Δευτέρα 08.03.2021
More

    Ποιο είναι το μέλλον της Αδριατικής Οδού

    Ερώτηση της Ελίζας Βόζενμπεργκ στην ΕΕ με ειδκή αναφορά στην επέκταση της Ιόνιας ως την Κακαβιά

    Το ερώτημα της ένταξης στο Ταμείο Ανάκαμψης του οδικού τμήματος Ιωάννινα – Κακαβιά και του αυτοκινητόδρομου Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα έθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Ευρωβουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και μέλος της Επιτροπής του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τις Μεταφορές και τον Τουρισμό, Ελίζα Βόζεμπεργκ-Βρυωνίδη, με αφορμή και την επίκαιρη συζήτηση για χρηματοδότηση εμβληματικών διασυνοριακών έργων από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης.

    Η ερώτηση στην Κομισιόν αφορά τη δυνατότητα χρηματοδότησης των ελληνικών τμημάτων της Αδριατικής Οδού και συγκεκριμένα της προέκτασης της Ιόνιας Οδού προς την Κακαβιά αλλά και του οδικού άξονα Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτας.

    Η Ελληνίδα ευρωβουλευτής υπογραμμίζει ότι η εν λόγω οδική αρτηρία που ενώνει επτά ευρωπαϊκά κράτη αποτελεί ένα σημαντικό έργο υποδομής για την Ελλάδα αλλά και για τις χώρες που διασχίζει. Παράλληλα, τονίζει χαρακτηριστικά ότι η ολοκλήρωση αυτού του ενιαίου αυτοκινητόδρομου αναμένεται να προσδώσει μεγάλη προστιθέμενη αξία στον τουρισμό, στο εμπόριο, στις επενδύσεις και στις μεταφορές στην Ελλάδα, μετατρέποντας, μεταξύ άλλων, τη χώρα μας μαζί με τον διάδρομο της Ανατολικής Μεσογείου σε σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο ολόκληρης της περιοχής.

    Σε αυτό το πλαίσιο, η κ. Βόζεμπεργκ ζητά από την Κομισιόν να την ενημερώσει για το  οριστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του βαλκανικού αυτού άξονα καθώς και για τη δυνατότητα ένταξης των αυτοκινητόδρομων της Αδριατικής Οδού επί ελληνικής επικράτειας στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης ή σε κάποιο άλλο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό εργαλείο.

    Το πλήρες κείμενο της ερώτησης της κ. Βόζεμπεργκ, έχει ως εξής:

    «Η Αδριατική Οδός αποτελεί ένα σημαντικό έργο υποδομής για την Ελλάδα, την Ιταλία, την Κροατία και τα Δυτικά Βαλκάνια, καθώς πρόκειται για έναν οδικό άξονα που θα ξεκινάει από την Τεργέστη και θα καταλήγει στην Καλαμάτα, συνδέοντας 7 χώρες. Η ολοκλήρωση αυτού του ενιαίου αυτοκινητόδρομου αναμένεται να προσδώσει σημαντική προστιθέμενη αξία στον τουρισμό, στο εμπόριο, στις επενδύσεις και στις μεταφορές σε πολλές περιοχές των χωρών που διασχίζει, μετατρέποντας, μεταξύ άλλων, την Ελλάδα μαζί με τον διάδρομo της Ανατολικής Μεσογείου σε σημαντικό συγκοινωνιακό κόμβο της περιοχής.

    Ένα μεγάλο μέρος της Αδριατικής Οδού έχει ήδη κατασκευαστεί ενώ υπολείπονται μόνο κάποια τμήματά της σε Αλβανία, Βοσνία – Ερζεγοβίνη και Μαυροβούνιο. Τα εντός Ελλάδας εναπομείναντα τμήματα που πρέπει να κατασκευαστούν είναι η προέκταση της Ιόνιας Οδού προς την Κακαβιά (Ιωάννινα-Κακαβιά) αλλά και ο άξονας Πάτρα – Πύργος – Καλαμάτα.

    Δεδομένου ότι μέρος των κεφαλαίων για την υλοποίηση της Αδριατικής Οδού διατίθενται από την ΕΕ και δεδομένης της διασυνοριακής διάστασης και της υψηλής ευρωπαϊκής προστιθέμενης αξίας του έργου για τα κράτη μέλη, ερωτάται η Επιτροπή:

    – Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του βαλκανικού αυτού άξονα;

    – Θα μπορούσαν να ενταχθούν άμεσα προς χρηματοδότηση στο Ευρωπαϊκό Ταμείο Ανάκαμψης ή σε κάποιο άλλο ευρωπαϊκό χρηματοδοτικό εργαλείο τα προαναφερόμενα τμήματα της Αδριατικής Οδού επί ελληνικής επικράτειας;».

     

    ΦΙΛΗΜΩΝ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ