Τετάρτη 01.05.2024

Επιστήμονες ανέπτυξαν «σούπερ αντικουνουπικό» που διώχνει το 99% των κουνουπιών

Λειτουργεί ως «χημικό καμουφλάζ», κρύβοντας ουσιαστικά από τα κουνούπια το ανθρώπινο δέρμα

Επιστήμονες στο Ισραήλ ανέπτυξαν ένα νέο είδος «χημικού καμουφλάζ» που μπορεί να κρατήσει ακόμη πιο αποτελεσματικά τα ενοχλητικά τσιμπήματα κουνουπιών.

Το καλοκαίρι φέρνει μαζί και ένα αναπόφευκτο κύμα κουνουπιών, που μπορεί να μεταφέρουν μέχρι και ελονοσία, προκαλώντας εκατοντάδες χιλιάδες θανάτους ετησίως σε όλο τον κόσμο.

Για την καταπολέμησή τους, επιστήμονες του Εβραϊκού Πανεπιστημίου στο Ισραήλ ανέπτυξαν ένα νέο είδος εντομοαπωθητικού – ένα «χημικό καμουφλάζ» – το οποίο, όπως υποστηρίζουν, αποτρέπει το 99% των κουνουπιών από το να προσεγγίσουν το δέρμα όπου εφαρμόζεται.

«Πρόκειται για μια μηχανική προστασία από τα κουνούπια. Αυτό το πολυμερές κυτταρίνης λειτουργεί ως χημικό καμουφλάζ», εξήγησε ο δρ Τζόναθαν Μπόμποτ, επικεφαλής ερευνητής στη Σχολή Γεωργίας, Τροφίμων και Περιβάλλοντος του Εβραϊκού Πανεπιστημίου.

«Κρύβει τη μυρωδιά του ανθρώπινου δέρματος που προσελκύει τα κουνούπια και στη συνέχεια απελευθερώνει το απωθητικό πολύ αργά. Οπότε, παρατείνει τη διάρκεια της προστασίας», πρόσθεσε.

Σύμφωνα με τον Μπόμποτ, τα τυπικά εντομοαπωθητικά που εφαρμόζονται στο δέρμα λειτουργούν εμποδίζοντας τα κουνούπια να τσιμπήσουν το άτομο.

Το αντικουνουπικό της επιστημονικής ομάδας δρα εμποδίζοντας εξαρχής το κουνούπι να πλησιάσει, οπότε λειτουργεί ως καμουφλάζ, αποκρύπτοντας από τα κουνούπια το ανθρώπινο δέρμα.

Η φόρμουλα είναι ένας συνδυασμός δύο φυσικών συστατικών: της ινδόλης, μιας αρωματικής ουσίας που βρίσκεται στα λουλούδια, και ενός πολυμερούς που ονομάζεται κυτταρίνη.

Η ομάδα επιστημόνων, που δημοσίευσε τα ευρήματα της μελέτης στο περιοδικό PNAS Nexus, παρατήρησε ότι η φόρμουλα απώθησε τα κουνούπια κατά 80%, ενώ η λεπτή στρώση νανοκρυστάλλων κυτταρίνης εφαρμόστηκε μαζί με την ινδόλη μείωσε την ωοτοκία μετά την έκθεση κατά 99,4%.

Με πληροφορίες από Euronews