Είναι αλήθεια πως η Ήπειρος είναι γεμάτη από ομορφιές, χρώματα, αλλά και στοιχεία ιστορικού ενδιαφέροντος, τα οποία δεν μένουν καθόλου απαρατήρητα. Είναι μάλιστα ένα μέρος που μετρά ετησίως μεγάλο αριθμό τουριστών, εγχώριο ή και μη, τόσο θερινό όσο και χειμερινό. Μια ομάδα νέων, το Δίκτυο Νέων Ηπείρου, ανέλαβε την δημιουργία μιας φωτογραφικής καμπάνιας, της οποίας εμπνευστής είναι ο Γιάννης Τζοβάρας, προσπαθώντας με κάθε τρόπο να αναδειχθεί η Ήπειρος στο σύνολό της, στιγμές, μνημεία, τοπία, ώστε να γίνει γνωστός σε όλους ο πλούτος και η ιδιαίτερη ομορφιά αυτής.
Το Δίκτυο Νέων Ηπείρου είναι μία ομάδα που έχει δημιουργηθεί από τους νέους για τους ίδιους τους νέους θέλοντας να παροτρύνει, να ενθαρρύνει και ουσιαστικά να αναδείξει την Ήπειρο και τις ομορφιές που αυτή διαθέτει. Γεννήθηκε και εξακολουθεί να πορεύεται με την τεράστια συμβολή νέων ατόμων, Ηπειρωτών και μη, που τρέφουν μεγάλη αγάπη για την Ήπειρο και στηρίζουν καθημερινά τις προσπάθειες της ομάδας, δίνοντας ρυθμό σε κάθε δράση που αναλαμβάνει.
Είναι αλήθεια πως βρισκόμαστε σε μία εποχή γεμάτη από ενήμερους, ζωντανούς κι εύστροφους νέους με έντονη, όμως, τη στάση της αδράνειας και της στασιμότητας. Εδώ είναι που έρχεται ο ρόλος του Δικτύου, να “ξεσηκώσει”, όπως αναφέρουν χαρακτηριστικά τα μέλη της ομάδας και να δώσει την ευκαιρία σε όλους, μέσα από τη δική τους ματιά να αλλάξουν την Ήπειρο, και κατά κάποιον τρόπο να δημιουργήσουν ένα γόνιμο έδαφος. Το μήνυμα που θέλει να μεταδώσει η ομάδα, είναι πως οι νέοι μπορούν να δώσουν μία νέα πνοή, έναν νέο αέρα και να αποκτήσουν ενεργό ρόλο στην κοινωνία.
Όπως κάθε καμπάνια, έτσι και η φωτογραφική αυτή καμπάνια, ως στόχο έχει να περάσει ένα μήνυμα σε ένα ευρύτερο κοινό και για να το πετύχει, άδραξε την ευκαιρία χρησιμοποιώντας τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Μήνυμά της δεν είναι άλλο πέραν του ότι η Ήπειρος έχει πολλές ομορφιές και αξιοθαύμαστα τοπία που αξίζει να γίνουν γνωστά σε όσο το δυνατόν περισσότερο κόσμο.
Σύμφωνα με τα λεγόμενα των μελών της ομάδας, «τα πιο τουριστικά μέρη λίγο πολύ είναι γνωστά, ωστόσο υπάρχουν ακόμη περισσότερα για τα οποία αξίζει να γίνει μια προσπάθεια να παρακινηθεί ο κόσμος να τα γνωρίσει μέσω της καμπάνιας και γιατί όχι κάποια στιγμή να τα επισκεφθεί κιόλας, γιατί κακά τα ψέματα, η άμεση επαφή με όλα αυτά τα τοπία δεν συγκρίνεται με καμία φωτογραφία».
Οι φωτογραφίες της καμπάνιας δίνουν μεγαλύτερη έμφαση στο φυσικό περιβάλλον. Ο λόγος είναι κυρίως γιατί τα φυσικά τοπία, και ειδικά αυτά που δεν έχουν πάρει τη δημοσιότητα που τους αρμόζει, ήταν εκείνα που θα έπρεπε να αναδειχθούν περισσότερο. Άλλωστε, η ομορφιά στα μέρη μας είναι τέτοια που με τον συνδυασμό βουνού και θάλασσας εύκολα μπορεί να προσελκύσει πλήθος επισκεπτών για ένα λίγο διαφορετικό είδος τουρισμού. Έτσι, και εν μέσω καλοκαιριού, το Δίκτυο Νέων θέλησε με τον δικό του τρόπο, να βάλει το λιθαράκι του, ώστε να προσελκύσει όλο και περισσότερο κόσμο να επισκεφτεί την Ήπειρο, για να γνωρίσει εκτός από τα μέρη της και την πλούσια ιστορία και τον πολιτισμό της.
Η Ήπειρος είναι γεμάτη από όμορφα τοπία. Από γραφικά χωριά φτιαγμένα από τα μπουλούκια των μαστόρων, εξολοκλήρου από πέτρα, μέχρι και θαύματα της φύσης, όπως το Θεογέφυρο στη Ζίτσα ή την Δρακόλιμνη. Ωστόσο, τα μέλη της ομάδας επέλεξαν κάποια αγαπημένα τους μέρη κατά την διάρκεια της καμπάνιας τους. «Δύο σημεία που μπορούμε να ξεχωρίσουμε είναι ως ορεινό το χωριό Δολό στο Πωγώνι με τα πετρόχτιστα σπίτια και τα λιθόστρωτα καλντερίμια που συναντιέται με το φαράγγι του Κουβαρά και αποτελεί ιδανικό προορισμό για τους λάτρεις της πεζοπορίας. Ως «πεδινό» αναφέρουμε ενδεικτικά την ξακουστή παραλία Μπέλα Βράκα, στα Σύβοτα Θεσπρωτίας, που μοιάζει περισσότερο με παραλία που θα συναντούσε κάποιος στην Καραϊβική παρά στα καταγάλανα νερά του Ιονίου».
Οι δραστηριότητες του Δικτύου Νέων Ηπείρου δεν σταματούν εδώ. Έχουν υπό κατασκευή ακόμα πολλές δράσεις προγραμματισμένες. Η αμέσως επόμενη δράση που θα υλοποιηθεί θα λάβει χώρο τον ερχόμενο μήνα, όσο για το περιεχόμενο αυτής, θα μας κρατούν ενήμερους μέσα από τις σελίδες της ομάδας στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.
Στο epirusonline παραχώρησαν συνέντευξη ο εμπνευστής της καμπάνιας, Γιάννης Τζοβάρας και τα μέλη Έλενα Γκαραμέτση και Χαράλαμπος Κουκουλάρης. Στην υλοποίηση της καμπάνιας συνέβαλαν οι εξής: ο Φωτογραφικός Σύλλογος Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (ΦΩΣΠΙ), ο ερασιτέχνης φωτογράφος Μιχάλης Βακάρος, η ΕΦΕ Πρέβεζας, και η Φωτογραφική Ομάδα Άρτας. Εξίσου σημαντική ήταν και η συμβολή πλήθους ατόμων στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης.