Δεν υπάρχουν ακόμη σαφείς εξελίξεις για την κατασκευή εξόδου της Εγνατίας στον Δρίσκο
Συνθήκες ωριμότητας που δεν υπήρχαν στο παρελθόν, εντοπίζονται σήμερα για την εκπόνηση της μελέτης σύνδεσης της Εγνατίας με το βόρειο τμήμα του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων μέσω Δρίσκου, πλην όμως η στάση της Εγνατία Οδός Α.Ε αφήνει πολλά ενδεχόμενα ανοιχτά και δημιουργεί πλείστα ερωτήματα για τις πραγματικές της επιδιώξεις και τους στόχους.
Δεν είναι τυχαίο άλλωστε, ότι διαχρονικά, η στάση της Εγνατία Οδός Α.Ε επί του θέματος ήταν από αναβλητική (στην καλύτερη περίπτωση) έως πλήρως αρνητική σε βαθμό αδιαφορίας που εντάθηκε μάλιστα από τη στιγμή που αποφασίστηκε η παραχώρηση του αυτοκινητόδρομου. Κάπως έτσι το αίτημα της τοπικής κοινωνίας που εκκρεμεί από τις αρχές του 2010 παραμένει μετέωρο και ανικανοποίητο, με την Περιφέρεια Ηπείρου να προσπαθεί ξανά να βάλει το τρένο στις ράγες, προχωρώντας στην πρόσληψη τεχνικού συμβούλου για τη μελέτη εφαρμογής, ώστε να ολοκληρωθεί η διαδικασία που έχει ξεκινήσει και χρηματοδοτείται από πόρους της Περιφέρειας.
Η αναγκαιότητα είναι δεδομένη για την έξοδο της Εγνατίας προς το Δρίσκο, γιατί θα δοθεί μία επιπλέον δυνατότητα γρήγορης και εύκολης μετακίνησης των πολιτών προς την περιοχή της Κόνιτσας, του Πωγωνίου και προς την Αλβανία, ενώ θα μειωθεί και ο κυκλοφοριακός φόρτος προς Ιωάννινα από τη μία και μοναδική έξοδο που υπάρχει σήμερα στον κόμβο της Πεδινής.
Από την άλλη όμως η αβελτηρία και οι δικαιολογίες που χρησιμοποιεί διαχρονικά η Εγνατία Οδός είναι ένα ζήτημα που δημιουργεί απορίες αν και ενόψει της παραχώρησης είναι προφανές ότι δεν υπάρχει περίπτωση να δώσει τη συγκατάθεσή της για την κατασκευή ενός τέτοιου έργου.
Στη… μέση άλλωστε υπάρχει και το θέμα των διοδίων καθώς όσοι κινούνται σήμερα με κατεύθυνση προς τα Ιωάννινα υποχρεωτικά περνούν από το σταθμό διοδίων στο Δροσοχώρι, και είναι προφανές, ότι μία έξοδος σε προηγούμενο σημείο, θα συνιστούσε μία απώλεια εσόδων για την Εγνατία.
Οι παράμετροι αυτές, όπως και της τυχόν επιβολής παράπλευρων διοδίων μελλοντικά στο σημείο, τέθηκαν στη συνεδρίαση της Περ. Επιτροπής από την αντιπολίτευση χωρίς να είναι εφικτό προφανώς να δώσει κάποιος μία σαφή. Ο περιφερειάρχης υποστήριξε πέραν της αναγκαιότητας για την κατασκευής εξόδου, ότι η Εγνατία έχει διαχρονικά αρνητική στάση στα αιτήματα και στις προτάσεις για το σημείο
«Όταν τους είπαμε τελευταία φορά για τη μελέτη μας είπαν να απευθυνθούμε στο ΤΑΙΠΕΔ που λέει ότι δεν έχει καμία αρμοδιότητα. Ούτε την πινακίδα που να δείχνει την έξοδο προς το βόρειο τμήμα του λεκανοπεδίου Ιωαννίνων δε μας έχουν επιτρέψει να βάλουμε. Τα χρήματα δεν είναι πολλά για την κατασκευή του έργου, όμως συνεχώς βρίσκουμε τοίχο μπροστά μας», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης.
Δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει κίνητρα για γιατρούς
Στη συνεδρίαση, τέθηκε από τον Στεφ. Ζούμπα ένα θέμα που έχει συζητηθεί και στο παρελθόν, που είναι η πιθανότητα χορήγησης κινήτρων από την Περιφέρεια για την προσέλκυση ιατρών που θα στελεχώσουν τα νοσοκομεία στην Ήπειρο, για να καλύψουν τα δεκάδες κενά που υπάρχουν με αποτέλεσμα τα νοσοκομεία να υπολειτουργούν, τα δε Κέντρα Υγείας να λειτουργούν με το… δελτίο.
Σύσσωμη η αντιπολίτευση χαρακτήρισε δίκαιο το αίτημα, παραθέτοντας και αντίστοιχα παραδείγματα άλλων Περιφερειών που δίνουν κίνητρα και οικονομικές παροχές με τον κ. Καχριμάνη να λέει πως δεν υπάρχει η θεσμική δυνατότητα της Περιφέρειας να προχωρήσει σε τέτοιου είδους χορήγηση κινήτρων.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ