Παρασκευή 22.11.2024
More

    Δύο νέες άδειες για καραβάκια στη λίμνη

    Διαγωνιστική διαδικασία αποφάσισε το Περιφερειακό Συμβούλιο

    Τη διεξαγωγή μίας νέας διαγωνιστικής διαδικασίας μέσω ανοιχτής πρόσκλησης ενδιαφέροντος για τη χορήγηση των δύο αδειών πλωτών μέσων που εκκρεμούν από το 2012, αποφάσισε με χθεσινή του κατά πλειοψηφία απόφαση το περιφερειακό συμβούλιο.

    Σε αντίθεση με άλλες συζητήσεις στο παρελθόν και πάλι στο περιφερειακό συμβούλιο, η συζήτηση αυτή τη φορά ήταν γόνιμη και εποικοδομητική, αφού αναλύθηκε και επιβεβαιώθηκε δημόσια, ότι το θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας και διενέργειας των συγκοινωνιακών πλόων, είναι το λιγότερο, ασαφές.

    Το περιφερειακό συμβούλιο με την απόφασή του αυτή επικαιροποιεί την κανονιστική απόφαση που είχε λάβει το 2011, όταν είχε καθορίσει σε 16 τον ανώτατο αριθμό των πλωτών στην Παμβώτιδα, με την επίκληση τότε βέβαια, της εκτέλεσης και δρομολογίων από και προς το Πέραμα, κάτι που δεν υλοποιήθηκε ποτέ.

    Σε εκκρεμότητα μπορεί να βρίσκονται οι δύο άδειες, πλην όμως το πλήθος των ενδιαφερομένων έχει αυξηθεί από τότε, και γι’ αυτό στη διάρκεια της συζήτησης, εκτελεστικός γραμματέας Δημ. Σιώλος και ο αντιπεριφερειάρχης Β. Γοργόλης έκαναν λόγο για μία δημόσια πρόσκληση που θα περιλαμβάνει και συγκεκριμένους όρους και κριτήρια, όπως είναι για παράδειγμα ότι τα πλωτά μέσα θα πρέπει να είναι νέας τεχνολογίας αλλά επίσης και οι ιδιοκτήτες τους να πληρούν και το κριτήριο της εντοπιότητας.

    Διαχειριστική μελέτη και πλωτά ταξί

    Σε επόμενη φάση, το περιφερειακό συμβούλιο αποφάσισε να προχωρήσει η εκπόνηση μίας διαχειριστικής μελέτης για τη χωροϊκανότητα της Παμβώτιδας σε πλωτά μέσα καλύπτοντας και τους συγκοινωνιακούς,  αλλά και τους τουριστικούς πλόες.

    Επίσης το περιφερειακό συμβούλιο ενέκρινε την πρόταση για  τροποποίηση του κανονιστικού πλαισίου παρέχοντας τη δυνατότητα διενέργειας πλόων (πλωτό ταξί) με την μορφή περιήγησης οργανωμένου και σε μικρό αριθμό ατόμων – επισκεπτών (γκρουπ) για την μεταφορά τους στο Νησί και αντίστροφα ή την περιήγησή τους στη λίμνη και τα αξιοθέατα αυτής.

    Η χορήγηση άδειας θα γίνει επίσης μετά από δημόσια πρόσκληση ενδιαφέροντος.

    Της εισήγησης προς το Περιφερειακό Συμβούλιο, είχαν προηγηθεί πέντε συνεδριάσεις της προβλεπόμενης Γνωμοδοτικής Επιτροπής που είχε συγκροτηθεί με απόφαση του Περιφερειάρχη, η οποία κατά πλειοψηφία είχε γνωμοδοτήσει να χορηγηθούν οι δύο υπολειπόμενες άδειες με το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο και στη συνέχεια να αποφασιστεί η αλλαγή του.

    Θεσμικό κενό

    Στην τοποθέτησή του ο εκτελεστικός γραμματέας Δημ. Σιώλος τόνισε ότι σήμερα η περιφέρεια ενεργεί σε ένα ασαφές πλαίσιο για τη λίμνη Παμβώτιδα και τη διενέργεια πλόων, το οποίο δεν έχει αντιμετωπιστεί παρά την κοινή πρόταση που είχε κατατεθεί με το δήμο Ιωαννιτών για τη δημιουργία Λιμενικού Ταμείου Παμβώτιδας.

    Ειδικά για το όριο ηλικίας των πλωτών, εξήγησε πως το 2006 γνωστοποιήθηκε από το υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας ότι οι λίμνες δεν περιλαμβάνονται στο θαλάσσιο χώρο και ότι τα πλωτά μέσα που εκτελούν δρομολόγια σε λίμνες ή ποτάμια  δεν εμπίπτουν στις διατάξεις περί ορίων ηλικίας. «Το προτείνουμε τώρα για το νέο κανονιστικό πλαίσιο, μετά τη νέα ρύθμιση (Π.Δ.) που έγινε το 2017», πρόσθεσε.

    Ο αντιπεριφερειάρχης Βασίλης Γοργόλης, ο οποίος ήταν μέλος στη Γνωμοδοτική Επιτροπή, εκπροσωπώντας τον Φορέα Διαχείρισης Λίμνης Παμβώτιδας, τόνισε ότι αφετηρία για τη σύσταση και τις συνεδριάσεις της Γνωμοδοτικής Επιτροπής ήταν η εκδήλωση ενδιαφέροντος για τη χορήγηση νέων αδειών. Όλες αυτές οι αιτήσεις πρέπει να εξεταστούν με το σημερινό κανονιστικό πλαίσιο, ανέφερε ο κ. Γοργόλης, επισημαίνοντας ότι σήμερα δεν υπάρχει διάταξη για απαγόρευση καθέλκυσης πλωτών στη λίμνη. Όσον αφορά στο νέο κανονιστικό πλαίσιο, ο κ. Γοργόλης είπε, ότι θα πρέπει να περιλαμβάνει προστατευτικά μέτρα για τη λίμνη και με σκάφη που θα έχουν μηδενικό περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

    Η αντιπολίτευση

    Διαφορετικές θέσεις εξέφρασαν οι επικεφαλής της αντιπολίτευσης με τον Γ. Ζάψα να τονίζει πως θα πρέπει πρώτα να γίνει η διαχειριστική μελέτη και η μελέτη χωροϊκανότητας των πλωτών μέσων στην Παμβώτιδα και έπειτα να χορηγηθούν οι δύο νέες άδειες. Στις δηλώσεις προ ημερών περί ύπαρξης «καρτέλ» μεταξύ των λεμβούχων στο Νησί, επέμεινε ο Σπ. Ριζόπουλος, προαναγγέλλοντας και προσφυγή της παράταξης στην Επιτροπή Ανταγωνισμού.

    Θετικός στην εκπόνηση της διαχειριστικής μελέτης, αλλά να χορηγηθούν πρώτα οι δύο άδειες στους ιδιοκτήτες των δύο πλωτών, που έχουν φέρει τα καραβάκια στη λίμνη, δήλωσε ο Δημ. Δημητρίου, ενώ επιφυλάξεις για τη διαδικασία, ζητώντας να γίνει πρώτα η μελέτη χωροϊκανότητας και έπειτα να δοθούν οι άδειες εξέφρασαν η Τ. Ζέκα, ο Νικ. Ζήκος και ο Κων. Νουτσόπουλος.

    Ο κ. Καχριμάνης, κλείνοντας ζήτησε την υπερψήφιση της εισήγησης, προσθέτοντας «ότι δεν πιστεύει ότι υπάρχει καρτέλ με πλωτά στη λίμνη, τα οποία δουλεύουν ως κοινοπραξία».

     

    Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ