Τετάρτη 26.02.2025
More

    Προς εξαφάνιση ο κλάδος των εισαγωγών μεταχειρισμένων Ι.Χ.

    Απευθύνουν έκκληση να εφαρμοστεί η Οδηγία της Ε.Ε. και να καταργήσει η Ελλάδα το Περιβαλλοντικό Τέλος για το Euro 4

    Σε μία πορεία χωρίς επιστροφή προς το κλείσιμο των επιχειρήσεών τους που αντιμετωπίζουν τεράστια προβλήματα τα τελευταία χρόνια λόγω συγκεκριμένων αποφάσεων της Πολιτείας βρίσκονται εκατοντάδες επιχειρήσεις εισαγωγής μεταχειρισμένων Ι.Χ και φορτηγών μέχρι 3,5 τόνων στην Ελλάδα.

    Αφορμή για την κατάσταση που αντιμετωπίζουν είναι η επιβολή του ειδικού περιβαλλοντικού τέλους που θεσπίστηκε από την Ελλάδα για τη φορολόγηση των μεταχειρισμένων Ι.Χ που εισάγονται στη χώρα μας, ένα τέλος που επιβάλλεται στα οχήματα που πληρούν τις οδηγίες ρύπων Euro 4 ενώ παράλληλα με την ίδια απόφαση η Ελλάδα έχει απαγορεύσει τις εισαγωγές οχημάτων κατηγορίας Euro 3 και παλαιότερων.

    Μετά την επιβολή του Περιβαλλοντικού τέλους ο Σύνδεσμος Εμπόρων Εισαγωγέων είχε προσφύγει στην Ευρωπαϊκή Ένωση, απαιτώντας την κατάργησή του ενώ παράλληλα είχε καταγγείλει την Ελλάδα για άνιση φορολογική μεταχείριση μεταξύ ομοειδών εισαγόμενων και εγχώριων μεταχειρισμένων οχημάτων. Το καλοκαίρι του 2024 η Ε.Ε απέστειλε αιτιολογημένη γνώμη στην Ελλάδα στην οποία αναφέρεται πως ο εν λόγω φόρος εισάγει διακρίσεις μεταξύ εγχώριων μεταχειρισμένων οχημάτων και μεταχειρισμένων οχημάτων που αγοράζονται σε άλλο κράτος μέλος και στη συνέχεια ταξινομούνται στην Ελλάδα.

    Για τον λόγο αυτό, η Ελλάδα είχε χρονικό περιθώριο δύο μηνών για να απαντήσει και να λάβει τα αναγκαία μέτρα.

    Μέχρι και σήμερα όμως, παρότι έχουν περάσει σχεδόν οκτώ μήνες, η Ελλάδα δεν έχει συμμορφωθεί και οι εισαγωγείς βρίσκονται σε απόγνωση όπως ανέφερε μιλώντας στο ITV, ο Βασίλης Ευθυμίου, εισαγωγέας μεταχειρισμένων που δραστηριοποιείται στην Άρτα.

    «Επιμέναμε από την αρχή, ότι το περιβαλλοντικό τέλος στα εισαγόμενα οχήματα ήταν λάθος γιατί δεν ακολουθούσε την κοινή λογική. Επέβαλε ένα περιβαλλοντικό τέλος για την εισαγωγή μεταχειρισμένου οχήματος σε ύψος 3.000 ευρώ το κάθε όχημα, ένα υπέρογκο κόστος που ούτε εμείς μπορούμε να το σηκώσουμε, ούτε φυσικά και οι υποψήφιοι αγοραστές. Εμείς φέρνουμε μεταξύ άλλων και Ι.Χ φορτηγά στην Ελλάδα από το εξωτερικό σε πολύ καλή κατάσταση που είναι Euro 4 αλλά καλούμαστε να πληρώσουμε επιπλέον 3.000 ευρώ για κάθε όχημα στο Τελωνείο, με συνέπεια ο υποψήφιος αγοραστής να μη μπορεί να βρει ένα μεταχειρισμένο όχημα για τις αγροτικές εργασίες κατά κύριο λόγο σε προσιτή τιμή. Φτάσαμε στο σημείο από το να πουλάμε μεταχειρισμένα Ι.Χ φορτηγά σε αγρότες και κτηνοτρόφους από την τιμή των 8.000 έως 10.000 ευρώ στην τιμή των 17.000 ευρώ που αντικειμενικά δε μπορεί κανείς να τα αγοράσει. Και για το τέλος είναι ένα ερώτημα που δεν έχει απαντηθεί. Το έκαναν, όπως είπαν, για την μείωση της περιβαλλοντικής ρύπανσης. Δηλαδή αν εισάγουμε ένα αυτοκίνητο Euro 4 χωρίς να πληρώσουμε το περιβαλλοντικό τέλος θα ρυπαίνει περισσότερο από ότι αν πληρώσουμε το τέλος των 3.000 ευρώ;

    Απαγόρευσε επίσης την εισαγωγή οχημάτων Euro 3 ενώ στους ελληνικούς δρόμους είναι εκατομμύρια τα οχήματα αυτής της κατηγορίας που κυκλοφορούν. Αντιμετωπίζουμε μία κατάσταση που είναι πρωτόγνωρη όχι μόνο για τον κλάδο μας, αλλά για όλη την Ευρώπη όπου δεν υπάρχουν άλλες χώρες να εφαρμόζουν τέτοια νομοθεσία», ανέφερε μεταξύ άλλων ο κ. Ευθυμίου.

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    Από την εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ» στις 26-02-2025

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ