Παρασκευή 22.11.2024
More

    Δάσκαλος βρήκε στην αυλή του την πόρτα αεροπλάνου που αποκολλήθηκε

    Ένας δάσκαλος βρήκε στην πίσω αυλή του σπιτιού του την πόρτα του αεροπλάνου της Alaska Airlines που αποκολλήθηκε

    Ένας δάσκαλος βρήκε στην πίσω αυλή του σπιτιού του την πόρτα του αεροπλάνου της Alaska Airlines που αποκολλήθηκε λίγο μετά την απογείωση της πτήσης, στις 5 Ιανουαρίου.

    Η Τζένιφερ Χόμεντι, επικεφαλής της αμερικανικής υπηρεσίας μεταφορών (NTSB), ανακοίνωσε ότι εντοπίστηκε η πόρτα που αποκολλήθηκε σε υψόμετρο 16.000 ποδιών από την αριστερή πλευρά του αεροπλάνου, με συνέπεια ο πιλότος να επιστρέψει στο Πόρτλαντ και να κάνει αναγκαστική προσγείωση.

    «Σε ευχαριστούμε Μπομπ», δήλωσε η Χόμεντι, αναφερόμενη στον δάσκαλο που εντόπισε το τμήμα του αεροσκάφους που αποκολλήθηκε και δήλωσε «πολύ ανακουφισμένη» που βρέθηκε. Νωρίτερα, είχε εξηγήσει στους δημοσιογράφος πως η πόρτα αποτελούσε «στοιχείο κλειδί», προκειμένου οι ειδικοί να εξακριβώσουν τι συνέβη με το Boeing 737 MAX 9 της Alaska Airlines.

    «Οι ομάδες μας θέλουν να εξετάσουν τα πάντα στην πόρτα, όλα τα εξαρτήματά της για να δουν αν υπάρχουν σημάδια, μεταφορά μπογιάς και να ελέγξουν το σχήμα της όταν βρέθηκε. Αυτά μπορούν να τους πουν πολλά για το τι συνέβη», επεσήμανε η Χόμεντι.

    Το συγκεκριμένο τμήμα του αεροσκάφους ζυγίζει 27 κιλά και έχει πάνω του παράθυρο. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως έξοδος κινδύνου με συγκεκριμένες ρυθμίσεις. Υπενθυμίζεται πως μετά το συμβάν της 5ης Ιανουαρίου οι αμερικανικές αρχές καθήλωσαν 171 αεροπλάνα Boeing 737 MAX 9 στα οποία έχει γίνει αυτή η ρύθμιση, προκειμένου να υποβληθούν σε επιθεώρηση.

    Άνοιξε η πόρτα του πιλοτηρίου κατά τη διάρκεια της πτήσης

    Στις δηλώσεις της, η Χόμεντι αποκάλυψε πως όταν αποκολλήθηκε το τμήμα της ατράκτου, η δύναμη ήταν τέτοια που άνοιξε η πόρτα του πιλοτηρίου, κατά τη διάρκεια της πτήσης. Πρέπει να υπήρξε «τρομακτική» εμπειρία, σημείωσε.

    «Άκουσαν έναν κρότο», δήλωσε, σχετικά με τα όσα ανέφεραν οι πιλότοι. Όταν άνοιξε η πόρτα του κόκπιτ, «πέταξε» ένα πλαστικοποιημένο έγγραφο και τα ακουστικά της πιλότου. «Η επικοινωνία ήταν ένα σοβαρό ζήτημα… το περιέγραψαν ως χάος», σημείωσε η Χόμεντι.

    Επιπλέον, έγινε γνωστό πως στο ίδιο αεροσκάφος είχε ανάψει η ένδειξη για πρόβλημα με τη συμπίεση στις 7 Δεκεμβρίου, τις 3 Ιανουαρίου και την επόμενη ημέρα. Δεν είναι σαφές αν υπάρχει κάποια σύνδεση ανάμεσα σε αυτά τα περιστατικά και το τελευταίο.

    Επειτα από αυτές τις προειδοποιήσεις, η εταιρεία αποφάσισε ότι το εν λόγω αεροπλάνο δεν θα έκανε πτήσεις μεγάλης διάρκειας, πάνω από θάλασσα, ώστε να μπορεί να επιστρέψει γρήγορα σε αεροδρόμιο αν κρινόταν αναγκαίο.

    Με πληροφορίες από BBC

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ