Πέμπτη 18.04.2024
More

    Τα του Καίσαρος

    Τα πράγματα θα πρέπει να μπαίνουν στη σωστή τους σειρά κάθε φορά και όταν αυτό χρειάζεται ή απαιτείται από τις περιστάσεις…

    Ένα 20ήμερο γεμάτο ασχολούμαστε σχεδόν καθημερινά με το εάν θα φτάσει το φυσικό αέριο στην Ήπειρο και πότε…

    Εμείς λέμε, ό,τι επανέλαβε και χθες το μεσημέρι το υπ. Ανάπτυξης και η ΔΕΔΑ, ότι στην Ήπειρο θα έχουμε φυσικό αέριο το 2024…

    Το θέμα όμως δεν είναι πότε θα έρθει το φυσικό αέριο ή σε ποια μορφή και από πού…

    Αλλά για πόσους θα έρθει… Ούτε να τα βάφουμε μαύρα, ούτε όμως και να πανηγυρίζουμε…

    Γιατί, ο σχεδιασμός του ΔΕΔΑ για την Ήπειρο, είναι συγκεκριμένος σε απόλυτους αριθμούς…

    Στις τέσσερις πρωτεύουσες των νομών της Ηπείρου προβλέπονται συνολικά 460 οικιακές συνδέσεις και 110 εμπορικές…

    Να το κάνουμε πιο λιανά; Σύμφωνα με αυτόν τον σχεδιασμό, φυσικό αέριο θα αποκτήσουν 460 σπίτια σε όλη την Ήπειρο και 110 επιχειρήσεις…

    Μπορεί να είναι πιλοτικό, δοκιμαστικό, πείτε όπως αλλιώς θέλετε, αλλά αυτό θα είναι το φυσικό αέριο το 2024…

    Που δε θα φτάνει φυσικά μέσω αγωγών, αλλά με βυτιοφόρα από τη Ρεβυθούσα ή με πλοία μέσω του λιμανιού της Ηγουμενίτσας…

    Απλώς να πούμε για εκείνους που είναι έτοιμοι να κλάψουν με μαύρο δάκρυ, επειδή δεν περπατά ο σχεδιασμός για τη σύνδεση Κομοτηνής – Ηγουμενίτσας, να μην είναι και τόσο ευαίσθητοι…

    Πώς θα γινόταν αυτή η σύνδεση αν δεν υπήρχε αγωγός υψηλής πίεσης;

    Αφού ο TAP, μας προσπέρασε και λοξοδρόμησε μέσω Δυτ. Μακεδονίας και μπήκε στην Αλβανία, από ποιον αγωγό θα έφτανε το αέριο στην Ήπειρο;

    Υπάρχει όμως και ο αγωγός Poseidon, που υλοποιείται τουλάχιστον στο επίπεδο του σχεδιασμού και μάλιστα αυτές τις ημέρες γίνονται ενημερώσεις για τις απαλλοτριώσεις των κτημάτων από όπου θα περάσει από το λεκανοπέδιο…

    Πού καταλήγει ο Poseidon; Στο «Φλωροβούνι» Πέρδικας στη Θεσπρωτία, όπου προβλεπόταν εδώ και χρόνια σταθμός συμπίεσης πριν ποντιστεί στη θάλασσα ο αγωγός με προορισμό την Ιταλία…

    Επομένως, υπάρχει η προοπτική ενός αγωγού υψηλής πίεσης, έστω κι αν μέχρι σήμερα, δεν έχει προβλεφθεί η δυνατότητα διακλάδωσής του στην Ήπειρο…

    Τεχνικά όμως και κατασκευαστικά, είναι το μόνο εύκολο να γίνει, αρκεί να ασχοληθούν σοβαρά αυτοί που πρέπει…

    Κι όχι, να ξεθάψουμε πάλι τα «τσεκούρια του πολέμου», όπως κάναμε πριν μία δεκαετία με τον ITGI, που ξεσηκώθηκε η Θεσπρωτία για το κακό που τη βρήκε…

    Αλλά μόλις ήρθαν τα χρόνια της κρίσης, καταριόντουσαν άλλους (ενώ έπρεπε τους εαυτούς τους) που δεν επέτρεψαν να γίνει ο αγωγός…

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ