Τρίτη 11.08.2020

Ο νάνος πλανήτης Πλούτων μπορεί να διαθέτει υπόγειο ωκεανό νερού

Ο παγωμένος νάνος πλανήτης Πλούτων στις εσχατιές του ηλιακού συστήματός μας, στη Ζώνη Κάιπερ, ίσως είναι πιο φιλόξενος για ζωή από ό,τι είχαν υποθέσει οι επιστήμονες.

Όταν δημιουργήθηκε, ήταν πιθανώς ένας πολύ πιο ζεστός κόσμος και εξ αρχής διέθετε έναν υπόγειο ωκεανό νερού που υπάρχει ακόμη, σύμφωνα με νέες εκτιμήσεις Αμερικανών επιστημόνων, οι οποίες μένει να επιβεβαιωθούν.

Η ανάλυση των εικόνων του Πλούτωνα, που τράβηξε το 2015 το σκάφος New Horizons (Νέοι Ορίζοντες) της Αμερικανικής Διαστημικής Υπηρεσίας (NASA), καθώς και υπολογιστικές προσομοιώσεις του εσωτερικού του μικρού πλανήτη, οδήγησαν τους επιστήμονες στο νέο σενάριο μίας βίαιης και θερμής αρχής πριν περίπου 4,5 δισεκατομμύρια χρόνια.

Έλιωσαν οι πάγοι και σχηματίστηκε υπόγειος ωκεανός νερού

Όπως αναφέρει το ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι ερευνητές, με επικεφαλής τον πλανητικό επιστήμονα Κάρβερ Μπίρσον του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνια-Σάντα Κρουζ, οι οποίοι έκαναν τη σχετική δημοσίευση στο περιοδικό γεωεπιστημών «Nature Geoscience», εκτιμούν ότι καθώς σχηματιζόταν ο Πλούτων σε διάστημα το πολύ 30.000 ετών, «βομβαρδιζόταν» συνεχώς από διαστημικούς βράχους και άλλα υλικά, τα οποία εκρήγνυνταν στην επιφάνειά του και ανέβαζαν τη θερμοκρασία της, συσσωρεύοντας θερμότητα στο εσωτερικό του.

Αυτό είχε ως παράπλευρη συνέπεια να λιώνουν οι πάγοι του Πλούτωνα και να σχηματιστεί ένας υπόγειος ωκεανός νερού, ο οποίος πιθανώς διατηρείται μέχρι σήμερα βαθιά κάτω από το επιφανειακό στρώμα πάγου, πάχους ίσως εκατοντάδων χιλιομέτρων. Το υπόγειο νερό είναι μάλλον ανάμικτο με άλατα και αμμωνία, ενώ ακόμη πιο κάτω, στο κέντρο του πλανήτη, βρίσκεται πιθανώς ένας στέρεος πετρώδης πυρήνας.

Σταδιακά, εκτιμάται ότι ο υπόγειος πλουτώνιος ωκεανός παγώνει, καθώς οι θερμοκρασίες στην επιφάνεια του πλανήτη φθάνουν τους -228 βαθμούς Κελσίου. Όμως, προς το παρόν, εφόσον το νερό θεωρείτο βασικό συστατικό της ζωής, η ύπαρξη ενός υπόγειου υδάτινου κόσμου καθιστά τον Πλούτωνα ακόμη ένα υποψήφιο σώμα για αναζήτηση μορφών ζωής στο ηλιακό σύστημά μας.

Δεν αποκλείεται, μάλιστα, άλλα παγωμένα σώματα στη Ζώνη Κάιπερ (Έρις, Μακεμάκε, Χαουμέα κ.ά.) να έχουν και αυτά υπόγειο ωκεανό από τότε που σχηματίστηκαν.

126 νέα κρούσματα – Ένα στην Πρέβεζα

Στα 126 ανέρχονται τα νέα επιβεβαιωμένα κρούσματα κορωνοϊού στη χώρα το τελευταίο 24ωρο σύμφωνα με την επίσημη ενημέρωση από τον ΕΟΔΥ.

Το Oruc Reis στην ελληνική υφαλοκρηπίδα – Ελληνικές φρεγάτες το καλούν να αποχωρήσει

Το σκάφος έχει απλώσει καλώδια αλλά δεν μπορεί να προβεί σε έρευνες

Νέα έκτακτα μέτρα – Απαγορεύσεις και ωράρια

Η κυβέρνηση ανακοίνωσε νέα, έκτακτα μέτρα για τον κορωνοϊό, εξαιτίας της έξαρσης κρουσμάτων στη χώρα.

Τρίτο ατύχημα στο ίδιο σημείο! (φωτογραφίες)

Η τρίτη φορά μέσα σε διάστημα λίγων ετών, ήταν η σημερινή, που σημειώθηκε ένα ακόμη σοβαρό τροχαίο ατύχημα, στη συμβολή Παλάσκα και Ιπποκράτους μεταξύ Βοτανικού και Ανατολής

Εν αναμονή των αναλύσεων για το «κόκκινο στρώμα» στην Παμβώτιδα

Ένα μικρό τμήμα της Παμβώτιδας απέκτησε ένα «κόκκινο στρώμα» στην επιφάνειά της

Covid 19- Τελικά τι κάνουμε; Ένα κείμενο γροθιά στο στομάχι από τον διευθυντή ΤΕΠ του ΠΓΝΙ

Ανάρτηση του Διευθυντή Τμήματος Επειγόντων Περιστατικών ΤΕΠ του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ιωαννίνων, Αθ. Κιτσάκου, στο προσωπικό του προφίλ στο facebook σχετικά με τον κορωνοϊό.

Σενάρια για απαγόρευση της κυκλοφορίας από Τετάρτη

Στην καθολική απαγόρευση της κυκλοφορίας των πολιτών προσανατολίζεται η κυβέρνηση, ακολουθώντας το πρότυπο της Ισπανίας.

«Έφυγε» από τη ζωή ο Θεόδωρος Νιτσιάκος

Οδύνη έχει προκαλέσει στην τοπική κοινωνία η είδηση του θανάτου του επιχειρηματία Θεόδωρου Νιτσιάκου, ο οποίος ανασύρθηκε νεκρός από οικείους του και μεταφέρθηκε με όχημα της Πυροσβεστικής Υπηρεσίας Κόνιτσας.

Ύποπτο κρούσμα κορωνοϊού μεταφέρεται στα Ιωάννινα

Στα Γιάννενα φτάνει ύποπτο κρούσμα του κορωνοϊού. Έχει σημάνει συναγερμός στο Πανεπιστημιακό Νοσοκομείο Ιωαννίνων και είναι σε ετοιμότητα η μονάδα Λοιμωδών.

Ανακοίνωση του ΠΓΝΙ για τον κορωνοϊό

Ανακοίνωση του Πανεπιστημιακού Νοσοκομείου Ιωαννίνων για τον κορωνοϊό.