Τρίτη 23.04.2024
More

    Χρονοδιάγραμμα 15 μηνών για τον Μεγάλο Δακτύλιο

    Αναμένεται να αποσυμφορήσει σημαντικά το κυκλοφοριακό φορτίο στην ανατολική πλευρά της πόλης, θα ενώσει το κέντρο με το παραλίμνιο μέτωπο και θα διευρύνει το δίκτυο των ποδηλατόδρομων

    Μία μάχη με το χρόνο και τις συνήθεις καθυστερήσεις, που προκύπτουν τις περισσότερες φορές στα έργα οδικών υποδομών, καλείται να δώσει η ανάδοχος εταιρεία του έργου του μεγάλου δακτυλίου της πόλης των Ιωαννίνων, που έχει χρονοδιάγραμμα υλοποίησης 15 μήνες, μετά την υπογραφή της σύμβασης που έγινε χθες στο δημαρχείο της πόλης.

    Το έργο του μεγάλου δακτυλίου αποτελεί μία κομβικού χαρακτήρα παρέμβαση στο επίπεδο των οδικών υποδομών της πόλης, καθώς αναμένεται να αποσυμφορήσει σημαντικά το κυκλοφοριακό φορτίο στην ανατολική πλευρά της πόλης κατά κύριο λόγο, ενώ παράλληλα θα ενώσει το μητροπολιτικό κέντρο με το παραλίμνιο μέτωπο και θα διευρύνει το δίκτυο των ποδηλατόδρομων στην πόλη.

    Η κατασκευή του έργου αναμένεται να ξεκινήσει άμεσα, καθώς ο χρόνος που υπολείπεται με βάση το αρχικό χρονοδιάγραμμα και το γεγονός πως η χρηματοδότηση είναι από το ΕΣΠΑ, δεν είναι μεγάλος, ωστόσο έχουν επιλυθεί τα διαδικαστικά ζητήματα κυρίως με τους χαρακτηρισμούς και τις απαλλοτριώσεις, επομένως τα «γήπεδα» είναι ελεύθερα, όπως ανέφερε εκπρόσωπος της Τεχνικής Υπηρεσίας του δήμου Ιωαννιτών, που έκανε μία σύντομη παρουσίαση του έργου, λίγο πριν την υπογραφή της σύβασης με τον ανάδοχο.

    «Έγινε μία μεγάλη προσπάθεια από τις υπηρεσίες του Δήμου για να φτάσουμε στο σημερινό αποτέλεσμα. Πρόκειται για ένα ιδιαίτερα σημαντικό έργο, ένα έργο πνοής για το λεκανοπέδιο. Τώρα περνά στα χέρια του αναδόχου και είμαστε σίγουροι ότι σε 15 μήνες θα έχουμε έτοιμο έναν νέο οδικό άξονα», ανέφερε στις δηλώσεις του ο δήμαρχος Ιωαννίνων Μωυσής Ελισάφ.

    Τα τεχνικά χαρακτηριστικά

    Ο προϋπολογισμός για την συγκεκριμένη οδική αρτηρία ανέρχεται στα 24,8 εκατομμύρια ευρώ.

    Το οδικό δίκτυο έχει συνολικό μήκος περίπου 4.360 μ., ξεκινά από τον ήδη κατασκευασμένο ισόπεδο κυκλικό κόμβο στην συμβολή της λεωφόρου Γεννηματά με την οδό Βογιάννου και καταλήγει στη συμβολή της οδού πρόσβασης προς το Πανηπειρωτικό στάδιο, με την οδό Ιωαννίνων του Δ.Δ. Ανατολής.

    Το έργο περιλαμβάνει την δημιουργία επτά σύγχρονων ισόπεδων κυκλικών κόμβων (roundabouts), καθώς και παράπλευρων και κάθετων οδών, ώστε να επιτυγχάνεται η ασφαλής σύνδεση και εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών.

    Επίσης, σε τμήμα του έργου θα κατασκευαστεί διαδρομή αναψυχής με πεζόδρομο και ποδηλατόδρομο που θα συνδέσει την περιοχή με το παραλίμνιο μέτωπο και τον υφιστάμενο πεζόδρομο – ποδηλατόδρομο.

    Η συγκεκριμένη οδική αρτηρία διακρίνεται σε τρία τμήματα:

    Τμήμα 1: Από την οδό Βογιάννου έως το πέρας της Λεωφόρου Ειρήνης, διέρχεται στις παρυφές των ΡΣ Βοτανικού Βρυσούλας και Ανατολής.

    Το μήκος του είναι περίπου 2,6 χλμ.

    Τμήμα 2: Από την Λεωφόρο Ειρήνης έως την οδό Αγίας Σοφίας, διέρχεται μεταξύ των ΡΣ Κατσικάς και Ανατολής.

    Το μήκος του είναι περίπου 0,8 χλμ.

    Τμήμα 3: Εκτός σχεδίου περιοχή, στις παρυφές του Ρ.Σ. Ανατολής.

    Το μήκος του είναι περίπου 1,0 χλμ.

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ