Θεαματική αναβάθμιση με τοποθέτηση έξυπνου αυτόνομου φωτισμού
Αν η φράση που υποδηλώνει τη διαφορά ότι δηλαδή κάτι ξεχωρίζει από κάτι άλλο όπως «η ημέρα από τη νύχτα», μπορούσε να βρει κάποια εφαρμογή στην πραγματικότητα, αυτή θα μπορούσε να είναι πολύ εύκολα, η αλλαγή που συντελείται πλέον καθημερινά στο οδικό δίκτυο περιμετρικά του παραλιμνίου μετώπου από την ανατολική πλευρά του λεκανοπεδίου.
Σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες τοποθέτησης των αυτόνομων έξυπνων τηλεδιαχειριζόμενων δικτύων φωτισμού στους οδικού άξονες αρμοδιότητας της Περιφέρειας Ηπείρου, ένα έργο ξεχωριστό τόσο από το έργο του οδοφωτισμού που επίσης υλοποιεί η Περιφέρεια, όσο και από το έργο του δήμου Ιωαννιτών που είναι άγνωστο βέβαια εάν και πότε θα υλοποιηθεί.
Το συγκεκριμένο έργο με ανάδοχο μία κοινοπραξία εταιρειών υλοποιείται με ενδιάμεσο φορέα το Τεχνικό Επιμελητήριο σε όλες τις Περιφέρειες της χώρας, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης και με βασικό γνώμονα την βελτίωση της οδικής ασφάλειας, την αισθητική αναβάθμιση του δικτύου και των σημείων στα οποία δεν υπάρχει καθόλου ή είναι ανεπαρκής ο φωτισμός.
Η Περιφέρεια Ηπείρου υπέδειξε στην κοινοπραξία τα τμήματα του οδικού δικτύου στα οποία χρειάζεται η τοποθέτηση του φωτισμού και στα Ιωάννινα η περιοχή αυτή εκτείνεται από τον κόμβο της Πεδινής προς τη Μπάφρα, το Κουτσελιό, τον Κατσικά, και από εκεί προς Λογγάδες, Αμφιθέα, μέχρι και το Πέραμα. Οι εργασίες έχουν ξεκινήσει εδώ και αρκετές ημέρες και το σημαντικό είναι πως οι κάτοικοι των περιοχών αλλά και οι διερχόμενοι βλέπουν καθημερινά την ποιοτική διαφορά που προσφέρει ο φωτισμός αυτός.
Από το πρωί της Πέμπτης, τα συνεργεία του αναδόχου βρίσκονται στην περιοχή μεταξύ Δουραχάνης και Αμφιθέας, εκεί όπου το ITV συνάντησε και τον τεχνικό ασφαλείας του έργου, πρώην δήμαρχο Αρταίων Γιάννη Παπαλέξη που μίλησε για την τεράστια αλλαγή που συντελείται σε μέχρι σήμερα απολύτως σκοτεινά και επικίνδυνα τμήματα του επαρχιακού οδικού δικτύου, καθώς επίσης όμως και για τις τεχνικές προδιαγραφές του συστήματος.
«Αυτό που υλοποιείται είναι ένα έργο βελτίωσης της οδικής ασφάλειας στην ουσία όμως είναι ένα έργο πολιτισμού. Από τη στιγμή που άρχισαν να τοποθετούνται οι φωτισμοί και να ανάβουν καθημερινά αντιλαμβάνονται και οι πολίτες την ποιοτική διαφορά που υπάρχει και γι’ αυτό μας προσεγγίζουν και κάτοικοι, αλλά και πρόεδροι Κοινοτήτων ζητώντας να προχωρήσουμε σε τοποθέτηση φωτιστικών και σε άλλες περιοχές. Έχει γίνει μία συζήτηση σε αρχικό στάδιο για την επέκταση της σύμβασης ή για ένα άλλο έργο, στην παρούσα φάση όμως στην Ήπειρο θα τοποθετηθούν 2.000 φωτιστικά σώματα, τα περισσότερα εκ των οποίων στα Ιωάννινα, σε σημεία που υπέδειξε η Περιφέρεια Ηπείρου», ανέφερε ο κ. Παπαλέξης.
Παρών στις εργασίες εγκατάστασης και λειτουργίας του οδοφωτισμού στην Αμφιθέα και ο δημ. σύμβουλος Ιωαννίνων Παν. Κολόκας που μίλησε όμως ως κάτοικος της περιοχής για το έργο και την ουσιώδη αλλαγή στην καθημερινότητα και την ποιότητα ζωής των κατοίκων όπως όμως και των επισκεπτών.
Τεχνικά χαρακτηριστικά
Τα φωτιστικά σώματα τοποθετούνται σε απόσταση 30 μέτρων το ένα από το άλλο και κάθε στύλος φωτισμού είναι αυτόνομος, «έξυπνος» και τηλεδιαχειριζόμενος, φέροντας φωτοβολταϊκό πάνελ και μπαταρία λιθίου ή νκιελίου που φορτίζει την ημέρα και τροφοδοτεί τις νυχτερινές ώρες με φως τα φωτιστικά, με απόλυτη επάρκεια ισχύος.
Με βάση τη ρύθμιση που έχει γίνει, η διάρκεια συνεχόμενης λειτουργίας των φωτιστικών σωμάτων είναι 12 συνεχόμενες ώρες. Επίσης, το σύστημα αυτονόμου φωτισμού διαθέτει και ένα έξυπνο ελεγκτή ο οποίος έχει τη δυνατότητα να ρυθμίζει δυναμικά και σε πραγματικό χρόνο την ένταση του φωτισμού που παρέχεται από το φωτιστικό, ο οποίος θα επικοινωνεί μέσω sim κάρτας με το κεντρικό λογισμικό τηλεδιαχείρισης.
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ
από την εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ»









