Τρίτη 18.01.2022
More

    Με ρεαλιστική προσέγγιση στο νέο σχέδιο για την Ιόνια

    Στη λογική «το μη χείρον βέλτιστον» κινούνται οι δήμοι για τις ανακοινώσεις που αφορούν το δρόμο Ιωάννινα-Κακαβιά

    Στη λογική «το μη χείρον βέλτιστον» κινείται η πρωτοβάθμια αυτοδιοίκηση στην ΠΕ Ιωαννίνων και στους δήμους που έχουν άμεσο ενδιαφέρον με την ολοκλήρωση της Ιόνιας οδού, όπως είναι οι δήμοι Ζίτσας και Πωγωνίου αντίστοιχα, σχετικά με τις εξαγγελίες του Πρωθυπουργού και του υπ. Μεταφορών και Υποδομών για την δημοπράτηση ενός τρίιχνου άξονα εντός του 2022.

    Από τη στιγμή, που η χρηματοδότηση του έργου με τα χαρακτηριστικά του κλειστού αυτοκινητόδρομου, όπως ήταν αρχικά σχεδιασμένος, ως συνέχεια της Ιόνιας οδού, δεν μπορεί να εξευρεθεί με ευρωπαϊκή χρηματοδότηση, τότε η επιλογή της πολιτικής ηγεσίας να προχωρήσει στην κατασκευή ενός τρίιχνου άξονα με 13 ανισόπεδους κόμβους, από την Πεδινή μέχρι την Κακαβιά, που μπορεί μάλιστα στην πορεία να αναβαθμιστεί κι άλλο, θεωρείται ως η καλύτερη δυνατή λύση τη δεδομένη χρονική στιγμή.

    Η προσέγγιση αυτή γίνεται από τον δήμαρχο Ζίτσας Μιχ. Πλιάκο, όσο και από τον δήμαρχο Πωγωνίου Κων. Καψάλη σε δηλώσεις που έκαναν αμφότεροι χθες στο ITV, λίγα 24ωρα μετά τις εξαγγελίες που έγιναν από τα Ιωάννινα. Η προσέγγιση και των δύο δημάρχων κινείται στην ίδια λογική, ότι από τη στιγμή, που η διασφάλιση της χρηματοδότησης για την υλοποίηση του άξονα με τα χαρακτηριστικά που είχε στον σχεδιασμό, δεν είναι εφικτή και μπροστά στο κίνδυνο να μη γίνει ποτέ, προφανώς η συγκεκριμένη λύση είναι η καλύτερη δυνατή, τη δεδομένη χρονική στιγμή.

    Ωστόσο, το κρίσιμο ζήτημα σε κάθε περίπτωση, όπως ανέφεραν, είναι να τηρηθεί το χρονοδιάγραμμα στη δημοπράτηση του έργου, με τον κ. Πλιάκο να αναφέρει πως από τη δημοπράτηση θα κριθεί η πορεία υλοποίησης του οδικού άξονα.

    «Προσωπικά, θεωρώ τη λύση που δόθηκε ως χρυσή λύση, για τη δεδομένη χρονική στιγμή, και ενώ παλεύουμε για 15 περίπου χρόνια να βγάλουμε από τις καλένδες το έργο. Υπάρχουν τρεις κόμβοι στα όρια του δήμου Ζίτσας και ένας στα όρια με τον δήμο Πωγωνίου και με τα τεχνικά χαρακτηριστικά που ανακοινώθηκαν, πιστεύω, ότι η κατασκευή του θα δώσει μεγάλη λύση στο έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα στην παλιά εθνική οδό και θα ενισχύσει την οδική ασφάλεια. Πράγματι ως ΠΕΔ και κατόπιν και των δικών μας πιέσεων είχαμε ζητήσει να εφαρμοστεί ο αρχικός σχεδιασμός και να κατασκευαστεί ο άξονας με τον ίδιο τρόπο, όπως αρχικά προβλεπόταν. Δεν είναι κακό όμως να προσαρμοζόμαστε σε νέες απαιτήσεις λόγω των συνθηκών. Προτιμώ πάντως έναν τρίιχνο οδικό άξονα σήμερα, παρά έναν τετράιχνο σε μία δεκαετία από σήμερα ή και ποτέ», σημείωσε χαρακτηριστικά ο κ. Πλιάκος.

    Ώριμες μελέτες ως το Καλπάκι

    Ο δήμαρχος Πωγωνίου Κων. Καψάλης από την πλευρά του υποστήριξε και αυτός πως με βάση τα σημερνά δεδομένα και την αδυναμία εξεύρεσης χρηματοδότησης από ευρωπαϊκά κονδύλια με τα αρχικά χαρακτηριστικά του οδικού άξονα, προφανώς η επιλογή της πολιτικής ηγεσίας είναι η καλύτερη δυνατή. «Οι διαφορές δεν είναι μεγάλες, μιλάμε για έναν κλειστό οδικό άξονα, με υψηλές ταχύτητες και τη μέγιστη ασφάλεια, με 13 ανισόπεδους κόμβους, με παράλληλο δίκτυο, ο οποίος όμως θα είναι τρίιχνος και όχι τετράιχνος όπως προβλεπόταν, αλλά με δυνατότητα εάν βρεθούν τα χρήματα και οι κατάλληλες συνθήκες να αναβαθμιστεί», ανέφερε αρχικά.

    Εξέφρασε ωστόσο επιφυλάξεις για το εάν και κατά πόσον η δημοπράτηση εντός του 2022 όπως ανακοινώθηκε, μπορεί να αφορά το σύνολο του οδικού άξονα και όχι το πρώτο του τμήμα από τα Ιωάννινα ως το Καλπάκι. «Όπως μας ειπώθηκε και στη συνάντηση που είχαμε με τον κ. Καραμανλή και τον κ. Καραγιάννη, μελετητικά ώριμο είναι το πρώτο τμήμα, μέχρι το Καλπάκι, που πιστεύω, πως είναι εφικτό και είμαι σίγουρος, ότι θα δημοπρατηθεί εντός του 2022. Δεν μπορώ να πω το ίδιο και για το τμήμα από το Καλπάκι ως την Κακαβιά, αν και εκεί η νέα χάραξη είναι επί της υφιστάμενης εθνικής οδού, ωστόσο δεν έχει ωριμάσει μελετητικά και πιστεύω, ότι η δημοπράτηση θα γίνει σε δύο σκέλη», ανέφερε ο δήμαρχος Πωγωνίου.

     

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    Sourceele.gr

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ