Παρασκευή 19.04.2024
More

    Συγκρατημένη αισιοδοξία για το Ιωάννινα – Κακαβιά

    Δήλωσε ο Αλ. Καχριμάνης, μιλώντας στο ITV το βράδυ της Τετάρτης

    Συγκρατημένα αισιόδοξος, ότι το τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά της Ιόνιας οδού μπορεί να τύχει χρηματοδότησης, ώστε να κατασκευαστεί, με πολλές εκπτώσεις όμως στις τεχνικές προδιαγραφές του, δήλωσε ο Αλ. Καχριμάνης, μιλώντας στο ITV το βράδυ της Τετάρτης.

    Λίγες ημέρες μετά την αρνητική – αν και απόλυτα αναμενόμενη – εξέλιξη με την απόρριψη της προοπτικής ένταξης του άξονα στο Ταμείο Ανάκαμψης και ακολούθως από την αναφορά του στο περιφ. συμβούλιο, ότι οι υπηρεσίες ετοιμάζουν τη μελέτη του άξονα από τα Ιωάννινα ως την Κακαβιά ως ένα τρίιχνο δρόμο, ο περιφερειάρχης επιχείρησε να εξηγήσει πως αυτή η πρόταση, είναι περισσότερο υλοποιήσιμη από τη συνέχεια της Ιόνιας και κατασκευή ενός πλήρους αυτοκινητόδρομου.

    Όπως είπε, η μελέτη για το τμήμα από Καλπάκι μέχρι την Κακαβιά είναι έτοιμη και ο εκτιμώμενος προϋπολογισμός του έργου είναι περίπου στα 65 εκ. ευρώ, περιλαμβάνοντας όμως και ανισόπεδους κόμβους, η χρηματοδότηση των οποίων μπορεί να ενταχθεί στο Ταμείο Ανάκαμψης, μέσα από την πρόσκληση για τη βελτίωση της οδικής ασφάλειας. «Αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει για το σύνολο του δρόμου, αλλά για κάποια τμήματα, όπως είναι οι ανισόπεδοι κόμβοι», ανέφερε αρχικά.

    Σε ένα δεύτερο επίπεδο, με βάση τις κατευθύνσεις που δόθηκαν από τον υπ. Υποδομών, και επειδή στη νέα προγραμματική περίοδο 2021-2027 δεν πρόκειται να χρηματοδοτηθούν μεγάλοι οδικοί άξονες, η υπηρεσία ετοιμάζει τη μελέτη ώστε και το τμήμα από Ιωάννινα μέχρι Καλπάκι να αφορά σε έναν τρίιχνο άξονα, με δυνατότητα όμως επέκτασης και βελτίωσής του μελλοντικά, ώστε να γίνει τετράιχνος.

    «Οι μελέτες που κάνουμε, είναι για να μπορεί να γίνει μελλοντικά τετράιχνος ο δρόμος, δηλαδή να απαλλοτριωθούν κανονικά οι ιδιωτικές εκτάσεις και όταν σταθεί εφικτό και βρεθούν τα χρήματα, να κάνουμε τη βελτίωση. Ο προϋπολογισμός του έργου συνολικά σε μία τέτοια περίπτωση είναι περίπου 270 εκ. και μπορεί το έργο να ενταχθεί και να χρηματοδοτηθεί από το ΕΣΠΑ του υπ. Υποδομών», ανέφερε ο κ. Καχριμάνης, για να προσθέσει, ότι δεν έχει εγκαταλειφθεί η σκέψη για το μοντέλο της παραχώρησης κάτι που σημαίνει, όμως, ότι θα πρέπει να λειτουργήσουν σταθμοί διοδίων. «Εξακολουθεί να υπάρχει η σκέψη αυτή στο μυαλό μας, για παραχώρηση και σταθμούς διοδίων, σε συνάρτηση με τον άξονα Τεργέστη – Ιωάννινα», πρόσθεσε.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ