Παρασκευή 22.11.2024
More

    Γ. Ζάψας: «Ο βράχος έπεσε, ο δρόμος να κλείσει»

    Το Κοινό των Ηπειρωτών για τις καταπτώσεις βράχων στο δρόμο για τα Τζουμέρκα

    Σύμφωνα με την ανακοίνωση της παράταξης:

    «Ανάμεσα από Καλέντζι – Μονολίθι, στο δρόμο για τα Τζουμέρκα, ψηλά στα στεφάνια του Αράχθου, εκεί που θελήσαμε να δέσουμε το βράχο με το ατσάλι! Ο βράχος ξεκόλλησε και το ατσάλινο δίχτυ έσπασε! Και τώρα τι κάνουμε; Πως θα φτάσουμε ασφαλείς στο θρυλικό γεφύρι, στην Πράμαντα, στ’ Άγναντα, στον Καταρράκτη και στα άλλα Τζουμερκοχώρια;

    1ο. Όχι εμβαλωματικές λύσεις. Οι πρόχειρες παρεμβάσεις έχουν προσωρινά αποτελέσματα, το είδαμε και στην κατάρρευση του σαρζανέτ στο Σαρακίνικο, στην Αγιά. Ναι, να γίνει αποκατάσταση για την ασφαλή διέλευση της επαρχιακής οδού από και προς τα Τζουμέρκα, αλλά εδώ φωνάζει μόνο του το πράγμα. Απαιτείται μόνιμη παρέμβαση στο δρόμο για Μονολίθι – Πλάκα. Όχι άλλα πειράματα και άχρηστες βελτιώσεις του δρόμου. Όχι άλλα μπαλώματα και σπατάλη δημόσιου χρήματος. Ο δρόμος αυτός, στο συγκεκριμένο τμήμα, είναι ακατάλληλος και επικίνδυνος. Το οδικό τμήμα Καλέντζι – Μονολίθι/ Γέφυρα Πλάκας πρέπει να επανασχεδιαστεί και να κατασκευαστεί από την αρχή.

    2ο. Την προηγούμενη 5ετία, επιλέχτηκε να γίνει η σύνδεση των Τζουμέρκων με τον Δυτικό Άξονα (Ιόνια οδό), από τον Α/Κ Τερόβου μέχρι Καλέντζι με νέα χάραξη. Αντιπροτείναμε με τους συναδέλφους μου στο περιφερειακό Συμβούλιο να προηγηθεί το επικίνδυνο τμήμα Καλέντζι – Μονολίθι/ Πλάκα. Δεν εισακουστήκαμε γιατί η περιφερειακή Αρχή ακολούθησε τον δικό της σχεδιασμό. Την ενδιέφερε περισσότερο η απορροφητικότητα του ΕΣΠΑ, τομέας στον οποίο υστερούσε και επέλεξε το εύκολο έργο. Άφησε το δύσκολο για μετά και να τα αποτελέσματα (στο Καλέντζι φτάνεις εύκολα και με σχετική ασφάλεια από το Ελληνικό. 11 εκατομμύρια πήγαν εκεί).

    3ο. Θέλουμε μόνιμη και σύγχρονη λύση στο δρόμο για τα Τζουμέρκα. Είναι κρίμα να διασχίζουν την Ήπειρο δυο μεγάλοι αυτοκινητόδρομοι, η Εγνατία και η Ιόνια οδός και εμείς να μην έχουμε σχεδιάσει και μελετήσει την κατασκευή σύγχρονων οδικών προσβάσεων σε αυτούς, από σημαντικά κέντρα – έδρες δήμων, όπως η Πράμμαντα (έδρα του δήμου Βορείων Τζουμέρκων). Και επειδή για να φτάσουμε στον προορισμό αυτόν πρέπει να περάσουμε από το Μονολίθι, δεν μένει παρά να συμφωνήσουμε όλοι στο αυτονόητο: Να μελετηθεί και κατασκευαστεί, με δημόσια ανοιχτή διαδικασία, η βέλτιστη λύση, όποια θα είναι αυτή. Η χαμηλή (νέα) χάραξη από Καλέντζι μέχρι Μονολίθι/ Γέφυρα Πλάκας ή η σύνδεση με τούνελ (1 ΚΜ) που θα εξασφαλίσουν την ασφαλή όδευση στον προορισμό για τα Τζουμέρκα. Ή ακόμη κι άλλη προσφορότερη λύση, που πιθανόν να προκύψει. Τίποτα λιγότερο. Αύριο να ξεκινήσουν οι αναγνωριστικές μελέτες. Για την επίσπευση των διαδικασιών, να εκκινήσει άμεσα η διαδικασία, στην οποία να συμμετάσχουν κατασκευαστές  με τεχνογνωσία και ικανότητα για έγκαιρη και άμεση ολοκλήρωση του έργου, που θα χρηματοδοτηθεί κατά προτεραιότητα από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων. Το ΕΣΠΑ αργεί. Δεν ετοιμαστήκαμε και το έργο αυτό δεν μπορεί να περιμένει. Η μελέτη σύνδεσης των Τζουμέρκων με την Εγνατία οδό, από Μπαλντούμα – Παλαιοχώρι, δεν προχώρησε και η μόνη εναλλακτική προσωρινή όδευση, μέσω Ιόνιας οδού, από Α/Κ Αμμοτόπου αυξάνει μεν την απόσταση και το κόστος μετακίνησης αλλά παρέχει σχετική ασφάλεια που είναι ζητούμενο.

    Ό,τι άλλο επιλεγεί θα είναι επικίνδυνο λάθος και στρουθοκαμηλισμός. Η Πολιτική Προστασία, οι αυτοδιοικητικοί και κρατικοί Φορείς που εμπλέκονται και έχουν νομική ευθύνη να εγγυηθούν την ασφαλή χρήση του συγκεκριμένου οδικού τμήματος, διαφορετικά να κλείσουν το δρόμο!»

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ