Παρασκευή 29.03.2024
More

    Ξεκινά η εφαρμογή της ψηφιακής κάρτας αναπηρίας

    Παρουσιάστηκε σήμερα σε ειδική συνέντευξη τύπου από τους υπουργούς Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, Κωστή Χατζηδάκη, Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κυριάκο Πιερρακάκη και την υφυπουργό Κοινωνικών Υποθέσεων, Δόμνα Μιχαηλίδου η νέα ψηφιακή κάρτα αναπηρίας και τα ψηφιακά ΚΕΠΑ.

    Πρόκειται για τη νέα ψηφιακή κάρτα αναπηρίας που εντάσσεται στο νέο ψηφιακό σύστημα εξυπηρέτησης των δεκάδων χιλιάδων συμπολιτών μας με αναπηρία. Σημειώνεται ότι οι δικαιούχοι αναπηρικών επιδομάτων υπερβαίνουν τις 174.000, ενώ οι συνταξιούχοι αναπηρίας ανέρχονται σε 287.259.

    Η κάρτα αναπηρίας, συνδέεται με το Ψηφιακό Μητρώο Αναπηρίας, στο οποίο καταγράφονται τα άτομα με αναπηρία που είναι δικαιούχοι παροχών.

    Μέσω της Κάρτας, η οποία αντλεί τα στοιχεία της από το Μητρώο, τα άτομα με αναπηρία μπορούν να πιστοποιούν την ιδιότητά τους, προκειμένου να ασκούν τα αντίστοιχα δικαιώματά τους.

    Η Κάρτα Αναπηρίας που αποδεικνύει την ταυτότητα του κατόχου της και τη ιδιότητα του ατόμου με αναπηρία έναντι κάθε δημόσιας αρχής και τρίτου θα αντικαταστήσει οποιοδήποτε έγγραφο ή πιστοποιητικό χρησιμοποιείται σήμερα.

    Την ίδια ώρα, στο Μητρώο Παροχών τα άτομα με αναπηρία έχουν το σύνολο των δικαιωμάτων και παροχών που δικαιούνται συγκεντρωμένα σε ένα ηλεκτρονικό τόπο και μπορούν να πληροφορούνται τις ειδικότερες προϋποθέσεις για το καθένα.

    Ψηφιακά ΚΕΠΑ

    Μπορεί κανείς να υποβάλλει αίτηση για αξιολόγηση και πιστοποίηση αναπηρίας από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ).

    Επιπλέον, μπορεί:

    • να παρακολουθήσει την πορεία του αιτήματός σας
    • να ενημερωθεί για την ημερομηνία εξέτασής σας από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή
    • να μάθει το αποτέλεσμα γνωστοποίησης αναπηρίας

    Αίτηση μπορεί να υποβληθεί για:

    • Αρχική αξιολόγηση για πιστοποίηση
    • Αξιολόγηση για παράταση πιστοποίησης
    • Αξιολόγηση για επιδείνωση υπάρχουσας ή προσθήκης νέας πάθησης
    • Αξιολόγηση για αναθεώρηση ισχύουσας πιστοποίησης

    Την αίτηση μπορεί να υποβάλει και νόμιμος εκπρόσωπος και συγκεκριμένα:

    • οι γονείς και επίτροποι για τα παιδιά τους
    • οι δικαστικοί συμπαραστάτες για τους ενήλικες
    • κάτοχος συμβολαιογραφικού πληρεξουσίου
    • νόμιμα εξουσιοδοτημένος εκπρόσωπος

    Στη συνέχεια απαιτούνται:

    • οι προσωπικοί κωδικοί πρόσβασης στο Taxisnet
    • ΑΦΜ και ΑΜΚΑ
    • επισύναψη απαιτούμενων δικαιολογητικών που αποδεικνύει την σχέση με τον εξεταζόμενο

    Μετά την υποβολή της αίτησης θα πρέπει να ενημερωθεί ο θεράπων ιατρός για την καταχώρηση του Εισηγητικού Φακέλου της πάθησης.

    Μητρώο αναπηρίας

    Στο Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία εντάσσονται όλα τα άτομα που διαθέτουν ενεργή πιστοποίηση αναπηρίας, η οποία έχει εκδοθεί από αρμόδια αρχή πιστοποίησης της αναπηρίας κατά υγειονομική κρίση στη χώρα. Η τροφοδότηση του Μητρώου διενεργείται αποκλειστικά με ηλεκτρονικό και διαλειτουργικό τρόπο με τα επιμέρους πληροφοριακά συστήματα των αρχών πιστοποίησης.

    Ως εκ τούτου, σε πρώτη φάση, εγγεγραμμένοι στο Μητρώο είναι μόνο τα άτομα που έχουν ενεργή πιστοποίηση από το Κέντρο Πιστοποίησης Αναπηρίας (ΚΕΠΑ) του Ηλεκτρονικού Εθνικού Φορέα Κοινωνικής Ασφάλισης (e-ΕΦΚΑ).

    Ψηφιακή κάρτα αναπηρίας

    Μέσω της εφαρμογής, τα άτομα που έχουν καταχωρηθεί στο Ψηφιακό Μητρώο Ατόμων με Αναπηρία και έχουν συνολικό ποσοστό αναπηρίας τουλάχιστον 50% μπορούν να υποβάλουν αίτημα για χορήγηση Κάρτας Αναπηρίας.

    Επιπλέον μπορούν:

    • να αποθηκεύσουν και να εκτυπώσουν το ψηφιακό έγγραφο της ατομικής Κάρτας Αναπηρίας,
    • να επικαιροποιήσουν τα στοιχεία της Kάρτας σας.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ