Σάββατο 20.04.2024
More

    Γ. Ζάψας: Προεκλογική φιέστα και όχι ένα συνεκτικό σχέδιο, η επίσκεψη Μητσοτάκη

    Συνέντευξη τύπου του επικεφαλής της Περιφερειακής Παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών», Γ. Ζάψα

    Συνέντευξη τύπου παραχώρησε, σήμερα 7 Απριλίου, ο επικεφαλής της Περιφερειακής Παράταξης «Κοινό των Ηπειρωτών», της μείζονος αντιπολίτευσης, Γιώργος Ζάψας, όπου αναφέρθηκε κυρίως στην πρωθυπουργική επίσκεψη της 5ης Απριλίου στα Ιωάννινα και άσκησε αναλυτική κριτική στον «οδικό χάρτη για την Ήπειρο του 2030», των κ.κ. Κυρ. Μητσοτάκη και Αλ. Καχριμάνη, καθώς και στα σημαντικά θέματα που απασχόλησαν την επικαιρότητα το προηγούμενο διάστημα, μιας και το Περιφ)κό Συμβούλιο δεν συνεδριάζει.

    380 plus έργα έφερε στην Ήπειρο ο πρωθυπουργός, πέντε μήνες από την προηγούμενη επίσκεψη του στα Γιάννενα. Να το πιστέψουμε στ’ αλήθεια ότι είναι σε εξέλιξη έργα 2,7 δισεκατομμυρίων στην Ήπειρο; Είναι πολύ ωραίο για να είναι αληθινό! Δυστυχώς, η πραγματικότητα διαψεύδει τις πρωθυπουργικές εξαγγελίες και είναι λυπηρό ο περιφερειάρχης Ηπείρου να προσπαθεί μάταια να υπερασπιστεί τις προεκλογικές υποσχέσεις και τα ταξίματα της κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη.

    Ο πρωθυπουργός ήρθε στα Γιάννενα χωρίς να πει κάτι καινούργιο. Η επικοινωνιακή του ομάδα, υπουργοί, υφυπουργοί και επιτελείς της κυβέρνησης αφήσαν πίσω έναν κατάλογο 130 σελίδων με έργα που έρχονται από το παρελθόν. Άλλα εκτελούνται και άλλα θα ενταχθούν (όποτε και εάν ωριμάσουν) σε χρηματοδοτικά προγράμματα, όπως το Ταμείο Ανάκαμψης κ’ Ανθεκτικότητας, το ΕΣΠΑ 2021-2027 ή το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων κ.α. Έργα που δεν έχουν ολοκληρωθεί ή δεν είναι έτοιμα για δημοπράτηση αλλά και έργα που έχουν ολοκληρωθεί από το 2018-2019, όπως η Μονάδα Επεξεργασίας Απορριμμάτων (εργοστάσιο ΑΣΑ). Μείναμε με την ανακοίνωση της παραχώρησης του στρατοπέδου Βελισαρίου στο δήμο Ιωαννιτών. Πέραν τούτου ουδέν.

    Ήταν χωρίς υπερβολή μια νεοδημοκρατική προεκλογική φιέστα και όχι ένα συνεκτικό σχέδιο αναπτυξιακού προγράμματος για την Ήπειρο. Υπόσχονται έναν οδικό χάρτη για την Ήπειρο του 2030 που δεν έχει αρχή και τέλος. Γενικότητες για τον πρωτογενή τομέα, εξαγωγή βιοαερίου που θα παράγεται στην Ήπειρο από τα ζωικά απόβλητα πτηνοκτηνοτροφικών μονάδων και ανακοινώσεις μικρής κλίμακας (ύψους ενός εκατομμυρίου) για τα πλωτά της Παμβώτιδας, ένα μήνα πριν τις εθνικές εκλογές. Το ΠΔ της Λίμνης δεν το πρόλαβαν. Το Ειδικό Χωροταξικό για τις ΑΠΕ δεν θέλησαν να το επικαιροποιήσουν και οι ενεργειακές εταιρίες αλωνίζουν στην ύπαιθρο.

    Τέσσερα χρόνια στην κυβέρνηση και ένα, έστω ένα, νέο έργο δεν είχαν να παρουσιάσουν. Τα μεγάλα έργα που έχει ανάγκη η Ήπειρος θα περιμένουν. Επαίρονται επειδή δρομολόγησαν τον υποβιβασμό του βορείου τμήματος της Ιόνιας οδού (Δυτικός Άξονας), τμήμα Γιάννενα – Κακαβιά, σε τρίιχνο αυτοκινητόδρομο, δλδ σε αναβαθμισμένη εθνική οδό, όταν όλοι οι κάθετοι άξονες της Εγνατίας κατασκευάστηκαν ως τετράιχνοι αυτοκινητόδρομοι. Έγινε δημοπράτηση χωρίς να έχει ενταχθεί σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα (..θα ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης) και ο διαγωνισμός σκάλωσε στην Αρχή Προδικαστικών Προσφυγών – τόσο καλά το χειρίστηκαν! Μισές δουλειές και παλινωδίες. Η κυβερνητική ολιγωρία αλλά και η ανικανότητα της περιφέρειας σε όλο τους το μεγαλείο.

    Ταφόπλακα για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου. Για τον Κ. Μητσοτάκη η Δυτική Σιδηροδρομική Εγνατία είναι ένα έργο «στη σφαίρα της επιστημονικής φαντασίας» και ο κος Καχριμάνης συνηγορεί λέγοντας «ας πάει και παραπίσω», κάνοντας το κομματικό του καθήκον. Μα δεν τους είπε κανείς να κατασκευάσουν σιδηρόδρομο, το αίτημα είναι να χρηματοδοτήσουν την ωρίμανση των μελετών. Υπόσχονται 2,7 δις μέχρι το 2030 και δεν βρίσκουν 7,5 εκατομμύρια για το τρένο; Τόση εμμονή στους αυτοκινητόδρομους όταν όλη η Ευρώπη επενδύει στους σιδηροδρόμους! Όσο και να αποφεύγουν την αναφορά στα τρένα τα «Τέμπη» θα τους ακολουθούν και όταν με το καλό φύγουν από την κυβέρνηση.

    15 χρόνια κατασκευάζεται ο δρόμος “Τύρια – Σιστρούνι” και ακόμα να τελειώσει. Αοριστίες για την σύνδεση της Πρέβεζας με την Ιόνια οδό, την παράκαμψη Φιλιππιάδας, την παραλιακή Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας και την σύνδεση της Ηγουμενίτσας με το τελωνείο Μαυροματίου. Υποσχέσεις για την αναβάθμιση της οδικής αρτηρίας από Καλπάκι  μέχρι Κόνιτσα και τη διασύνδεση των Τζουμέρκων με τους μεγάλους οδικούς άξονες της Ιόνιας και της Εγνατίας.

    Για την Άρτα τίποτα. Γενικές αναφορές για τα αρδευτικά του κάμπου της Άρτας. Καμία δέσμευση για το μεγάλο έργο (των 100 εκατομμυρίων) διευθέτησης του Αράχθου, για την νέα γεφύρωση του Αράχθου, την πανεπιστημιούπολη, την κατασκευή δεύτερου Α/Κ κόμβου δυτικά της πόλης, καμιά αναφορά για τον ορεινό όγκο, προς μεγάλη απογοήτευση των Αρτινών.

    Ανατρέχουν σε έργα προηγούμενων κυβερνήσεων. Οικειοποιούνται έργα της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ, περιόδου 2014-2019, όπως το αεροδρόμιο Ιωαννίνων και το εργοστάσιο απορριμμάτων. Πούλησαν την Εγνατία, τρέχουν να προλάβουν να πουλήσουν το λιμάνι Ηγουμενίτσας, αν ξαναβγούν θα ξεπουλήσουν και το νερό. Όσο παραμένουν στην κυβέρνηση τα δημόσια αγαθά και οι υποδομές κινδυνεύουν. Είναι μια επικίνδυνη νεοφιλελεύθερη κυβέρνηση από την οποία έχουμε την ευκαιρία να απαλλαγούμε στις 21ης Μαΐου.»

    Η συνέντευξη ολοκληρώθηκε με αναφορά στα ζητήματα περιβαλλοντικής αδιοδότησης έργων υποδομής που εκτελεί η περιφέρεια (απαλλαγή ΜΠΕ ισόπεδων κόμβων και οδικών συνδέσεων), σε έργα ΑΠΕ (ΜΥΗΕ Τρίστενου), όπως και στην επιλογή της περιφερειακής αρχής να γνωμοδοτήσει κατά πλειοψηφία υπέρ της ερευνητικής γεώτρησης Υ/Α «ΗΠΕΙΡΟΣ-1», στα Κούρεντα, δια της Επιτροπής Περιβάλλοντος ΧΣ&Α, αποφεύγοντας να φέρει το φλέγον θέμα των εξορύξεων στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ