Σάββατο 20.04.2024

Ανακαλύφθηκαν 62 νέα φεγγάρια του Κρόνου

Ορισμένα από τα μικρότερα φεγγάρια έχουν πλάτος μόλις 2,5 χιλιόμετρα

Ο Κρόνος φαίνεται πως είναι ο πλανήτης με τα περισσότερα φεγγάρια στο ηλιακό μας σύστημα «εκθρονίζοντας» τον Δία που μέχρι πρόσφατα κατείχε το ρεκόρ.

Συγκεκριμένα, επιστήμονες επιβεβαίωσαν την ανακάλυψη 62 νέων φεγγαριών σε τροχιά γύρω από τον Κρόνο, ανεβάζοντας το σύνολο των φεγγαριών του πλανήτη σε 145.

Έτσι, ο Κρόνος ξεπερνά το ρεκόρ του Δία ο οποίος έχει 95 επιβεβαιωμένα φεγγάρια μετά την επίσημη αναγνώριση 12 νέων, στα τέλη Δεκεμβρίου. Ο Κρόνος θεωρείται πλέον ο μοναδικός πλανήτης στο ηλιακό σύστημα με περισσότερα από 100 γνωστά φεγγάρια, σύμφωνα με τους ερευνητές του Πανεπιστημίου UBC, οι οποίοι συνέβαλαν στις νέες ανακαλύψεις.

Η ομάδα των ερευνητών έκανε τις ανακαλύψεις χρησιμοποιώντας δεδομένα μεταξύ 2019 και 2021 που προέκυψαν από το τηλεσκόπιο που βρίσκεται στην κορυφή του Μάουνα Κέα στη Χαβάη.

Στις εικόνες που αναλύθηκαν η ομάδα εντόπισε 62 φεγγάρια τα οποία μέχρι σήμερα ήταν είτε πολύ μικρά είτε πολύ αμυδρά για να εντοπιστούν. Ορισμένα από τα μικρότερα φεγγάρια έχουν πλάτος μόλις 2,5 χιλιόμετρα.

Και τα 62 φεγγάρια θεωρούνται «ακανόνιστα», που σημαίνει ότι ακολουθούν μακρινές, ελλειπτικές τροχιές γύρω από τον πλανήτη τους και συχνά κινούνται ανάδρομα. Πολλά από τα μικροσκοπικά φεγγάρια κινούνται σε παρόμοιες ανάδρομες τροχιές, γεγονός που υποδηλώνει ότι μπορεί να προήλθαν από ένα μεγαλύτερο μητρικό φεγγάρι που διαλύθηκε πριν από εκατομμύρια χρόνια, σύμφωνα με τους ερευνητές.

Τα νέα φεγγάρια αναμένεται να αναγνωριστούν αργότερα αυτό το μήνα από τη Διεθνή Αστρονομική Ένωση, μια ομάδα χιλιάδων επιστημόνων που είναι υπεύθυνη, μεταξύ άλλων, για την ονομασία των ουράνιων σωμάτων.

Με πληροφορίες από Live Science