Τρίτη 06.05.2025
More

    Στη διάθεση των πολιτών η πλατφόρμα για την αξιολόγηση των υπηρεσιών του Δημοσίου

    Την αυλαία μίας πρωτοβουλίας που έχει ως στόχο να γυρίσει σελίδα στη σχέση των πολιτών με το κράτος σηκώνει η κυβέρνηση. Στη κρίση των πολιτών μπαίνουν από σήμερα κομβικές υπηρεσίες του δημοσίου, όπως η ΑΑΔΕ,  o ΕΦΚΑ, οι αστικές συγκοινωνίες, η συνταγογράφηση, και υπηρεσίες των δήμων. Για το θέμα πραγματοποιείται σε λίγη ώρα, σύσκεψη υπό τον πρωθυπουργό. Ήδη έχει ανοίξει η πλατφόρμα, axiologisi.ypes.gov.gr

    Η παρουσίαση της πλατφόρμας θα πραγματοποιηθεί σε ειδική εκδήλωση στο Μέγαρο Μαξίμου, υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη. Θα την παρουσιάσουν οι υπουργοί Εσωτερικών, Θοδωρής Λιβάνιος και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Δημήτρης Παπαστεργίου.

    Η αξιολόγηση θα γίνεται ανώνυμα, μέσω τακτικού ερωτηματολογίου που θα μπορούν να συμπληρώσουν εθελοντικά όσοι ενδιαφέρονται.

    Στο νέο σύστημα αξιολόγησης του Δημοσίου περιλαμβάνονται υπηρεσίες, όπως:

    • Ο e-ΕΦΚΑ.
    • Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.
    • Η καθαριότητα, ο φωτισμός στους δρόμους, οι χώροι στάθμευσης και οι παιδικοί σταθμοί των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
    • Η ΑΑΔΕ
    • Η ΔΥΠΑ
    • Το Κτηματολόγιο
    • Τα ΚΑΠΗ
    • Οι Πολεοδομίες
    • Η ανακύκλωση
    • Οι χώροι πρασίνου.
    • Η κάλυψη των αναγκών ατόμων με αναπηρία.
    • Τα σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
    • Τα δημοτικά ιατρεία.

    Σύμφωνα με τον κυβερνητικό σχεδιασμό στη λίστα θα βρεθούν και ψηφιακές υπηρεσίες, όπως η ηλεκτρονική συνταγογράφηση, οι υπηρεσίες που πλέον παρέχονται μέσω του gov.gr. Άμεσος στόχος του νέου συστήματος είναι ο εντοπισμός δυσλειτουργιών.

    Μακροπρόθεσμα οι απαντήσεις των πολιτών θα επιτρέψουν την οικοδόμηση μίας μεγάλης τράπεζας δεδομένων που θα επιτρέπει την αντιμετώπιση συστημικών αδυναμιών του Δημοσίου, αλλά και την αναγνώριση επιτυχημένων πρακτικών, που μπορούν να δοκιμαστούν ευρύτερα.

    Για τις υπηρεσίες όπου η εξυπηρέτηση γίνεται συνήθως γίνεται πρόσωπο με πρόσωπο σχεδιάζεται μία συμπληρωματική μέθοδος αξιολόγησης. Αυτό σημαίνει ότι, μετά την απομάκρυνση από το γκισέ, ο πολίτης θα λαμβάνει στο κινητό του τηλέφωνο ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, μέσω του οποίου θα μπορεί να αξιολογήσει τόσο την υπηρεσία, όσο και τη διαδικασία που ακολουθήθηκε για την κάλυψη των αναγκών του.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ