Πέμπτη 11.04.2024
More

    Με δυνατότητα POS πλέον τα ταξί

    Ανάμεσα στους επαγγελματικούς κλάδους που υποχρεούνται πλέον να διαθέτουν τερματικό POS όπως και την εφαρμογή ψηφιακών πληρωμών IRIS είναι και ο κλάδος των ταξί.

    Από χθες 1η Απριλίου ισχύει η διάταξη για την επιβολή τσουχτερών προστίμων που φτάνουν τα 1.500 ευρώ σε περίπτωση που κάποιος επαγγελματίας δεν έχει θέσει σε εφαρμογή τη μία ή την άλλη ψηφιακή δυνατότητα για τον πελάτη, με τον Μιχάλη Ψήνα, πρόεδρο του Σωματείου Ιδιοκτητών Αυτοκινητιστών Ταξί «Άγιος Γεώργιος» να επισημαίνει σε δηλώσεις του ότι το σύνολο πλέον των συναδέλφων του έχει προμηθευτεί και διαθέτει τα τερματικά POS όπως και την εφαρμογή, δίνοντας τη δυνατότητα των ηλεκτρονικών πληρωμών στους πελάτες.

    Ο κ. Ψήνας έκανε λόγο για μία νέα πραγματικότητα στην οποία έχουν προσαρμοστεί όλοι παρότι όμως όπως σημείωσε με έμφαση, καλούνται να επιβαρυνθούν με επιπλέον κόστη, για τις προμήθειες των τραπεζών και για την αγορά ή ενοικίαση των τερματικών όπως όμως και για κάθε συναλλαγή.

    Η Πανελλήνια Ομοσπονδία Αυτοκινητιστών Ταξί έχει ήδη απευθυνθεί στα συναρμόδια υπουργεία για την ανάγκη μείωση της προμήθειας αυτής ή για την εύρεση ενός οποιουδήποτε άλλου τρόπου που θα εξυπηρετεί τους επαγγελματίες και δε θα τους επιβαρύνει περαιτέρω.

    Αναφορικά πάντως με την υποχρέωση διασύνδεσης των τερματικών με τις ταμειακές μηχανές, προς το παρόν υπάρχει στάση αναμονής καθώς θα πρέπει να επιλυθούν τεχνικά ζητήματα, αφού το ταξί όπως ανέφερε ο κ. Ψήνας είναι ένα «κινητό κατάστημα» και αυτό δε δίνει τη δυνατότητα να υπάρχει παντού διαθέσιμο ίντερνετ ώστε να εξασφαλίζεται η δυνατότητα της άμεσης διασύνδεσης με τις ταμειακές μηχανές. «Υπάρχει ένας αριθμός 15.000 ταμειακών μηχανών και αντίστοιχος αριθμός ταξίμετρων που βρίσκεται σε εκκρεμότητα, αλλά το πρόβλημα είναι πως αφενός δεν έχουν επιλυθεί τα τεχνικά ζητήματα με το διαδίκτυο και τι θα γίνει στην περίπτωση που για αυτούς τους λόγους είναι αδύνατο να εκδοθεί μία απόδειξη, αλλά και με τους εργοστασιακούς προμηθευτές των ταξίμετρων και των ταμειακών μηχανών», τόνισε ο κ. Ψήνας.

    Ο Άγγελος Λεοντίου, νεοεκλεγέν μέλος του Δ.Σ μετά τις πρόσφατες αρχαιρεσίες σημείωσε από την πλευρά του πως οι πελάτες ζητούν την πληρωμή με κάρτα ή μέσω του συστήματος IRIS κι έτσι έχουν προσαρμοστεί και οι αυτοκινητιστές, ενώ στην προσπάθειά τους να παρέχουν ποιοτικές και ασφαλείς μετακινήσεις, έχει ήδη εκσυγχρονιστεί το μεγαλύτερο ποσοστό του στόλου των οχημάτων. Παρόλα αυτά, αξίζει να σημειωθεί πως σε αντίθεση με την πρωτεύουσα και ίσως και τη Θεσσαλονίκη, η αντικατάσταση των ταξί με νέα, με ηλεκτρικούς κινητήρες δεν είναι κάτι που κερδίζει έδαφος στην επαρχία αφού το κόστος αγοράς είναι τεράστιο και αφετέρου το κόστος συντήρησης είναι δυσθεώρητο και για τα περιοδικά σέρβις, ενώ δεν υπάρχει καν εγκατεστημένο δίκτυο φόρτισης που να δίνει τη δυνατότητα στον αυτοκινητιστή να μπορεί να κινηθεί εντός της ημέρας, οποιαδήποτε στιγμή σε μία μακρινή διαδρομή.

     

     

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ