Τετάρτη 24.04.2024
More

    Στο 7,2% ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο

    Στο 7,2% έκλεισε ο πληθωρισμός για το μήνα Δεκέμβριο σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ. Ο μέσος ετήσιος πληθωρισμός έκλεισε στο 9,6% για το 2022.

    Νέα σημαντική επιβράδυνση στο 7,2% παρουσίασε ο πληθωρισμός τον Δεκέμβριο με βάση τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ που ανακοινώθηκαν πριν από λίγο, έναντι 8,5% που ήταν για τον Νοέμβριο του 2022. Σε μέσα πλέον επίπεδα ο πληθωρισμός διαμορφώθηκε για τον 2022 στο 9,6%, ελαφρά χαμηλότερα από την σχετική πρόβλεψη που υπάρχει στον προϋπολογισμό (9,9%).

    Να σημειωθεί επίσης ότι ο Δείκτης Τιμών Καταναλωτή τον Δεκέμβριο σε σχέση με τον Νοέμβριο υπήρξε μείωση 0,5%.

    Ωστόσο αυτό που φαίνεται ξεκάθαρα από την ανάλυση των στοιχείων, είναι ότι στα μεν ενεργειακά προϊόντα παρατηρείται μία σημαντική επιβράδυνση των τιμών, στα δε όμως βασικά αγαθά, αυτό κυρίως που πωλούνται στα σούπερ μάρκετ παρατηρείται σημαντική αύξηση, ειδικά στα είδη διατροφής κατά 15,5%.

    Ειδικότερα τον Δεκέμβριο του 2022, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2021, οι κυριότερες μεταβολές εντοπίζονται στα εξής αγαθά:

    • Φυσικό αέριο, άνοδος 50%.
    • Μεταφορές με αεροπλάνο, άνοδος 36,7%.
    • Μεταφορές με ταξί, άνοδος 32,9%.
    • Μεταφορά με πλοίο 26,7%.
    • Γαλακτοκομικά και αυγά, 25,6%.
    • Στερεά καύσιμα 24,7%.
    • Έλαια και λίπη, 21,6%.
    • Ψωμί και δημητριακά 18,1%.
    • Είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού 18,1%
    • Κρέατα 17,8%
    • Αντίθετα με αρνητικό πρόσημο 8,8% είναι το ηλεκτρικό ρεύμα.

    Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛΣΤΑΤ:

    Η αύξηση του Γενικού ΔΤΚ κατά 7,2% τον μήνα Δεκέμβριο 2022, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο Δείκτη του Δεκεμβρίου 2021, προήλθε κυρίως από τις μεταβολές στις ακόλουθες ομάδες αγαθών και υπηρεσιών:

    Από τις αυξήσεις των δεικτών κατά:

    • 15,5% στην ομάδα Διατροφή και μη αλκοολούχα ποτά, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ψωμί και δημητριακά, κρέατα (γενικά), ψάρια (γενικά), γαλακτοκομικά και αυγά, έλαια και λίπη, φρούτα (γενικά), λαχανικά (γενικά), ζάχαρησοκολάτες-γλυκά-παγωτά, λοιπά τρόφιμα, καφέ-κακάο-τσάι, μεταλλικό νερό-αναψυκτικά-χυμούς φρούτων.
    • 2,5% στην ομάδα Αλκοολούχα ποτά και καπνός, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών στα
    • αλκοολούχα ποτά (μη σερβιριζόμενα).
      5,4% στην ομάδα Ένδυση και υπόδηση, λόγω αύξησης των τιμών στα είδη ένδυσης και
    • υπόδησης.
      2,5% στην ομάδα Στέγαση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: ενοίκια κατοικιών, επισκευή και συντήρηση κατοικίας, υπηρεσίες κοινοχρήστων, φυσικό αέριο, πετρέλαιο θέρμανσης, στερεά καύσιμα. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών στον ηλεκτρισμό.
    • 11,3% στην ομάδα Διαρκή αγαθά-Είδη νοικοκυριού και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: έπιπλα και διακοσμητικά είδη, οικιακές συσκευές και επισκευές, υαλικά-επιτραπέζια σκεύη και σκεύη οικιακής χρήσης, είδη άμεσης κατανάλωσης νοικοκυριού, οικιακές υπηρεσίες.
    • 2,8% στην ομάδα Υγεία, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: φαρμακευτικά προϊόντα, ιατρικά προϊόντα, ιατρικέςοδοντιατρικές και παραϊατρικές υπηρεσίες, νοσοκομειακή περίθαλψη.
    • 9% στην ομάδα Μεταφορές, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: καινούργια αυτοκίνητα, μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, μοτοποδήλατα-μοτοσυκλέτες, ανταλλακτικά και αξεσουάρ αυτοκινήτου, καύσιμα και λιπαντικά, συντήρηση και επισκευή εξοπλισμού προσωπικής μεταφοράς, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με ταξί, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με αεροπλάνο, εισιτήρια μεταφοράς επιβατών με πλοίο.
    • 3,2% στην ομάδα Αναψυχή-Πολιτιστικές δραστηριότητες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: διαρκή αγαθά αναψυχής και πολιτισμού, μικρά είδη αναψυχής-άνθη-κατοικίδια ζώα, κινηματογράφους-θέατρα, γραφική ύλη και υλικά σχεδίασης, πακέτο διακοπών. Μέρος της αύξησης αυτής αντισταθμίστηκε από τη μείωση κυρίως των τιμών σε οπτικοακουστικό εξοπλισμό-υπολογιστές-επισκευές.
    • 2,2% στην ομάδα Εκπαίδευση, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: δίδακτρα πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, δίδακτρα δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
    • 7,6% στην ομάδα Ξενοδοχεία-Καφέ-Εστιατόρια, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: εστιατόρια-ζαχαροπλαστεία-καφενεία κυλικεία, ξενοδοχεία-μοτέλ-πανδοχεία.
    • 5,2% στην ομάδα Άλλα αγαθά και υπηρεσίες, λόγω αύξησης κυρίως των τιμών σε: κομμωτήρια και καταστήματα προσωπικής φροντίδας, άλλα είδη ατομικής φροντίδας.

    Από τη μείωση του δείκτη κατά:

    • 2,1% στην ομάδα Επικοινωνίες, λόγω μείωσης κυρίως των τιμών στις τηλεφωνικές υπηρεσίες

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ