Πέμπτη 28.03.2024
More

    Γ. Νταλαμάγκας: Μια Black Friday διαρκείας…

    Η οικονομική αβεβαιότητα για το μέλλον, η απαγόρευση κυκλοφορίας και τα κλειστά καταστήματα είναι μερικά μόνο από όσα παίζουν καθοριστικό ρόλο στην αγορά

    Οι όποιες αγορές γίνουν, θα γίνουν μέσω διαδικτύου. Ήδη τα eshop των εταιρειών έχουν ξεκινήσει τις διαδικτυακές τους καμπάνιες ενώ μεγάλο τμήμα των αγορών γίνονται μέσα από το ηλεκτρονικό εμπόριο.

    Φέτος οι προσφορές θα έχουν μεγαλύτερη διάρκεια και γι αυτό υπάρχουν πολλοί λόγοι.

    Κυρίαρχος εξ αυτών των λόγων είναι ότι τα φυσικά εμπορικά καταστήματα έκλεισαν λίγο μετά την έναρξη των ενδιάμεσων χειμερινών εκπτώσεων, γεγονός που επέφερε πλήγμα στις επιχειρήσεις και ειδικά στις μικρές επιχειρήσεις που δεν έχουν τη δυνατότητα λειτουργίας eshop.

    Πολλοί καταναλωτές αναμένεται να κάνουν αγορές για τα Χριστούγεννα, ενώ φέτος η Black Friday θα γίνει αποκλειστικά εξ αποστάσεως, μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων και των τηλεφωνικών παραγγελιών, καθώς το lockdown ισχύει τουλάχιστον έως τις 30 Νοεμβρίου.

    Ο πρώην πρόεδρος των Εμπόρων, Γιώργος Νταλαμάγκας, ρωτήθηκε για τις συνθήκες στην αγορά και ανέφερε ότι τα μικρά καταστήματα θα μείνουν εκτός της όλης διαδικασίας μιας και ελάχιστοι είναι εκείνοι που έχουν τη δυνατότητα ύπαρξης και λειτουργίας eshop.

    «Είναι δύσκολα για όλους τους εμπόρους και ειδικά για τους μικρούς επιχειρηματίες. Παρά τις όποιες βοήθειες έχουν δοθεί από πλευράς της κυβέρνησης είναι δύσκολο να ανταποκριθούμε στις απαιτήσεις, ενώ ακόμη και το άνοιγμα θα συνοδευτεί με διστακτικότητα από πλευράς των καταναλωτών. Η οικονομική συνθήκη είναι γενικά δύσκολη για όλους. Μόνο τα μεγάλα εμπορικά καταστήματα αναμένεται να κινηθούν με ηλεκτρονικές αγορές ενώ αυτό θα δημιουργήσει προβλήματα και στο μέλλον μιας και αλλάζει ο τρόπος που θα κάνει αγορές στο μέλλον ο καταναλωτής» είπε μεταξύ άλλων.

    Να σημειώσουμε ότι η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή εξέδωσε οδηγίες προς τους καταναλωτές, συνιστώντας να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικοί κατά τη διενέργεια των ηλεκτρονικών συναλλαγών τους και να ελέγχουν αν παρέχονται οι ακόλουθες πληροφορίες από τα ηλεκτρονικά καταστήματα:

    • η ταυτότητα του προμηθευτή (πλήρης εταιρική επωνυμία, τηλέφωνα επικοινωνίας, e-mail, ταχυδρομική διεύθυνση, ΑΦΜ και αριθμός ΓΕΜΗ)
    • τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος
    • η συνολική τιμή του προϊόντος (συμπεριλαμβανομένων φόρων, επιβαρύνσεων, εξόδων αποστολής, τυχόν εξόδων σε περίπτωση επιστροφής κ.λπ.)
    • διαθεσιμότητα
    • τρόπος πληρωμής και αποστολής του προϊόντος
    • το δικαίωμα αναιτιολόγητης, αζήμιας υπαναχώρησης και επιστροφής του προϊόντος εντός 14 ημερών από την παραλαβή του
    • η πολιτική επιστροφής των προϊόντων της επιχείρησης σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος αυτού

     

    ΕΛΕΝΑ ΣΤΑΜΟΥ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ