Παρασκευή 22.11.2024
More

    Ο Έλληνας οδηγός των πολλών αντιφάσεων

    Μία από τις πολλές αντιφάσεις της συμπεριφοράς των Ελλήνων στο τιμόνι, αναδεικνύει η έρευνα του ευρωβαρομέτρου, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το ίδρυμα Foundation Vinci Autoroutes.

    Στην έρευνα συμμετείχαν συνολικά 12.418 πολίτες  από την Ελλάδα, τη Γαλλία, τη Γερμανία, το Βέλγιο, την Ισπανία, τη Μεγάλη Βρετανία, την Ιταλία, τη Σουηδία, την Πολωνία, την Ολλανδία και τη Σλοβακία.

    Οι Έλληνες, όπως ίσως αναμενόταν, κατέχουν τα σκήπτρα μεταξύ των ευρωπαίων οδηγών, αφού είναι πιο νευρικοί και ευερέθιστοι, αλλά και ανεύθυνοι. Ταυτόχρονα όμως, είναι και στη δεύτερη θέση, πίσω μόνον από τους Γερμανούς, αφού είναι οι πιο προσεκτικοί, όταν οδηγούν. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, οι Γερμανοί αποδείχθηκαν σε ποσοστό 82% πολύ προσεκτικοί στην οδήγηση και ακολουθούνται από τους Έλληνες και τους Ιταλούς με ποσοστό 78%.

    Τα ευρήματα

    Στην ίδια έρευνα όμως φαίνεται πως ένας στους δύο Έλληνες (50%)

    οδηγεί επικίνδυνα, με τους Ιταλούς να ακολουθούν με 44% και τους Γάλλους με 40%. Λιγότερο επικίνδυνα οδηγούν οι Σουηδοί με ποσοστό 11%.

    Αντίστοιχα, πιο ήρεμοι κατά τη διάρκεια της οδήγησης αποδείχθηκαν οι Ολλανδοί με 68% και ακολουθούν οι Πολωνοί και οι Σλοβάκοι με 67% και οι Ισπανοί με 66%. Οι Έλληνες βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις των κρατών της Ευρώπης με 49%.

    Όσον αφορά την ανευθυνότητα κατά τη διάρκεια της οδήγησης μόνο (σε σχέση με τα υψηλότερα ποσοστά των Ευρωπαίων οδηγών) το 36% των Σουηδών οδηγών είναι ανεύθυνοι και θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή τους, με τους Πολωνούς (68%) και τους Έλληνες (58%) να φιγουράρουν στις πρώτες θέσεις της ανευθυνότητας.

    Οι Άγγλοι αποδεικνύονται οι πιο ευγενικοί οδηγοί με 50% και τους ακολουθούν οι Βέλγοι με 44%. Λιγότερο ευγενικοί είναι οι Ιταλοί με 17% με τους Έλληνες να βρίσκονται περίπου στην μέση του πίνακα με 26%.

    Περισσότερο επιρρεπείς σε παραβάσεις είναι οι Άγγλοι (9%) και ακολουθούν οι Ολλανδοί (8%) και οι Βέλγοι (7%) με τους Έλληνες να βρίσκονται στις τελευταίες θέσεις (3%).

    Πώς εξηγείται η αντίφαση

    Η «Ε» απευθύνθηκε στον πρόεδρο της Εταιρείας Πρόληψης Τροχαίων Ατυχημάτων Κων. Κολοκούρη, ζητώντας του να σχολιάσει την μεγάλη αυτή αντίφαση των Ελλήνων οδηγών, να είναι ταυτόχρονα προσεκτικοί, αλλά και να οδηγούν επικίνδυνα.

    «Εξηγούνται τα ευρήματα της έρευνας, γιατί βλέπουμε, ότι ο Έλληνας στο τιμόνι, όταν κινείται στους αυτοκινητόδρομους αναπτύσσει μεγάλες ταχύτητες, που μπορεί να καταστούν επικίνδυνες, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή του και τη ζωή άλλων οδηγών, όμως όταν κινείται στο παλιό εθνικό ή επαρχιακό δίκτυο, είναι πολύ προσεκτικός για παράδειγμα, όταν θέλει να προσπεράσει ένα άλλο όχημα, στη διπλή διαχωριστική γραμμή», ανέφερε ο κ. Κολοκούρης.

    Σύμφωνα με τους ειδικούς, η αλλαγή και η βελτίωση στην συμπεριφορά του Έλληνα στο τιμόνι, είναι σταδιακή, αλλά μπορεί να γίνει σε μεγάλο βαθμό, εάν η Πολιτεία αποφασίσει να κινηθεί περισσότερο δραστήρια και αποφασιστικά.

    «Η εφαρμογή του αντικαπνιστικού νόμου και η πολιτική βούληση της κυβέρνησης και της αντιπολίτευσης να μην βάλουν αστερίσκους, αλλά να εφαρμόσουν το νόμο, έδειξε, ότι ο Έλληνας συμμορφώνεται, όταν κατανοεί, όταν πείθεται, ότι δεν έχει άλλα περιθώρια. Αν αυτό εφαρμοστεί και στην τήρηση του ΚΟΚ και στη βεβαίωση των παραβάσεων, να ξέρει δηλαδή, ότι δε μπορεί να σβήσει την κλήση, τότε η συμπεριφορά του θα βελτιωθεί ακόμη περισσότερο».

    Κλειδί η ελεγχόμενη στάθμευση για την πόλη

    Στην πόλη των Ιωαννίνων, η εορταστική περίοδος με την μεγάλη επισκεψιμότητα, που φαίνεται, ότι θα αποτελεί χαρακτηριστικό της πόλης και τα επόμενα χρόνια, ανέδειξε τα προβλήματα στο κέντρο των Ιωαννίνων, που δεν μπορεί να αντιμετωπίσει αυξημένα κυκλοφοριακά φορτία, ενώ περιορισμένες είναι σε τέτοιες συνθήκες και οι διαθέσιμες θέσεις στάθμευσης. Σύμφωνα με τον κ. Κολοκούρη βασική προϋπόθεση για να αλλάξει η εικόνα αυτή, είναι να εφαρμοστεί ένα αντίστοιχο μοντέλο με αυτό άλλων ευρωπαϊκών πόλεων, όπου ο οδηγός υποχρεούται να αφήσει μακριά από το κέντρο το αυτοκίνητο να χρησιμοποιήσει εναλλακτικά μέσα για να κινηθεί στο κέντρο και σε δεύτερο επίπεδο, να εφαρμοστεί το μέτρο της ελεγχόμενης στάθμευσης.

    «Αυτό που διαπιστώνουμε στα Γιάννενα, μετά την κατάργηση της ελεγχόμενης στάθμευσης είναι πως έχει μειωθεί δραματικά ο αριθμός των αυτοκινήτων, που καταλαμβάνουν στη διάρκεια της ημέρας μία θέση στάθμευσης. Με την ελεγχόμενη στάθμευση καταγράφονταν μέχρι και 6 ή 8 οχήματα να χρησιμοποιούν την ίδια θέση, ενώ τώρα, μπορεί ένα όχημα να μείνει ακινητοποιημένο για ολόκληρη τη μέρα», κατέληξε ο κ. Κολοκούρης.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ