Παρασκευή 19.04.2024
More

    Οι νέες θεματικές των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων

    Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων εντάσσονται από τον Σεπτέμβριο τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων

    Στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα όλων των νηπιαγωγείων, δημοτικών και γυμνασίων εντάσσονται από τον Σεπτέμβριο τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων, σε συνέχεια της πιλοτικής εφαρμογής τους το προηγούμενο σχολικό έτος σε 218 σχολεία της χώρας, σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση του υπουργείου Παιδείας.

    Το πρόγραμμα και το εκπαιδευτικό υλικό των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων», αναφέρει το υπουργείο, ομαδοποιείται σε τέσσερις Θεματικές Ενότητες, οι οποίες προκύπτουν από τους Παγκόσμιους Δείκτες Αειφόρου Ανάπτυξης (περιβάλλον, ευ ζην, ασφάλεια, κοινωνία των πολιτών, σύγχρονη τεχνολογία και επιχειρηματικότητα) και προσαρμόζεται ανά ηλικία.

    Ειδικότερα, οι θεματικές είναι οι εξής:

    – “Ζω καλύτερα-Ευ ζην”: α) Υγεία: Διατροφή-Αυτομέριμνα, Οδική Ασφάλεια, β) Ψυχική και Συναισθηματική Υγεία-Πρόληψη, γ) Γνωρίζω το σώμα μου-Σεξουαλική Διαπαιδαγώγηση

    – “Φροντίζω το περιβάλλον”: α) Οικολογία-Παγκόσμια και τοπική φυσική κληρονομιά, β) Φυσικές καταστροφές, Πολιτική προστασία, γ) Παγκόσμια και τοπική πολιτιστική κληρονομιά

    – “Ενδιαφέρομαι και ενεργώ- Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη”: α) Ανθρώπινα δικαιώματα, β) Εθελοντισμός, διαμεσολάβηση, γ) Συμπερίληψη: Αλληλοσεβασμός, διαφορετικότητα

    – “Δημιουργώ και καινοτομώ-Δημιουργική σκέψη και πρωτοβουλία”: α) STEM-Εκπαιδευτική ρομποτική, β) Επιχειρηματικότητα, Αγωγή Σταδιοδρομίας, Γνωριμία με επαγγέλματα.

    Με την κατανομή των προγραμμάτων ανά τάξη, «η κάθε μαθήτρια και ο κάθε μαθητής, με το τέλος της υποχρεωτικής εκπαίδευσης θα έχει διδαχθεί έννοιες από όλες τις θεματικές ενότητες, σημειώνει το υπουργείο», επισημαίνει το υπουργείο.

    Με σχετικές υπουργικές αποφάσεις προσδιορίζονται, μεταξύ άλλων, «οι θεματικές ενότητες και το εκπαιδευτικό υλικό, ενώ προβλέπονται η μεθοδολογία και η φιλοσοφία των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, καθώς και οι κατάλληλες προσαρμογές και διαφοροποιήσεις για μαθήτριες και μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, αναπηρία, γλωσσικές ή πολιτισμικές διαφορές ή άλλες δυσκολίες».

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ