Σάββατο 20.04.2024
More

    Βγαίνει εκτός η πλειοψηφία των ιδιοκτητών Ταξί

    Με τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις του προγράμματος ενίσχυσης

    Έμειναν εκτός των χρηματοδοτικών εργαλείων ενίσχυσης των επιχειρήσεών τους κατά το πρώτο κύμα της πανδημίας, έμειναν με τις δεσμεύσεις της πολιτικής ηγεσίας στο… χέρι και πιθανότατα θα δουν και το δεύτερο κύμα της πανδημίας, να περνά χωρίς επίσης να έχουν τη δυνατότητα τύχουν κάποιας χρηματοδότησης.

    Ο λόγος για τους ιδιοκτήτες ταξί, που ελάχιστα ωφελήθηκαν στην πρώτη φάση της πανδημίας από τα μέτρα που έλαβε η κυβέρνηση, με εξαίρεση την αποζημίωση των 800 ευρώ. Ακολούθησαν συζητήσεις με την πολιτική ηγεσία, ώστε να ενισχυθεί γενικότερα ο κλάδος, δόθηκαν οι σχετικές διαβεβαιώσεις και για την καταβολή επιπλέον αποζημίωσης των 534 ευρώ, η οποία δεν τηρήθηκε, όπως υπήρξαν και άλλες δεσμεύσεις, για την επιδότηση της αντικατάστασης του στόλου των οχημάτων. Έχοντας πλέον μπει στο δεύτερο κύμα της πανδημίας και ειδικά στην περιοχή των Ιωαννίνων με ιδιαίτερα μεγάλη ένταση, με τις μετακινήσεις να έχουν περιοριστεί σε σημαντικό βαθμό και την κατάσταση να δυσκολεύει ακόμη περισσότερο, οι κάτοχοι αδειών ταξί περίμεναν το πρόγραμμα ενίσχυσης των μικρών και πολύ μικρών επιχειρήσεων ως μάννα εξ ουρανού, για να αντιμετωπίσουν κάποιες μόνο από τις τεράστιες ανάγκες τους.

    Όπως σημείωσε ωστόσο ο Μιχ. Ψήνας, σύμβουλος στο ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας είναι πρωτοφανές και άδικο αυτό που γίνεται, καθώς με τα κριτήρια επιλεξιμότητας και τις προϋποθέσεις που θα πρέπει να συντρέχουν, ελάχιστοι είναι εκείνοι που θα τύχουν της οικονομικής ενίσχυσης.

    «Πρόκειται για εμπαιγμό. Έναν ακόμη, σε μία περίοδο που μετά τη δεκαετή οικονομική κρίση, που προσπαθήσαμε να ορθοποδήσουμε, ήρθε η υγειονομική κρίση, για να μας τσακίσει κυριολεκτικά. Το πρόγραμμα έτσι όπως είναι δομημένο είναι για λίγους και όχι για τους πολλούς. Κανείς επαγγελματίας αυτοκινητιστής δεν πληροί αυτά τα κριτήρια και τις προϋποθέσεις και γι’ αυτό ζητάμε από τους συναρμόδιους φορείς, εάν δεν είναι εφικτό να αλλάξουν τα κριτήρια του συγκεκριμένου προγράμματος, να βρεθεί άλλος τρόπος για την ενίσχυση των επιχειρήσεων. Ένα ποσό 3.000 ευρώ θα μπορούσε να δώσει τεράστια βοήθεια σε όλους τους συναδέλφους αυτήν την περίοδο», ανέφερε ο κ. Ψήνας.

    Περιμένουν διευκρινιστική εγκύκλιο

    Η απόφαση επιβολής περιοριστικών μέτρων για την ΠΕ Ιωαννίνων, είχε περισσότερες από μία άμεσες συνέπειες στο χώρο των ταξί. Στην ήδη περιορισμένη κίνηση ήρθε να προστεθεί η απαγόρευση λειτουργίας των καταστημάτων τις βραδινές ώρες από τις 12 τα μεσάνυχτα μέχρι τις 5 τα ξημερώματα, ενώ όπως έγινε και στο πρώτο κύμα, η απόφαση για μεταφορά έως δύο επιβατών, δημιούργησε ακόμη περισσότερα προβλήματα. «Μας είπαν ότι θα εκδοθεί άμεσα διευκρινιστική εγκύκλιος, που θα επιλύει το συγκεκριμένο ζήτημα, αλλά ακόμη (σ.σ μέχρι χθες) δεν είχε εκδοθεί. Θεωρούμε αδιανόητο να υπάρχει η συγκεκριμένη πρόβλεψη και να απαγορεύουμε εμείς τη μίσθωση της διαδρομής σε έναν γονέα, που έχει μαζί του τα δύο παιδιά», ανέφερε χαρακτηριστικά.

     

    Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ