Δέκα νέα μεγάλα έργα ετοιμάζονται προς δημοπράτηση το επόμενο εξάμηνο
Δέκα νέα μεγάλα έργα ετοιμάζονται προς δημοπράτηση το επόμενο εξάμηνο από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και τις ΔΕΚΟ που εποπτεύει. Πρόκειται για ένα νέο πακέτο έργων ύψους σχεδόν 1,6 δισ. ευρώ το οποίο έρχεται να προστεθεί στο ήδη διογκωμένο portfolio μεγάλων έργων.
Ανάμεσα στα έργα ξεχωρίζουν η επέκταση της γραμμής 2 του Μετρό στο Ίλιον, το αντιπλημμυρικό Νέας Μάκρης και η βόρεια απόληξη της Ιόνιας Οδού, Ιωάννινα-Κακαβιά. Τα έργα εκτιμάται ότι θα αρχίσουν να δημοπρατούνται σταδιακά από τον Οκτώβριο και μέχρι τις αρχές της Άνοιξης του 2023. Ποια είναι όμως αναλυτικά αυτά τα έργα και ποια είναι τα χαρακτηριστικά τους;
Αντιπλημμυρικό έργο Νέας Μάκρης
Πρόκειται για τη διευθέτηση του Μέγα Ρέματος στη Νέα Μάκρη σε μήκος 17,5 χιλιομέτρων. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε 67 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση αναμένεται το πρώτο τρίμηνο του 2023. Χρηματοδοτείαι από το την ΕΤΕπ (από το γνωστό πρόγραμμα για αντιπλημμυρικά έργα του 2020) και το ΕΣΠΑ 2014-2020. Η διάρκεια των κατασκευών εκτιμάται σε 30 μήνες.
Φράγμα Πλατύ Ποταμού
Πρόκειται για ένα φράγμα που θα ενισχύσει το υδροδοτικό δίκτυο στο Ρέθυμνο. Περιλαμβάνει επίσης και την κατασκευή δικτύου διανομής 25χλμ μέχρι τη Μεσσαρά και αρδευτικά δίκτυα στο Ρέθυμνο που θα καλύψουν 45.000 στρέμματα. Το κόστος εκτιμάται σε 130 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση αναμένεται τέλος 2022-αρχές 2023. Η διάρκεια των κατασκευών έχει εκτιμηθεί σε 36 μήνες και η χρηματοδότηση εξετάζεται.
Ιόνια Οδός: τμήμα Ιωάννινα-Κακαβιά
Πρόκειται για τη βόρεια απόληξη του αυτοκινητόδρομου που σήμερα ξεκινά από το Αντίρριο και καταλήγει στα Ιωάννινα. Με την κατασκευή του θα βελτιωθεί η πρόσβαση προς και από την Αλβανία ενώ αποτελεί και τμήμα της Αδριατικής Οδού. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε 290 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση αναμένεται τέλος 2022-αρχές 2023. Η διάρκεια των έργων ορίστηκε σε 48 μήνες και η χρηματοδότηση θα προέλθει από το ΕΣΠΑ 2021-2027.
Επέκταση γραμμής 2 Μετρό Αθήνας στο Ίλιον
Πρόκειται για την βόρεια επέκταση της γραμμής 2 από τον τερματικό σταθμό ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ στο Ίλιον. Περιλαμβάνει 4χλμ και 3 νέους σταθμούς: ΠΑΛΑΤΙΑΝΗ, ΙΛΙΟΝ, ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ. Το κόστος του έργου εκτιμάται σε 350 εκατ. ευρώ και η εκδήλωση ενδιαφέροντος αναμένενται προς το τέλος του 2022. Η διάρκεια των έργων ορίστηκε σε 48 μήνες και η χρηματοδότηση θα προέλθει από το ΕΣΠΑ 2021-2027. Εδώ αναθέτουσα αρχή είναι η ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ.
Ύδρευση Κέρκυρας – Β` και Γ` φάση
Πρόκειται για έργο-ΣΔΙΤ διάρκειας 30 ετών. Περιλαμβάνει την κατασκευή και λειτουργία υδροδοτικού συστήματος 15.000 κυβικών νερού ημερησίως. Το κόστος εκτιμάται σε 146 εκατ. ευρώ. Αναμένεται έγκριση από τη Διυπουργική Επιτροπή για να ξεκινήσει η δημοπράτηση ιδανικά μέχρι το τέλος του έτους. Από τα 30 χρόνια η κατασκευή θα είναι τέσσερα χρόνια.
Προαστιακός Δυτικής Αττικής
Πολύ σημαντικό συγκοινωνιακό έργο. Αφορά την επανάχρηση της ανενεργής σιδ. γραμμής σε μήκος 36 χλμ. Θα εξυπηρετεί αστικές περιοχές Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, Λουτρόπυργο, καθώς και περιοχές Νεράκι, Νέα Πέραμος και Μέγαρα. Θα βοηθήσει επίσης και στην εξυπηρέτηση μεταφοράς εμπορευμάτων για ΕΛ.ΠΕ. εγκαταστάσεις στον Ασπρόπυργο και στην Ελευσίνα Σταθμοί: Ασπρόπυργος ΕΛ.ΠΕ., Ασπρόπυργος, Βαμβάκια, Ελευσίνα, Ελευσίνα ΕΛ.ΠΕ., Λουτρόπυργος, Νέα Πέραμος. Περιλαμβάνει ηλεκτροκίνηση και σηματοδότηση. Το κόστος φτάνει τα 107 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση αναμένεται εντός Οκτωβρίου. Η διάρκεια των έργων ορίστηκε σε 33 μήνες και η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης. Αναθέτουσα αρχή σε αυτό το έργο είναι ο ΟΣΕ.
Φράγμα Τσικνιά Λέσβου
Ακόμα ένα φράγμα το οποίο θα έχει όγκο 12,5 εκατ. κυβικά. Με την κατασκευη και λειτουργία του θα “ξεδιψάσουν” πολλές περιοχές της Λέσβου όπως η Μυτιλήνη, η Καλλονή, η Ευεργετούλα κ.α. Το κόστος ανέρχεται σε 104 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους. Η κατασκευή έχει οριστεί σε 36 μήνες και η χρηματοδότηση θα καλύφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Δίκτυο ύδρευσης Άρτα-Πρέβεζα-Λευκάδα
Με το έργο αυτό λύνεται το πρόβλημα που υπάρχει με το υφιστάμενο παλιό δίκτυο. Το δίκτυο θα έχει μήκος 87χλμ μέχρι τη Λευκάδα και περιλαμβάνει μεταξύ άλλων την κατασκευή 3 δεξαμενών συνολικής χωρητικότητας 5.800 κυβικών. Το κόστος ανέρχεται σε 140 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους. Η διάρκεια των κατασκευών ορίστηκε σε 35 μήνες και η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Αντιπλημμυρική θωράκιση Αμβρακίας-Αμφιλοχίας-Βάλτου
Εδώ βρίσκουμε ένα έργο για την αντιπλημμυρική προστασία στις 3 περιοχές της Αιτωλοακαρνανίας. Περιλαμβάνει έργα σε 35.000 στρέμματα, Κατασκευή δικτύων άρδευσης και αποστράγγισης με αγωγό και τάφρο ανά 200m σε έκταση 700 στρ., αναβάθμιση της τάφρου ανάντη της Νέας Εθνικής Οδού
Κατασκευή ατομικών τάφρων, 13 ατομικά αρδευτικά δίκτυα 12.800 στρεμ. μικτό εμβαδόν και 11.500 στρ. καθαρής επιφάνειας και κατασκευή 4 δεξαμενών επαναρύθμισης και 2 αντλιοστασίων. Το κόστος ανέρχεται σε 64,5 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση αναμένεται μέχρι το τέλος του 2022. Η διάρκεια των κατασκευών είνα 36 μήνες και η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
Αντιπλημμυρική θωράκιση Μπραμιανού
Περιλαμβάνει εργασίες ολοκλήρωσης του ταμιευτήρα Μπραμιανού, των αντιπλημμυρικών έργων της Γρα Λυγιάς και του Φράγματος Μύρτου στο Λασιθίου Κρήτης. Το κόστος ανέρχεται σε 53,5 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση αναμένεται μέχρι το τέλος του έτους. Η διάρκεια των έργων ορίστηκε σε 36 μήνες και η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.
+1 έργο: Έξυπνες γέφυρες
Ένα smart έργο που περιλαμβάνει την παροχή υπηρεσιών έξυπνης προληπτικής συντήρησης στις σιδηροδρομικές γέφυρες ΟΣΕ ΑΕ και ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ σε όλη τη χώρα. Το κόστος φτάνει τα 130 εκατ. ευρώ και η δημοπράτηση του αναμένεται εντός Οκτωβρίου. Η διάρκεια των έργων όρίστηκε σε 36 μήνες και η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.