Παρασκευή 22.11.2024
More

    Επόμενο στοίχημα η σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου

    Με την έλευση του κυβερνητικού κλιμακίου, με επικεφαλής τον Πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη εντός του Φεβρουαρίου, εκτός απροόπτου, θα γίνουν και οι επίσημες ανακοινώσεις για ένα ακόμη (μετά το Γιάννενα – Κακαβιά) μεγάλο έργο υποδομής στην Ήπειρο.

    Ο λόγος για τη σιδηροδρομική σύνδεση της Ηπείρου με τη γραμμή Ηγουμενίτσα – Ιωάννινα – Καλαμπάκα, με τον υφυπουργό Υποδομών Γιώργο Καραγιάννη να παραπέμπει σε επίσημες ανακοινώσεις εντός των επόμενων ημερών από τον ίδιο τον Πρωθυπουργό.

    Αρκέστηκε, ωστόσο, να πει πως οι διαδικασίες για το μεγαλύτερο έργο υποδομής της επόμενης 20ετίας στην Ελλάδα, βρίσκονται σε καλό δρόμο, και γι’ αυτό εκτιμάται, ότι ο Πρωθυπουργός θα ανακοινώσει από τα Γιάννενα την χρηματοδότηση στο εθνικό σκέλος της επικαιροποίησης της μελέτης για τη σιδηροδρομική σύνδεση, που θα αποτελέσει και τη βάση εκκίνησης για την υλοποίηση του έργου.

    «Έχουμε ωριμάσει τις συνθήκες και είμαστε πολύ πιο κοντά, ώστε, με την έλευση του Πρωθυπουργού το αμέσως επόμενο διάστημα, να ανακοινώσουμε την πρόθεση της κυβέρνησης και για αυτό. Επαναλαμβάνω όμως ότι εμείς ανακοινώνουμε κάτι για το οποίο είμαστε σίγουροι ότι έχουμε εξασφαλισμένη χρηματοδότηση, έχουμε βρει τους πόρους και ξέρουμε πώς θα προχωρήσουν αυτές οι μελέτες. Λίγο υπομονή ακόμα και θα λυθεί και αυτό το τεράστιο ζήτημα για την Ήπειρο», ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Καραγιάννης μιλώντας στο ITV.

    Η επικαιροποίηση της μελέτης είναι κόστους 15 εκ. ευρώ με το εθνικό σκέλος να είναι το 50%, δηλαδή 7,5 κ. ευρώ.

    Όπως αναφέρει το έγκυρο ypodo mes.com και ο συντάκτης Ν. Καραγιάννης, θα είναι η πρώτη πραγματικά μεγάλη επέκταση του σιδηροδρομικού δικτύου στη χώρα, αποτελώντας τμήμα της λεγόμενης Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Με την μελλοντική του υλοποίηση τα Ιωάννινα και η Ηγουμενίτσα θα μεταβληθούν σε συγκοινωνιακούς κόμβους εθνικής εμβέλειας. Θα μπορεί να συνδεθεί το λιμάνι της Ηγουμενίτσας με το λιμάνι του Πειραιά, που σήμερα αποτελούν δύο από τις σημαντικότερες πύλες εισόδου/εξόδου μεταξύ Ελλάδας και Δυτικής Ευρώπης.

    Μονή γραμμή μήκους 154 χιλιομέτρων

    Το έργο περιλαμβάνει την κατασκευή μονής γραμμής η οποία θα ξεκινά από την Καλαμπάκα, θα φτάνει στα Ιωάννινα και θα τερματίζει στο νέο λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Η νέα γραμμή μήκους περίπου 154 χιλιομέτρων, θα συνδέει απευθείας την Αθήνα με τα δύο μεγάλα αστικά κέντρα της Ηπείρου. Η ταχύτητα μελέτης είναι 160χλμ/ώρα.

    Σύμφωνα με σιδηροδρομικές πηγές, το Αθήνα – Ιωάννινα με τρένο θα μπορεί να εκτελείται σε 4 ώρες και το Αθήνα – Ηγουμενίτσα σε περίπου 4 ώρες και 30 λεπτά. Η γραμμή προβλέπεται να είναι ηλεκτροκινούμενη και θα διαθέτει σηματοδότηση, ETCS, RTMS και τηλεδιοίκηση. Οι νέοι σταθμοί που προβλέπονται να κατασκευαστούν θα είναι ένας νέος σταθμός στην Καλαμπάκα και μετά Μαλακάσι, Μέτσοβο, Ιωάννινα (κλάδος της γραμμής προς την πόλη), Καστρίτσα (επιβατικός και εμπορευματικός σταθμός), Ανθοχώρι, Νεοχώρι, Ηγουμενίτσα.

    Η σύνδεση με την Αλβανία

    Παράλληλα, η ευρύτερη περιοχή θα μπορεί να συνδεθεί με την Αλβανία με τη σχεδιαζόμενη σύνδεση Καστοριά – Κρυσταλλοπηγή – Πόγραδετς. Να θυμίσουμε πέρυσι τέτοια εποχή υπεγράφη από την ΕΡΓΟΣΕ σύμβαση Παροχής Υπηρεσιών με αντικείμενο την εκπόνηση μελετών.

    Από αυτές θα ληφθεί η βέλτιστη επενδυτική επιλογή για την ορθότερη υλοποίηση του έργου διασυνοριακής συνεργασίας που αφορά την κατασκευή του τελευταίου τμήματος της σιδηροδρομικής σύνδεσης Ελλάδας και Αλβανίας στην περιοχή Κρυσταλλοπηγής / Ιεροπηγής.

    Η σύμβαση εντάσσεται στο έργο ‘CB RAILWAY’ που στοχεύει στην ανάπτυξη κοινού στρατηγικού επενδυτικού σχεδίου για τη σύνδεση της Ελλάδας και της Αλβανίας, μέσω νέας σιδηροδρομικής γραμμής δυτικά από την Κρυσταλλοπηγή/Ιεροπηγή προς το Pogradec και νοτιοανατολικά προς το Αεροδρόμιο Καστοριάς, συνολικού μήκους περίπου 130 χλμ. Στο εν λόγω έργο συμμετέχει η ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε., το Υπουργείο Υποδομών και Ενέργειας της Αλβανίας και ο ΟΣΕ Α.Ε.

     

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ