Παρασκευή 22.11.2024
More

    Αποχρώσεις- Ακόμα αναζητάμε το ψηφιακό Δημόσιο

    Σε γενικές γραμμές το Δημόσιο δεν θα σου βάλει και το μαχαίρι στο λαιμό. Έχουμε χρόνο σου λέει. Άλλωστε για κάθε καθυστέρηση, για κάθε έλλειψη, ο πολίτης φταίει. Το πολύ πολύ να μπει κι ένα πρόστιμο.

    Γι’ αυτό και μπορείς να δηλώσεις με την άνεσή σου στις υπηρεσίες ότι γεννήθηκε το παιδί σου, φτάνει να έχεις υπομονή για να πηγαίνεις πόρτα πόρτα. Και γι’ αυτό και έχει σημασία η εξαγγελία του Υπουργού Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης ότι η δήλωση γέννησης θα γίνεται από τον γονέα στο μαιευτήριο κι από εκεί θα ενημερώνονται μόνα τους τα μητρώα. Να το θυμάται φίλος της στήλης που ανακάλυψε στα 30 του ότι στη ληξιαρχική πράξη γέννησής του δεν είχε όνομα γιατί προφανώς το χαρτί κάπου χάθηκε στη διαδρομή από την εκκλησία ως το Ληξιαρχείο. Θα πεις άλλο πρόβλημα αυτό, σχετικό όμως.

    Κι αν προσέξει κάποιος καλύτερα αυτά τα σχετικά δεν είναι και λίγα. Και στο τέλος είπαμε, πάντα φταίει ο πολίτης. Ακόμα και τα φωτοαντίγραφα μόνος του πρέπει να τα προσκομίζει γιατί πάντα «είναι χαλασμένο το φωτοτυπικό, που τι τα χρειάζεσαι σήμερα τα αντίγραφα, όταν όλα μπορείς να τα έχεις στο κινητό σκαναρισμένα; Και πολύ χάρηκα και μία άλλη ανακοίνωση του υπουργού ότι η νέα ταυτότητα θα μπορεί να χρησιμοποιείται και από το κινητό μας. Μακάρι να ενημερωθούν για αυτό και οι υπηρεσίες.

    Μετά το 2000 έχουν προχωρήσει τα συστήματα ψηφιοποίησης των δημοσίων υπηρεσιών και στα χρόνια της κρίσης προωθήθηκαν ακόμα πιο έντονα πολιτικές ενοποίησης μητρώων, περισσότερο υπό την πίεση να διαμορφωθούν ολοκληρωμένα φορολογικά προφίλ των πολιτών. Αυτό που παρατηρούμε όμως είναι ότι αφενός υπάρχουν παραπάνω από μία ταχύτητες εκσυγχρονισμού και αφετέρου παρουσιάζονται και μεγάλα χάσματα. Πολύ μεγάλο πρόβλημα είναι ότι δεν προχώρησε η ηλεκτρονική υπογραφή, ενώ φαίνεται ότι υπάρχει πρόβλημα ταυτοποιήσεων αφού πολύ συχνά ζητάνε από τους πολίτες να έχουν μαζί τους φωτοαντίγραφα της ταυτότητάς τους και του εκκαθαριστικού της Εφορίας.

    Το τέλος των αλλαγών που γίνονται είναι να μπορεί ο πολίτης να εισέρχεται από ένα σημείο μόνο στο Δημόσιο και να μπορεί να αξιοποιεί το ψηφιακό του προφίλ. Στη συνέχεια, όλα τα άλλα, μπορεί και πρέπει να τα κάνει μόνη της η υπηρεσία. Το ότι γίνεται αυτό ήδη από υπηρεσίες όπως το Taxisnet σημαίνει ότι είναι υλοποιήσιμος ο σχεδιασμός. Ας υλοποιηθεί συνεπώς.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ