Παρασκευή 29.03.2024
More

    Ο Στ. Καλογιάννης για τον αυτοκινητόδρομο Πάτρα – Πύργος

    Τοποθέτηση του βουλευτή Ιωαννίνων, Στ. Καλογιάννη με αφορμή την έναρξη κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος

    Με αφορμή την έναρξη κατασκευής του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος ο Σταύρος Καλογιάννης δήλωσε:

    «Ξεκινάει σήμερα η κατασκευή του αυτοκινητοδρόμου Πάτρα – Πύργος παρουσία του Πρωθυπουργού κ. Κυριάκου Μητσοτάκη.

    Οι μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι της χώρας περιλαμβάνονται στο Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών και η κατασκευή τους με τη μέθοδο της παραχώρησης άρχισε ουσιαστικά το 2007, όταν υπογράφηκαν οι αρχικές συμβάσεις.

    Τα έργα άρχισαν να υλοποιούνται το 2008. Το 2010 ξέσπασε η οικονομική κρίση και μετά από λάθους χειρισμούς της τότε Κυβέρνησης, τα έργα σταμάτησαν, καθώς οι κυκλοφοριακοί φόρτοι έπεσαν στο 50%, συνεπώς και τα έσοδα των παραχωρησιούχων, ενώ οι Τράπεζες αρνούνταν να συνεχίσουν τη δανειοδότησή τους. Έτσι, η διετία 2010 – 2011 χάθηκε για τους αυτοκινητόδρομους.

    Τον Ιούλιο του 2012 ξεκίνησε από την τρικομματική Κυβέρνηση του Αντώνη Σαμαρά ουσιαστική προσπάθεια να επανεκκινήσουν οι αυτοκινητόδρομοι. Είχα την ιδιαίτερη τιμή να μετέχω σε αυτήν την Κυβέρνηση ως Αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών. Με σχέδιο και σκληρή δουλειά, καταλήξαμε τον Μάρτιο 2013 σε Συμφωνία με κάθε έναν παραχωρησιούχο.

    Έτσι, τα έργα επανεκκίνησαν τον Απρίλιο του 2013, ενώ τον Δεκέμβριο του ίδιου έτους κυρώθηκαν οι τροποποιημένες συμβάσεις από τη Βουλή. Δυστυχώς, το νεοσυσταθέν τότε Υπουργείο Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων εξαίρεσε από τη σύμβαση παραχώρησης το τμήμα Πάτρα –Πύργος. Τόνισα, τότε, στη Βουλή πως πρόκειται για μεγάλο λάθος, καθώς είχε γίνει όλη η σχετική προεργασία και το έργο ήταν ώριμο για κατασκευή.

    Τον Ιανουάριο του 2015 η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε μπροστά της το έργο του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος δρομολογημένο και με εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Όμως, τον Μάρτιο της ίδιας χρονιάς το ακύρωσε, ενώ το Υπουργείο Υποδομών τεμάχισε το έργο σε οκτώ κομμάτια (!) με την πρόφαση του μεγαλύτερου ανταγωνισμού και της ενεργοποίησης περισσότερων εταιρειών, εξυπηρετώντας όμως συγκεκριμένα συμφέροντα.

    Τελικά, πάρα την ύπαρξη αναδόχου σε τέσσερα τμήματα δεν υπήρξε καμία απολύτως πρόοδος των εργασιών στον άξονα Πάτρα –Πύργος, με κίνδυνο να χαθεί η χρηματοδότηση, ενώ ο ανάδοχος είχε κηρυχθεί έκπτωτος στις εργολαβίες που είχε αναλάβει.

    Τον Ιούλιο του 2019 το Υπουργείο Υποδομών της Κυβέρνησης του Κυριάκου Μητσοτάκη, με συστηματική δουλειά ξεμπλόκαρε το έργο, βάζοντας τέλος στο αδιέξοδο της κατάτμησής του σε οκτώ κομμάτια,ενώ παράλληλα πέτυχε την αλλαγή της στάσης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη δυνατότητα χρηματοδότησής του πέραν του 2023 και την ένταξή του στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού. Έτσι, με καθυστέρη μιας δεκαετίας το πολύπαθο έργο αρχίζει να κατασκευάζεται, κάτι το οποίο αποτελεί ασφαλώς μια θετική εξέλιξη.»

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ