Με ένα πλαίσιο προσαρμοσμένο στη μέθοδο του click away θα λειτουργήσουν στο προσεχές διάστημα τα καταστήματα της χώρας.
Σε ό,τι αφορά τα σούπερ μάρκετ, σήμερα, παραμονή Χριστουγέννων θα μείνουν ανοικτά μέχρι τις 21:00, ενώ ένα παρόμοιο σχήμα θα εφαρμοστεί και την παραμονή της Πρωτοχρονιάς. Να σημειωθεί ότι οι περισσότερες αλυσίδες σούπερ μάρκετ θα κάνουν χρήση της δυνατότητας που έχουν ώστε να ανοίξουν την προσεχή Κυριακή, 27 Δεκεμβρίου, με ωράριο που θα ρυθμίσουν οι ίδιες οι επιχειρήσεις.
Αλυσίδες σούπερ μάρκετ έχουν ήδη ανακοινώσει ότι θα ανοίξουν από τις 9:00 έως τις 19:00, όμως οι καταναλωτές καλούνται να επικοινωνούν με το κατάστημά τους για να το επιβεβαιώσουν. Τόσο για τα σούπερ μάρκετ, όσο και για τα εμπορικά καταστήματα, απαιτείται η αποστολή SMS στο 13033 με τον κωδικό μετακίνησης 2.
Χριστούγεννα & Πρωτοχρονιά: Πώς θα λειτουργήσουν τα καταστήματα
Σε ό,τι αφορά τον πολύπαθο κλάδο των εμπορικών καταστημάτων, που λειτουργούν με τη μέθοδο του click away, φέτος ισχύει μια διαφορετική πραγματικότητα. «Δεν υπάρχει φέτος αυτό που λέμε “εορταστικό ωράριο”. Υπάρχει αυτό το εύρος που μπορούν τα καταστήματα να εξυπηρετήσουν με τη μέθοδο του click away, δηλαδή τις τηλεφωνικές και ηλεκτρονικές παραγγελίες», εξηγεί στο iefimerida.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης.
Να σημειωθεί ότι τα καταστήματα που «δουλεύουν» το click away μπορούν προαιρετικά να μένουν ανοικτά από τις 7:00 έως τις 21:00. Τα εμπορικά καταστήματα, όπως και τα σούπερ μάρκετ, θα έχουν τη δυνατότητα ωστόσο να ανοίξουν -αποκλειστικά για παραλαβές παραγγελιών- και την τελευταία Κυριακή του χρόνου. «Υπάρχει η δυνατότητα να ανοίξουν τα καταστήματα την Κυριακή, καθαρά λόγω του εορταστικού πλαισίου» τονίζει ο κ. Καφούνης.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, «οι επίσημες αργίες δεν θα αλλάξουν φέτος. Δηλαδή, τα Χριστούγεννα, τη δεύτερη μέρα των Χριστουγέννων και την Πρωτοχρονιά τα καταστήματα θα είναι κλειστά».
Η «σούμα» των εορτών για τα καταστήματα
Προ ημερών, η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή ανέφερε ότι «ο κύκλος εργασιών των επιχειρήσεων που έχουν πλήρως ανεπτυγμένο ηλεκτρονικό κατάστημα προσεγγίζει το 35% των περσινών πωλήσεων». Σύμφωνα με τον κ. Σταύρο Καφούνη, αυτή η επίδοση αφορά συγκεκριμένες επιχειρήσεις:
«Η δική μας εκτίμηση είναι ότι τον Δεκέμβριο θα φτάσουμε στο 25% με 30% του λιανεμπορίου. Ομως σε αυτό υπολογίζονται και τα τρόφιμα, που σε καμία περίπτωση δεν έχουν πτώση. Αυτό σημαίνει ότι αν (σ.σ. τα καταστήματα τροφίμων) κινηθούν ανοδικά κατά 5% και αποτελούν το 30% με 35% της αγοράς, τότε θα συμπαρασύρουν προς τα πάνω όλη την εικόνα. Μπορεί δηλαδή να φανεί στα “χαρτιά” ότι καλύψαμε όλοι το 50% με 55% του περυσινού τζίρου».
Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου, καταλήγοντας, επισημαίνει ότι «παραμένουμε λοιπόν με το σύστημα του click away μέχρι τις 7 Ιανουαρίου και εύχομαι από τις 8 Ιανουαρίου να μπορέσουμε να κάνουμε κάτι. Και λέω “εύχομαι” γιατί, δυστυχώς, τίποτε δεν είναι δεδομένο». Να σημειωθεί ότι πληροφορία που διέρρευσε περί κανονικού ανοίγματος των καταστημάτων, για διάστημα δυο – τριών ημερών, την προσεχή εβδομάδα, διαψεύδεται κατηγορηματικά από το υπουργείο Ανάπτυξης.