Παρασκευή 29.03.2024

Εμβόλιο Pfizer: Οκτώ εβδομάδες η ιδανική χρονική απόσταση μεταξύ των δύο δόσεων

Τι δείχνουν τα συμπεράσματα Βρετανών επιστημόνων

Ένα μεγαλύτερο χρονικό διάστημα μεταξύ των δύο δόσεων του εμβολίου της Pfizer έναντι του κορωνοϊού οδηγεί σε υψηλότερα συνολικά επίπεδα αντισωμάτων, αναφέρει βρετανική μελέτη που δημοσιεύτηκε σήμερα.

Μέχρι σήμερα το χρονικό περιθώριο ανάμεσα στις δόσεις ήταν τρεις εβδομάδες, με τους ερευνητές να συμπεραίνουν πως η αύξηση σε οκτώ εβδομάδες προφυλάσσει περισσότερο τον ανθρώπινο οργανισμό από τη μετάλλαξη Δέλτα.

Σύμφωνα με τους επιστήμονες, τα ευρήματα της έρευνας φαίνεται να υποστηρίζουν την απόφαση του Ηνωμένου Βασιλείου για παράταση των διαστημάτων δοσολογίας από την αρχική σύσταση τριών εβδομάδων, αναφέρει το BBC.

Η Βρετανία από τα τέλη του 2020 αύξησε τη χρονική απόσταση μεταξύ των δόσεων στις 12 εβδομάδες, με στόχο τη χορήγηση πρώτης δόσης σε όσο το δυνατόν περισσότερα άτομα.

Τα συμπεράσματα της μελέτης

Για τη μελέτη οι ερευνητές συνέκριναν την αντίδραση του οργανισμού 503 υπαλλήλων του Βρετανικού Συστήματος Υγείας (NHS) που έλαβαν το εμβόλιο της Pfizer με διαφορετικές χρονικές αποστάσεις μεταξύ των δόσεων στα τέλη του 2020 και τις αρχές του 2021.

Τα επίπεδα αντισωμάτων στο αίμα τους μετρήθηκαν ένα μήνα μετά τη δεύτερη δόση εμβολίου.

Σύμφωνα με τα συμπεράσματα της μελέτης, σε όλες τις περιπτώσεις οι εμβολιασμένοι εμφάνισαν ισχυρά αντισώματα μετά τη χορήγηση και των δύο δόσεων. Ωστόσο, η έρευνα έδειξε ότι στην περίπτωση των ατόμων που εμβολιάστηκαν και με τις δύο δόσεις με διαφορά τριών εβδομάδων παρήγαγαν λιγότερα αντισώματα εξουδετέρωσης του κορωνοϊού, σε σύγκριση με το διάστημα 10 εβδομάδων.

Όπως συμπέραναν οι επιστήμονες, όταν η δεύτερη δόση γίνεται σε διάστημα μεγαλύτερο των τριών εβδομάδων, δημιουργούνται κύτταρα στον οργανισμό που ενισχύουν τη λεγόμενη μνήμη των αντισωμάτων.

Με πληροφορίες από ΒΒC