Πέμπτη 28.03.2024
More

    Το λάθος που κάνουμε όταν οδηγούμε σε πλατεία και μπορεί να μας κοστίσει 350 ευρώ

    Με «τσουχτερό» πρόστιμο κινδυνεύουν όσοι αγνοούν τον απλό αλλά «χρυσό» κανόνα της προτεραιότητας σε κυκλικούς κόμβους.

    Καθοριστικό ρόλο στη βελτίωση της κυκλοφοριακής ικανότητας και της οδικής ασφάλειας διαδραματίζουν οι κυκλικοί κόμβοι που ολοένα και πληθαίνουν στους δρόμους της χώρας μας.

    Η αύξηση, ωστόσο, της παρουσίας τους στο ελληνικό οδικό δίκτυο δεν σημαίνει πως όλοι οι οδηγοί γνωρίζουν πώς να συμπεριφερθούν όταν πρόκειται να εισέλθουν σε αυτούς. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να σημειώνονται τροχαία ατυχήματα πολλά εκ των οποίων με τραυματισμούς.

    Η μεγαλύτερη «παρανόηση» που σχετίζεται με τους κυκλικούς κόμβους αφορά στην προτεραιότητα. Ειδικότερα, πολλοί οδηγοί θεωρούν ότι εφόσον βρίσκονται εντός της πλατείας έχουν προτεραιότητα έναντι όσων είσέρχονται σε αυτή. Κάτι τέτοιο, ωστόσο, δεν ισχύει.

    Προτεραιότητα -εφόσον δεν υπάρχουν πινακίδες (π.χ. STOP)- έχουν όσοι έρχονται από δεξία, δηλαδή όσοι είναι έτοιμοι να εισέλθουν στην πλατεία. Οι οδηγοί που δεν τηρούν αυτόν τον ιδιαίτερα απλό αλλά «χρυσό» κανόνα, κινδυνεύουν με πρόστιμο ύψους 350 ευρώ.

    Τι αναφέρει ο Κ.Ο.Κ.

    Άπλετο φως σχετικά με το ισχύει κατά την κίνηση των οχημάτων σε κυκλικό κόμβο ρίχνει ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και ειδικότερα το άρθρο 26 « Ισόπεδοι οδικοί κόμβοι και υποχρέωση παραχώρησης προτεραιότητας».

    1. Ο οδηγός που πλησιάζει σε ισόπεδο οδικό κόμβο υποχρεούται να καταβάλλει ιδιαίτερη προσοχή για να μην προκαλέσει επί του κόμβου κίνδυνο ή παρακώλυση της κυκλοφορίας, ρυθμίζοντας την ταχύτητα του οχήματός του, ώστε να μπορεί να διακόψει την πορεία αυτού, για να διέλθουν τα οχήματα που έχουν προτεραιότητα.
    2. Ο οδηγός απαγορεύεται να εισέρχεται στον κόμβο, έστω και αν οι τυχόν υπάρχοντες φωτεινοί σηματοδότες, το επιτρέπουν, όταν η πυκνότητα της κυκλοφορίας είναι τέτοια ώστε να υποχρεωθεί ενδεχομένως να παραμείνει στη διασταύρωση.
    3. Ο οδηγός που έχει εισέλθει στον κόμβο όπου η κυκλοφορία ρυθμίζεται με φωτεινούς σηματοδότες, μπορεί να εξέλθει αυτού και πριν δοθεί το σήμα ελεύθερης κυκλοφορίας προς την κατεύθυνση την οποία θα ακολουθήσει, αν δεν θα παρεμποδιστεί εκ τούτου η διέλευση των λοιπών οχημάτων που χρησιμοποιούν την οδό και κινούνται προς την ανοικτή κατεύθυνση.
    4. Στους κόμβους η προτεραιότητα ορίζεται με κατάλληλη σήμανση
    5. Στους κόμβους χωρίς τέτοια σήμανση η προτεραιότητα ανήκει σε αυτόν που έρχεται από τα δεξιά.
      Κατ’ εξαίρεση:
      α) αυτοί που κυκλοφορούν στους αυτοκινητόδρομους, εθνικές οδούς και οδούς ταχείας κυκλοφορίας έχουν προτεραιότητα,
      β) αυτοί που εισέρχονται σε οδό από χωματόδρομο, μονοπάτια, παρόδιο ιδιοκτησία, χώρο στάθμευσης και σταθμούς ανεφοδιασμού και εξυπηρέτησης οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα σε αυτός που κινούνται στην οδό,
      γ) αυτοί που εκκινούν ή κινούνται προς τα πίσω, όπου αυτό επιτρέπεται, οφείλουν να παραχωρούν προτεραιότητα,
      δ) τα σιδηροδρομικά ή τροχιοδρομικά οχήματα έχουν προτεραιότητα.
    6. Οι ενδείξεις των φωτεινών σηματοδοτών (φαναριών) κυκλοφορίας υπερισχύουν των ενδείξεων των πινακίδων σήμανσης, οι οποίες καθορίζουν την προτεραιότητα.

    Ο οδηγός που παραβαίνει τις διατάξεις του συγκεκριμένου άρθρου τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο 350 ευρώ.

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ