Σάββατο 04.05.2024
More

    Τα του Καίσαρος

    Πέρασαν τρεις ημέρες από τα εγκαίνια του νέου οδικού άξονα Άκτιο – Αμβρακία και όσα ειπώθηκαν επί τόπου στην τελετή…

    Και επειδή δε σχολιάσαμε τις προηγούμενες ημέρες, αλλά και επειδή τον «περπατήσαμε» όλο το δρόμο από το Άκτιο μέχρι την Ιόνια οδό, μπορούμε να κάνουμε μερικές παρατηρήσεις…

    Καταρχάς για την Ήπειρο, υπάρχει ένα ενδιαφέρον σκέλος που έχει να κάνει με την πιο εύκολη πρόσβαση για όσους έρχονται από τη Δυτική Ελλάδα μέσω Ιόνιας οδού προς τα παράλια της Πρέβεζας…

    Για τη Θεσπρωτία δεν ισχύει το ίδιο, γιατί δεν το θεωρούμε και ιδιαίτερα έξυπνη επιλογή να μπει κάποιος στο Άκτιο – Αμβρακία πριν την Αμφιλοχία, να φτάσει στη σήραγγα του Ακτίου και από εκεί να κινηθεί μέσω της υφιστάμενης παλιάς εθνικής οδού Πρέβεζας – Ηγουμενίτσας…

    Ενώ έχει τη δυνατότητα να φτάσει στα Γιάννενα μέσω Ιόνιας και μέσω Εγνατίας να φτάσει στη Θεσπρωτία, με ασφάλεια…

    Εκεί θέλουμε λοιπόν να επιμείνουμε, στο ζήτημα της οδικής ασφάλειας…

    Άλλωστε το επισήμανε και ο Πρωθυπουργός στην ομιλία του στην τελετή των εγκαινίων και ορθώς έπραξε γιατί είναι κορυφαίο ζήτημα η οδική ασφάλεια…

    Μακάρι να διαψευστούμε, αλλά το βλέπουμε πολύ πιθανό να γίνουν πολλά ατυχήματα στο νέο δρόμο, όχι γιατί δεν είναι ποιοτικός, αλλά επειδή οι προδιαγραφές του είναι χαμηλότερες σε σχέση με την Ιόνια οδό και κάποιος που θα οδηγεί για 300 χιλιόμετρα στην Ιόνια και θα μπαίνει στο Άκτιο – Αμβρακία, θα συνεχίσει να οδηγεί με τον ίδιο τρόπο και την ίδια υψηλή ταχύτητα…

    Ο δρόμος όμως έχει διαφορετικές προδιαγραφές, έχει μικρότερες διαστάσεις και δεν έχει Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ), επομένως η προσοχή όλων θα πρέπει να είναι τεταμένη…

    Είπε και κάτι άλλο όμως ο Πρωθυπουργός, για το οποίο ζήτησε να δοθεί έμφαση και αυτό ήταν ότι ο δρόμος αυτός δεν έχει διόδια…

    Επειδή λοιπόν εμάς ως Ηπειρώτες μας ενδιαφέρει να υπάρξει συνέχεια του δρόμου αυτού από το Άκτιο προς την Πρέβεζα και από εκεί προς Πάργα και Θεσπρωτία, γίνονται ήδη οι συζητήσεις για τη βελτίωση του εν λόγω οδικού άξονα…

    Θα βγει κάποιο αποτέλεσμα από τις συζητήσεις αυτές; Λογικά, κάποια στιγμή θα βγει…

    Κρίνουμε όμως πως δεν υπάρχει λόγος να προτρέχουμε στην Ήπειρο και να προτείνουμε λύσεις για τη βελτίωση του οδικού άξονα επί της υφιστάμενης χάραξης που θα περιλαμβάνουν είτε χρήματα από το ΠΕΠ Ηπείρου είτε την εκ των προτέρων αποδοχή της παραχώρησης σε ιδιώτη, άρα και της επιβολής διοδίων…

    Αν είναι να πληρώνουμε και διόδια για να πηγαίνουμε από την Πρέβεζα στην Πάργα ή από το Καρτέρι στην Πλαταριά, να το κλείσουμε το μαγαζί…

    Υπενθυμίζουμε απλώς, ότι όλα αυτά τα οποία συζητάμε είναι πρωτίστως υποχρέωση του Κράτους και όπου υπάρχει Κράτος εννοούμε Κυβέρνηση, υπουργεία και ούτω καθεξής…

    Ως Ηπειρώτες λοιπόν τα έχουμε χρυσοπληρώσει τα διόδια και δε θέλουμε κι άλλα. Για να μην θυμηθούμε και την περιβόητη απόφαση – επανάσταση περί καθολικής εξαίρεσης των κατοίκων της Ιωαννίνων από την πληρωμή διοδίων της Εγνατίας, η οποία δεν εφαρμόστηκε ποτέ από το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών…

     

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ