Τετάρτη 02.12.2020

Μικρός αστεροειδής περνά πολύ κοντά από τη Γη

Ένας μικρός αστεροειδής σε μέγεθος λεωφορείου, περνά πάρα πολύ κοντά από τη Γη σήμερα και αύριο, κάτω από το ύψος που βρίσκονται πολλοί τεχνητοί δορυφόροι

Ο αστεροειδής 2020 SW, με διάμετρο 5-10 μέτρων θα πλησιάσει την επιφάνεια του πλανήτη μας σε απόσταση 22.000 χιλιομέτρων, κάτω από το θεωρητικό «δαχτυλίδι» πολλών δορυφόρων σε γεωσύγχρονη τροχιά, που κινούνται σε μεγαλύτερο ύψος, 36.000 χιλιομέτρων.

Οι αστρονόμοι υπολόγισαν προσεγγιστικά το μέγεθός του από την λαμπρότητα του. Αν και το ουράνιο σώμα δεν θα συγκρουστεί με τη Γη, ακόμα και αν έπεφτε στον πλανήτη είναι σχεδόν βέβαιο πως θα διαλυόταν στην ατμόσφαιρα, μέσα σε μία μπάλα φωτός και πεπιεσμένων αερίων.

«Υπάρχουν πολλοί μικροί αστεροειδείς όπως αυτός, και αρκετοί πλησιάζουν τον πλανήτη μας εξίσου κοντά, αρκετές φορές κάθε χρόνο», εξηγεί ο διευθυντής του κέντρου “Near-Earth Object Studies” της NASA Πολ Χόντας, που παρακολουθεί και μελετά όσα ουράνια σώματα που πλησιάζουν τη Γη.

«Στην πραγματικότητα αστεροειδείς αυτού του μεγέθους προσκρούουν στην ατμόσφαιρα του πλανήτη μία με δύο φορές τον χρόνο», προσθέτει.

Ο αστεροειδής 2020 SW ανακαλύφθηκε μόλις στις 18 Σεπτεμβρίου, από το παρατηρητήριο στην Καταλίνα της Αριζόνα, που χρηματοδοτείται από τη NASA. Οι επιστήμονες υπολόγισαν την τροχιά του με τη βοήθεια εξοπλισμού υψηλής ακρίβειας και απέκλεισαν την πιθανότητα πρόσκρουσης που, ούτως ή άλλως, θα ήταν εντελώς ακίνδυνη για τον πλανήτη.

Το ουράνιο σώμα θα φτάσει στο περίγειο (κοντινότερο σημείο) στις 24 Σεπτεμβρίου, πετώντας έξω από την ατμόσφαιρα, πάνω από τον Ειρηνικό Ωκεανό και θα επιστρέψει στην «γειτονιά της Γης» το 2041, περνώντας σε μεγαλύτερη απόσταση.

Το 2005, το Αμερικανικό Κογκρέσο ανέθεσε στη NASA να χαρτογραφήσει και να εντοπίσει το 90% των κοντινών στη γη αντικειμένων, με διάμετρο ίση ή μεγαλύτερη των 140 μέτρων. Αυτοί οι μεγαλύτεροι αστεροειδείς αποτελούν πολύ μεγαλύτερη απειλή σε περίπτωση πρόσκρουσης, αλλά μπορούν και εντοπιστούν πολύ νωρίτερα, καθώς είναι λαμπρότεροι από τους πιο μικρούς.

Εκτιμάται πως υπάρχουν περισσότεροι από 100 εκατομμύρια αστεροειδής όπως ο ακίνδυνος 2020 SW αλλά είναι δύσκολο να ανακαλυφθούν πριν πλησιάσουν πολύ τη Γη. «Οι δυνατότητες της NASA διαρκώς βελτιώνονται και πλέον βρίσκουμε τέτοιους αστεροειδείς, λίγες ημέρες πριν περάσουν κοντά από τη Γη», εξηγεί ο Χόντας.

Πέτσας για παράταση lockdown: «Θέλουμε περισσότερο χρόνο»

Παράταση του lockdown προανήγγειλε ουσιαστικά ο κυβερνητικός εκπρόσωπος με σημερινές δηλώσεις του

Σειρά πήραν τα πλατάνια στην Βορ. Ηπείρου

Μετά τα πλατάνια που κόπηκαν στο παραλίμνιο και στο Κάστρο, σειρά πήραν τρία ακόμη μεγαλύτερα σε ηλικία και μέγεθος δένδρα, στη νησίδα της Βορ. Ηπείρου

Τα πρωτοσέλιδα των γιαννιώτικων εφημερίδων

Διαβάστε στα πρωτοσέλιδα των γιαννιώτικων εφημερίδων της Τετάρτης 2 Δεκεμβρίου

«Λυγίζουν» από τα βάρη οι επιχειρήσεις

Παρέμβαση από τον πρόεδρο του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων

Covid 19- Τελικά τι κάνουμε; Ένα κείμενο γροθιά στο στομάχι από τον διευθυντή ΤΕΠ του ΠΓΝΙ

Ανάρτηση του Διευθυντή Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών ΤΕΠ του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ιωαννίνων, Αθ. Κιτσάκου, στο προσωπικό του προφίλ στο facebook σχετικά με τον κορωνοϊό.

Σενάρια για απαγόρευση της κυκλοφορίας από Τετάρτη

Στην καθολική απαγόρευση της κυκλοφορίας των πολιτών προσανατολίζεται η κυβέρνηση, ακολουθώντας το πρότυπο της Ισπανίας.

«Έφυγε» από τη ζωή ο Θεόδωρος Νιτσιάκος

Οδύνη έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία η είδηση του θανάτου του επιχειρηματία Θεόδωρου Νιτσιάκου, ο οποίος ανασύρθηκε νεκρός από οικείους του και μεταφέρθηκε με όχημα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κόνιτσας.

Ύποπτο κρούσμα κορωνοϊού μεταφέρεται στα Ιωάννινα

Στα Γιάννενα φτάνει ύποπτο κρούσμα του κορωνοϊού. Έχει σημάνει συναγερμός στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων και είναι σε ετοιμότητα η μονάδα Λοιμωδών.

Ανακοίνωση του ΠΓΝΙ για τον κορωνοϊό

Ανακοίνωση του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ιωαννίνων για τον κορωνοϊό.