Πέμπτη 08.12.2022
More

    Το υψηλό κόστος παραγωγής «ψήνει» και τις τιμές στο κοτόπουλο

    Οι εκτιμήσεις για τους επόμενους μήνες από τον πρόεδρο της «ΠΙΝΔΟΣ» Ανδρέα Δημητρίου

    Μπορεί να παραμένει ακόμη και σήμερα το φθηνότερο κρέας στην αγορά, αυτό δε σημαίνει όμως, ότι είναι και… φθηνό.

    Ο λόγος φυσικά για το κοτόπουλο, η τιμή του οποίου καταγράφει μία συνεχώς ανηφορική διαδρομή, ακολουθώντας τις ανατιμήσεις σε όλα τα είδη και επίπεδα.

    Το χειρότερο και πλέον ανησυχητικό, σύμφωνα με τον πρόεδρο του ΑΠΣΙ Πίνδος Ανδρέα Δημητρίου είναι, ότι ακόμη και σήμερα κανείς δεν είναι σε θέση να προβλέψει πως θα εξελιχθεί η κατάσταση τους επόμενους μήνες με τους οιωνούς να μην είναι και τόσο αισιόδοξοι.

    Η αύξηση του κόστους παραγωγής ως συνέπεια της αύξησης των πρώτων υλών, των επιπτώσεων από τον πόλεμο στην Ουκρανία και φυσικά με την τεράστια αύξηση του ενεργειακού κόστους, που συνεχίζεται, έχει ως αποτέλεσμα τις διαρκείς ανατιμήσεις και στο κοτόπουλο, με τις επιχειρήσεις να προσπαθούν, αλλά να δυσκολεύονται να κρατήσουν τις τιμές σε χαμηλά επίπεδα.

    «Το πιο σημαντικό και ανησυχητικό μαζί είναι, ότι δε βλέπουμε κάποια αποκλιμάκωση στις τιμές των πρώτων υλών και στην ενέργεια και αυτό προμηνύει ένα δύσκολο χειμώνα για όλους και για εμάς και για την κοινωνία. Προσπαθούμε να συγκρατήσουμε τις τιμές, απορροφώντας συνεχώς μέρος των αυξήσεων, όμως δεν ξέρουμε για πόσο ακόμη διάστημα μπορούμε να το κάνουμε», ανέφερε ο κ. Δημητρίου.

    Αναμένεται μείωση της κατανάλωσης

    Παράγοντες με εμπειρία στην αγορά των προϊόντων της πρωτογενούς παραγωγής επισημαίνουν, ότι είναι μαθηματικά βέβαιο πως το αμέσως επόμενο διάστημα, θα υπάρξει μία σταδιακή μείωση της κατανάλωσης που μπορεί όμως να φτάσει σε πολύ μεγάλα ποσοστά, κάτι που θα αυξήσει τις επιπτώσεις στις επιχειρήσεις, που από τη μία θα έχουν πολύ υψηλές τιμές στα ράφια και από την άλλη, δε θα έχουν πωλήσεις.

    «Είναι ορατός ο κίνδυνος για τη μείωση της κατανάλωσης το επόμενοι διάστημα, γιατί τα νοικοκυριά είναι αυτονόητο, ότι δε θα μπορέσουν να ανταπεξέλθουν στις υποχρεώσεις τους. Είναι μία πολύ δύσκολη εξίσωση και για τους παραγωγούς που πρέπει να προγραμματίζουν μία παραγωγή με διάρκεια 70 ημερών για να φτάσει το τελικό προϊόν στον καταναλωτή, στο μεσοδιάστημα όμως όλα τα πράγματα και αυτές που λέγαμε κάποτε σταθερές, έχουν αλλάξει», σημείωσε ο κ. Δημητρίου.

     

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ