Παρασκευή 26.04.2024
More

    Λ. Νάτσης: «Η δημοτική αρχή πρέπει να δουλεύει με όρους νέας εποχής»

    Η πρόταση της Δημοτικής Παράταξης «ΓΙΑΝΝΕΝΑ ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΤΡΟΠΗ» σχετικά με την ενεργειακή αναβάθμιση του οδοφωτισμού του Δήμου.

    Όπως αναφέρει αναλυτικά στην ανακοίνωσή της:

    Μετά την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου, την Παρασκευή 15 Μαΐου και την απόρριψη της πρότασης της δημοτικής αρχής για την υπογραφή προγραμματικής σύμβασης με την Περιφέρεια Ηπείρου, μαίνεται μια πολιτική συζήτηση για ένα θέμα πρωτίστως τεχνικό.

    Ο Δήμαρχος επέλεξε για άλλη μια φορά να αγνοήσει τις τεχνικές υπηρεσίες και να στοχοποιήσει την αντιπολίτευση, κατηγορώντας την ότι θέλει να βυθίσει την πόλη στο σκοτάδι. Οι πρόθυμοι υποστηρικτές της, εντός και εκτός δημοτικού συμβουλίου, κατήγγειλαν ως έκτρωμα την απλή αναλογική, επικαλέστηκαν την αντεστραμμένη διαλεκτική του Εγέλου ώστε να την χαρακτηρίσουν ευχή και κατάρα ενώ άλλοι μας προειδοποίησαν ότι θα πληρώσουμε ακριβά την «άρνησή» μας στις επόμενες εκλογές.

    Ποια είναι τα κύρια επιχειρήματα της δημοτικής αρχής όπως περιγράφονται στα κείμενα που μας παραδόθηκαν;

    • Ότι το έργο δεν θα κοστίσει τίποτε στον Δήμο και θα έχει και όφελος 300.000€ ετησίως.
    • Ότι ο Δήμος δεν θα κάνει τίποτε. Και αυτό θεωρείτε πλεονέκτημα.
    • Ότι ο δήμος δεν έχει το αναγκαίο προσωπικό και την τεχνογνωσία για να ανταποκριθεί στο έργο.

    Όλα αυτά τα πολύ υποτιμητικά για τις υπηρεσίες, την δημοτική αρχή που επιλέγει πάντα «να μην κάνει τίποτε», τους ίδιους τους δημότες και με τεράστιο οικονομικό κόστος.

    Ένα έργο με κόστος 6,7 με ΦΠΑ εκτινάσσεται στα 19,2 εκ.

    Και όλα αυτά γιατί δεν θα κάνουμε τίποτε!

    Μια Συζήτηση που δεν έγινε ποτέ

    Τι επιλογές έχει ένας δήμος που ενδιαφέρεται να προχωρήσει στην ενεργειακή αναβάθμιση του οδοφωτισμού;

    • Να χρηματοδοτήσει με δικούς του πόρους το έργο.
    • Να προβεί σε δανειοδότηση.
    • Να προχωρήσει σε διαγωνισμό με ΣΔΙΤ ή Σύμβαση Ενεργειακής Αναβάθμισης (ΣΕΑ).

    Προϋπόθεση είναι να υλοποιηθεί μια μελέτη που θα καταγράψει τα τεχνικοοικονομικά δεδομένα καθώς και τις δυνατότητες του Δήμου και να έρθει προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, ώστε να αποφασιστεί η τελική επιλογή.

    Αντί για αυτό είχαμε κατάργηση της ομόφωνης απόφασης του προηγούμενου ΔΣ χωρίς περαιτέρω συζήτηση στο νέο δημοτικό συμβούλιο.

    Αντί συζήτησης για την νέα επιλογή είχαμε την δια της διολίσθησης και χρονοτριβής εισαγωγή στο ΔΣ της μιας και μοναδικής αλήθειας της δημοτικής αρχής την οποία όποιος δεν ψηφίσει «βυθίζει την πόλη στο σκοτάδι».

    Η προηγούμενη Δημοτική αρχή είχε επιλέξει την πρώτη λύση και με ολοκλήρωση του έργου σε στάδια.

    Η συμφωνία μας με την εισήγηση της προηγούμενης δημοτικής αρχής βασίστηκε σε πραγματικά στοιχεία και κατά την άποψή μας ήταν επωφελής για τον Δήμο.

    Η σημερινή πρόταση της δημοτικής αρχής παρουσιάζει σειρά προβλημάτων όπως από την απεμπόληση του συνόλου του έργου έως και τις οικονομικές επιπτώσεις για τους δημότες. Ένα έργο 6,9 εκ +ΦΠΑ εκτινάσσεται στα 19,2 με ΦΠΑ.

    Θυμίζει εποχές παχιών αγελάδων που ένας δρόμος στοίχιζε το τριπλάσιο ή όπως έλεγε και ο λαός κάντε τι θα κάνετε αλλά τελειώστε και την γέφυρα να περνάμε κι εμείς απέναντι.

    Η δεύτερη επιλογή

    Η δεύτερη επιλογή δεν συζητείτε καθόλου.

    Τι αφορά αυτή;

    Είναι μια εμπεριστατωμένη πρόταση του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων και προβλέπει χρηματοδότηση του έργου με επιτόκιο 3,8%. Η τεχνική επεξεργασία έχει γίνει σε συνεργασία με το ΚΑΠΕ (Κέντρο Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας) και είναι εξειδικευμένη για τους δήμους που επιθυμούν να επιλέξουν την λύση αυτή. Προβλέπει δε όλες τις τεχνικές προδιαγραφές, υποδείγματα μελετών, τευχών δημοπράτησης και παρακολούθησης του έργου σε όλα τα στάδια, λειτουργώντας και ως τεχνικός σύμβουλος του ΤΠΔ για την απελευθέρωση των χρηματοδοτήσεων.

    Εάν όντως επιθυμεί η Δημοτική αρχή να καταστήσει κόμβο, τον 10ο μεγαλύτερο Δήμο της χώρας, πρέπει να μάθει, αν μη τι άλλο, να δουλεύει με όρους νέας εποχής, να συνθέτει και να σταματήσει να αναζητάει ελαφρυντικά σε «ανίερες συμμαχίες».

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ