Σάββατο 23.11.2024
More

    Κυκλοφοριακά προβλήματα από τουριστικά λεωφορεία

    Ούτε οι πινακίδες σήμανσης που έχουν τοποθετηθεί από το κέντρο της πόλης ως και την παραλίμνια περιοχή, ούτε η λειτουργία των χώρων στάθμευσης δημοτικών και ιδιωτικών αντίστοιχα, παίζουν κάποιο ρόλο ώστε οι οδηγοί των τουριστικών λεωφορείων να αποβιβάζουν και να επιβιβάζουν τους επιβάτες χωρίς να προκαλούν κυκλοφοριακό χάος.

    Η όποια προσπάθεια έγινε τα τελευταία χρόνια για τον καθορισμό θέσεων επιβίβασης και αποβίβασης επιβατών των λεωφορείων στο κέντρο της πόλης και για ολιγόλεπτη στάθμευση μπροστά στο Ρολόι και στην παραλίμνια περιοχή καταστρατηγήθηκε στην πράξη για τρεις λόγους.

    Ο πρώτος είναι η αδιαφορία των οδηγών των τουριστικών λεωφορείων για το χάος που μπορεί να προκληθεί, ο δεύτερος είναι η πλήρης απουσία ελέγχου είτε από τη Δημ. Αστυνομία είτε από την Τροχαία που περιστασιακά μόνο στο πλαίσιο περιπολιών ή κατόπιν καταγγελίας μπορεί να βρεθούν στα επίμαχα σημεία και ο τρίτος η «κατάληψη» των θέσεων επιβίβασης – αποβίβασης από Ι.Χ.

    Τα τουριστικά γραφεία που πραγματοποιούν εκδρομές προς την πόλη των Ιωαννίνων φέρεται να έχουν συνάψει και οικονομικές συμφωνίες με καταστήματα στην περιοχή, κάτι που συνηθίζεται γενικότερα και όχι μόνο στην πόλη, αδιαφορώντας όμως για το αν η διαδικασία της επιβίβασης ή αποβίβασης των επιβατών κοντά στα καταστήματα,  προκαλεί μικρό ή μεγαλύτερο κυκλοφοριακό κομφούζιο.

    Ένα λεωφορείο με 50 επιβάτες το πρωί της Κυριακής σταμάτησε στη μέση της κεντρικής οδού μπροστά από τις καφετέριες, όπου υπάρχει μία λωρίδα σε κάθε ρεύμα κυκλοφορίας για να αποβιβάσει τους επιβάτες.

    Για να γίνει αυτό χρειάστηκαν περίπου τέσσερα λεπτά της ώρας, ενώ στη συνέχεια, σύμφωνα με μαρτυρίες, ο οδηγός κινήθηκε προς την πλατεία  Μαβίλη και στάθμευσε το λεωφορείο σε χώρο στάθμευσης που δεν απέχει περισσότερο από 100 μέτρα από το σημείο που επέλεξε να σταματήσει. Μέσα σε αυτόν τον ελάχιστο χρόνοι όμως, δημιουργήθηκε κυκλοφοριακό χάος με την «ουρά» των αυτοκινήτων να φτάνει ως την κεντρική Πύλη του Κάστρου στην οδό Καραμανλή.

    Την ίδια περίπου ώρα, όπως φαίνεται σε φωτογραφίες που αναρτήθηκαν στο διαδίκτυο, ο οδηγός ενός άλλου λεωφορείου επέλεξε να σταθμεύσει το όχημα στο πεζοδρόμιο στην οδό Διον. Φιλοσόφου, ακυρώνοντας στην πράξη και τη γραμμή όδευσης των ατόμων με προβλήματα όρασης. Ενώ χώροι στάθμευσης υπάρχουν και πέριξ της πλ. Μαβίλη και στα παλιά Σφαγεία, κανείς ή ελάχιστοι είναι εκείνοι που ακολουθούν τη σήμανση και επιλέγουν είτε τους ιδιωτικούς είτε τους δημοτικούς χώρους στάθμευσης.

    Απουσία ελέγχων

    Η Δημοτική Αστυνομία έκανε πολύ έντονη την παρουσία της στη διάρκεια της έκθεσης ψηφιακής τέχνης Plasmata της Στέγης του Ιδρύματος Ωνάση, παράλληλα με την Αστυνομία όπου κινούνταν σχεδόν καθόλη τη διάρκεια του 24ώρου και για τη ρύθμιση της κυκλοφορίας αλλά και για λόγους ασφάλειας.

    Ειδικά όμως για τη Δημοτική Αστυνομία η παρουσία της στο διάστημα διάρκειας της έκθεσης ήταν και η μοναδική, εδώ και πολλά χρόνια με τόσο έντονο τρόπο, κάτι που είναι απορίας άξιον γιατί δε γίνεται τουλάχιστον τις ώρες αιχμής και τις ημέρες που το παραλίμνιο κατακλύζεται από επισκέπτες.

    Έρχονται χειρότερα αν δε ληφθούν μέτρα

    Η παραπάνω κατάσταση περιγράφει μία πραγματικότητα πολλών ετών, η οποία όμως όχι μόνο δεν αντιμετωπίζεται, αλλά βαίνει διαρκώς επιδεινούμενη χρόνο με το χρόνο. Αν δε ληφθεί μέριμνα σε ένα νέο πλαίσιο συζήτησης και συνεργασίας των συναρμόδιων υπηρεσιών με τον δήμο Ιωαννιτών και τη Δημοτική Αστυνομία από τη μία και την Τροχαία από την άλλη, το επόμενο διάστημα που πρόκειται να ξεκινήσουν νέες εργασίες στην Διον. Φιλοσόφου για την κατασκευή του ποδηλατόδρομου που θα συνδέσει την περιοχή αυτή με τον ποδηλατόδρομο στην Ακτή Μιαούλη και από εκεί και ύστερα με τον παραλίμνιο πεζόδρομο – ποδηλατόδρομο, η εικόνα που καταγράφεται σήμερα θα γίνει ακόμη χειρότερη, δυσκολεύοντας τις μετακινήσεις πεζών και εποχούμενων.

     

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ