Τα εμπορικά καταστήματα κάνουν μεγάλες προωθητικές καμπάνιες για την ημέρα αυτή που αποφέρει μεγάλους τζίρους ειδικά σε μεγάλες εμπορικές αλυσίδες.
Η Black Friday, μια από τις μεγαλύτερες εμπορικές μέρες του έτους. Χιλιάδες προσφορές και διαφημίσεις κατακλύζουν τηλεοράσεις, ραδιόφωνα και φυσικά διαδίκτυο.
Προϊόντα τεχνολογίας, ρούχα, υποδήματα και ό,τι άλλο βάζει ο νους μπαίνουν σε προσφορά. Τα εμπορικά καταστήματα κάνουν μεγάλες προωθητικές καμπάνιες για την ημέρα αυτή που αποφέρει μεγάλους τζίρους ειδικά σε μεγάλες εμπορικές αλυσίδες.
Πολλοί είναι αυτοί που περιμένουν τις προσφορές για να ψωνίσουν ωστόσο θα πρέπει να είναι πολύ προσεκτικοί, καθώς υπάρχουν μερικές απάτες που στοχεύουν τους καταναλωτές της «Μαύρης Παρασκευής».
Παραπλανητικές διαφημίσεις, μηνύματα ηλεκτρονικού «ψαρέματος», παραποιημένα προϊόντα, ψεύτικοι διαγωνισμοί, απάτες Bait-and-switch πειρατεία πληρωμών, απομίμηση επωνυμίας είναι μερικά μόνο από όσα θα πρέπει να προσέξουν οι καταναλωτές. Όταν βιάζεστε να εξασφαλίσετε τις καλύτερες προσφορές πριν εξαντληθούν, οι απατεώνες ελπίζουν να επωφεληθούν από αυτό. Προσέξτε τις διαφημίσεις που μιμούνται νόμιμες μάρκες, οι οποίες οδηγούν σε ψεύτικους ιστότοπους με απίστευτες προσφορές, σχεδιασμένες για να σας βιάσουν να κάνετε την πληρωμή πριν συνειδητοποιήσετε ότι σας εξαπατούν. Αυτά και πολλά άλλα είναι μερικά μόνο απ’ όσα πρέπει να προσέχουμε γενικά αλλά και ειδικά αυτή την ημέρα.
«Πιο συνειδητοποιημένοι οι καταναλωτές»
Ο έμπορος και πρώην πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Γιώργος Νταλαμάγκας εξήγησε ότι τα τελευταία χρόνια οι καταναλωτές είναι περισσότερο προσεκτικοί και κάνουν, όπως και θα πρέπει, έρευνα αγοράς και έλεγχο τιμής. «Χρειάζεται προσοχή. Καταρχήν στο εξωτερικό απ’ όπου και ήρθε μιλάμε για μια ημέρα και όχι για βδομάδα ή για μήνα. Οι προσφορές πρέπει να είναι σε συγκεκριμένα είδη και θα πρέπει επίσης ειδικά οι μικροί έμποροι να είναι προσεκτικοί καθώς μπορεί να εκτεθούν και να χάσουν την αξιοπιστία τους κάνοντας «ανύπαρκτες» προσφορές και εκπτώσεις», εξήγησε ο κ. Νταλαμάγκας.
Πάντως στα εμπορικά καταστήματα και ειδικά στα καταστήματα τεχνολογίας και καλλυντικών η κίνηση ήταν αυξημένη ενώ πολλές αγορές έγιναν και μέσω του διαδικτύου.
ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ