίας του 2010 εκπονούσε μελέτες επέκτασης του δικτύου του και προς την Ήπειρο, με τις οικονομικές συνθήκες όμως της χώρας να μην επιτρέπουν αισιοδοξία.
Στη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ 2015-2019, ο Υπουργός Υποδομών Χρ. Σπίρτζης δέχθηκε σχετική ερώτηση σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε στα γραφεία του ΣΥΡΙΖΑ Ιωαννίνων στις 8 Ιανουαρίου του 2016, στο περιθώριο περιοδείας του στα εργοτάξια της Ιόνιας Οδού και η απάντησή του ήταν απολύτως ειλικρινής και δηλωτική της πραγματικής δυσκολίας για τη έργο της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου, βάζοντας και αυτός τότε τέλος στις συζητήσεις που είχαν επανέλθει στο προσκήνιο.
Έκτοτε βέβαια μέχρι και σήμερα πέρασαν επτά χρόνια, οι οικονομικές συνθήκες έχουν αλλάξει, όμως η αναφορά του Πρωθυπουργού και με τον «άκομψο» τρόπο που έγινε, οδηγεί την υπόθεση στις καλένδες. Εκτός κι αν, προκύψει διαχωρισμός της σιδηροδρομικής Εγνατίας, με τη γραμμή που θα συνδέει την Ηγουμενίτσα με τον Βόλο, θέμα για το οποίο υπάρχει αποκαλυπτικό ρεπορτάζ στο αυριανό φύλλο της εφημερίδας «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ».
Στο παρακάτω βίντεο μπορείτε να δείτε και να ακούσετε τη δήλωση του κ. Σπίρτζη στις 8 Ιανουαρίου του 2016 για την προοπτική της σιδηροδρομικής σύνδεσης της Ηπείρου.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ