Παρασκευή 22.11.2024
More

    Αναζητώντας λύσεις για τις τραγωδίες στην άσφαλτο

    «Μαύρος» Σεπτέμβρης στην Ήπειρο με 8 νεκρούς σε τροχαία

    Το πρώτο 15νθήμερο του Σεπτεμβρίου του 2020 θα μείνει στην ιστορία της Ηπείρου, ως μία «μαύρη» περίοδος γιατί τα αποτελέσματα των τροχαίων δυστυχημάτων που σημειώθηκαν στο εθνικό και επαρχιακό οδικό δίκτυο, άφησαν πίσω τους οκτώ συνολικά νεκρούς.

    Ένας αριθμός που από μόνος του είναι τρομακτικός, με οκτώ θύματα, ανάμεσα στα οποία άτομα νεαρής ηλικίας, που είχαν όλη τη ζωή και το μέλλον μπροστά τους και που η απώλειά τους, συγκλόνισε την ηπειρωτική κοινωνία και όχι μόνο τις οικογένειές τους.

    Με τον χειρότερο δυνατό τρόπο, με τα συγκεκριμένα δυστυχήματα δηλαδή, επανήλθε στο προσκήνιο η συζήτηση για την οδική ασφάλεια και την κυκλοφοριακή αγωγή, που είχε μπει σε δεύτερη μοίρα, και λόγω της πανδημίας, αλλά και επειδή τα στατιστικά στοιχεία των τελευταίων ετών, μετά τη λειτουργία των αυτοκινητοδρόμων, δείχνουν μία ελαφρά μείωση του αριθμού των τροχαίων και των θυμάτων στη χώρα.

    Προτάσεις από την ΕΠΤΑ

    Η Εταιρεία Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων (ΕΠΤΑ) στην Ήπειρο, με παρέμβαση του προέδρου της Κων. Κολοκούρη, με χθεσινές του δηλώσεις στο ITV και την «Ε», επανέφερε το ζήτημα των μέτρων οδικής ασφάλειας, αλλά και της κυκλοφοριακής αγωγής των οδηγών.

    Όπως ανέφερε ο κ. Κολοκούρης, με αφορμή και τα πρόσφατα δυστυχήματα στην Ήπειρο, αυτό που διαπιστώνεται μετά τη λειτουργία των αυτοκινητόδρομων στη χώρα, είναι η δυσκολία προσαρμογής των οδηγών, όταν βρίσκονται από τη μία στιγμή στην άλλη να οδηγούν από τον αυτοκινητόδρομο στο παλιό εθνικό ή ακόμη χειρότερα στο επαρχιακό οδικό δίκτυο.

    «Αυτό που έχουμε παρατηρήσει και είναι καταγεγραμμένο και δημοσιευμένο σε σχετικές μελέτες είναι, ότι απαιτείται μία απόσταση 5-10 χιλιομέτρων για κάποιον οδηγό που βγαίνει από τον αυτοκινητόδρομο και μπαίνει σε ένα υποδέεστερο οδικό δίκτυο, για να προσαρμοστεί στα ποιοτικά χαρακτηριστικά του νέου αυτού δρόμου. Έτσι, συνεχίζουν σε πολλές περιπτώσεις να οδηγούν με τις ίδιες υψηλές ταχύτητες ενώ βρίσκονται σε ένα τελείως διαφορετικό περιβάλλον, που απαιτεί διαφορετική συμπεριφορά. Η προσαρμογή αυτή, δε γίνεται αυτόματα και αυτό είναι ένα κορυφαίο ζήτημα και πρόβλημα οδικής ασφάλειας», ανέφερε ο κ. Κολοκούρης.

    Παρεμβάσεις

    Η ΕΠΤΑ εδώ και πολλά χρόνια έχει συντάξει μία σχετική πρόταση την οποία προτίθεται να επικαιροποιήσει και να την καταθέσει εκ νέου στους συναρμόδιους φορείς της Πολιτείας, ώστε να διαμορφωθεί ένα πλαίσιο ολοκληρωμένων παρεμβάσεων, για τη βελτίωση των υποδομών στο εθνικό δίκτυο. «Επειδή γνωρίζουμε, ότι τα οικονομικά δεδομένα είναι τέτοια που δεν επιτρέπουν μεγάλες παρεμβάσεις, αυτό που έχουμε προτείνει, είναι ένα συνολικό σχέδιο παρεμβάσεων, για την αναδιοργάνωση του οδικού δικτύου. Τα επικίνδυνα σημεία έχουν επισημανθεί και σε συνεργασία με τους τοπικούς φορείς, η Πολιτεία θα μπορούσε να παρέμβει στη λογική της βελτίωσης των ποιοτικών χαρακτηριστικών αυτών των σημείων. Δε μιλάμε για καινούργιο δίκτυο, αλλά για βελτίωση του υφιστάμενου δικτύου, σε ένα επίπεδο ποιότητας πιο πάνω από το εθνικό δίκτυο και χαμηλότερα από τους αυτοκινητόδρομους», ανέφερε.

    Εβδομάδα… ακινησίας

    Η πανδημία είναι σίγουρα ένας βασικός λόγος, ωστόσο το γεγονός, ότι σε πολλές πόλεις, όπως και στα Ιωάννινα, η Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Κινητικότητας, είναι σαν κάτι που απλώς δεν υπάρχει, χωρίς την παραμικρή δράση ή πρωτοβουλία, είναι κάτι που δημιουργεί έντονο προβληματισμό.

    «Το μήνυμα της ευαισθητοποίησης των πολιτών είναι και πρέπει να είναι διαχρονικό για να ενισχύσουμε τη χρήση εναλλακτικών μέσων μετακίνησης, όπως τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα ποδήλατα κ.λπ. Η συζήτηση για το νέο μοντέλο λειτουργίας των πόλεων, που μπαίνουν σε τροχιά ανάπλασης δεν είναι καινούργια, αλλά αυτό που παρατηρούμε, είναι ότι γίνεται με μεγάλη βραδύτητα και ελάχιστο ενδιαφέρον», κατέληξε ο κ. Κολοκούρης.

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ