Παρασκευή 30.09.2022
More

    Σχολεία: Ξεκινά η υποβολή προσφορών για εξοπλισμό ρομποτικής -Προϋπολογισμός 30 εκατ. ευρώ

    Οι στόχοι του υπ. Παιδείας

    Ξεκινά η υποβολή προσφορών από τους υποψήφιους αναδόχους για την προμήθεια εξοπλισμού ρομποτικής, καθώς ολοκληρώθηκε η διαβούλευση και οριστικοποιήθηκε η προκήρυξη, η οποία αναμένεται να ανακοινωθεί επισήμως εντός των επόμενων ωρών στην εφημερίδα της ΕΕ.

    Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, το έργο προϋπολογισμού 30 εκ. ευρώ για την προμήθεια εξοπλισμού ρομποτικής και STEM στα σχολεία μας, υλοποιείται από το υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων, στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 με τη χρηματοδότηση της Ευρωπαϊκής Ένωσης (NextGenerationEU).

    Υπενθυμίζεται ότι το έργο αφορά περισσότερα από 177.000 σετ ρομποτική για παιδιά 4-15 ετών νηπιαγωγείου, δημοτικού και γυμνασίου, προσαρμοσμένα ανά ηλικιακή ομάδα και μαθησιακές ανάγκες. Τα σετ ρομποτικής αποτελούνται από δομικά στοιχεία/τμήματα εξοπλισμού, καθώς και το σχετικό λογισμικό, που επιτρέπουν την κατασκευή και τον προγραμματισμό, διαμορφώνοντας ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα. Συνοδεύεται, επιπλέον, από υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό για εκπαιδευτικούς και μαθητές, για τη βέλτιστη αξιοποίησή του κατά τη μαθησιακή διαδικασία.

    Στόχοι, σύμφωνα με το ΥΠΑΙΘ, της εξασφάλισης των ρομποτικών Συστημάτων για όλους τους μαθητές και τις μαθήτριες που φοιτούν στην υποχρεωτική εκπαίδευση είναι, μεταξύ άλλων:

    •  Η εξοικείωση των μαθητών με τον Προγραμματισμό και την Τεχνολογία
    • Η προώθηση της εκπαιδευτικής καινοτομίας
    • Η ενίσχυση της ομαδικής εργασίας
    • Η ενασχόληση των μαθητών με την επίλυση προβλημάτων (ανάλυση, σχεδίαση, υλοποίηση, δοκιμή και πειραματισμός, αξιολόγηση)
    • Η ανάπτυξη δεξιοτήτων επικοινωνίας και πολύτιμων νοητικών δεξιοτήτων (αναλυτική και συνθετική σκέψη, δημιουργικότητα, κριτική σκέψη).
    • Η καλλιέργεια της διαθεματικότητας και της διεπιστημονικότητας.

    Το έργο ενισχύει στην πράξη τον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, δίνοντας τη δυνατότητα στους μαθητές να εγκύψουν ομαδοσυνεργατικά στην κατασκευή και τον προγραμματισμό νέων προγραμμάτων ρομποτικής, συμπληρώνει, δε, και άλλες δράσεις στην ίδια κατεύθυνση που χρηματοδοτούνται από την Ευρωπαϊκή Ένωση στο πλαίσιο του Εθνικού Σχεδίου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 για την εκπαίδευση, όπως το πρόγραμμα Ψηφιακή Μέριμνα.

    Ο προγραμματισμός ρομποτικών κατασκευών δημιουργεί ένα εντελώς νέο περιβάλλον εργασίας για τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους, με χαρακτηριστικά όπως παρακίνηση, ανάδειξη πολλαπλών λύσεων και όχι μίας μοναδικής, υποστήριξη μεταγνωστικών διεργασιών μάθησης, δεδομένου ότι η προγραμματιστική δραστηριότητα οδηγεί στη συγκρότηση, την ανάλυση και την εξωτερίκευση γνωστικών διεργασιών.

    Η εκπαιδευτική ρομποτική έχει ενταχθεί στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων από τη φετινή σχολική χρονιά μέσω των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, σε Νηπιαγωγείο, Δημοτικό και Γυμνάσιο, ενώ προβλέπεται και στοχευμένη επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στις καινοτόμες αυτές διδακτικές μεθόδους.

    Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δηλώνει ότι «Προχωρά το έργο προμήθειας των σετ ρομποτικής για τα σχολεία μας, στο πλαίσιο μίας σύγχρονης, τεχνολογικά προηγμένης, δημιουργικής διαδικασίας μάθησης, που καλλιεργεί τη σκέψη, ψηφιακές και άλλες δεξιότητες. Με νέα εργαλεία μάθησης, νέα προγράμματα σπουδών, εργαστήρια δεξιοτήτων, σύγχρονο εξοπλισμό, τα παιδιά μας αποκτούν πολύτιμα εφόδια για ένα καλύτερο σήμερα, ένα πιο αισιόδοξο αύριο».

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ