Ο υπουργός Υποδομών στην πρώτη πρακτική εξέταση
Την πρακτική εξέταση του πρώτου 17χρονου υποψηφίου, για την απόκτηση της προσωρινής άδειας οδήγησης, παρακολούθησαν ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Καραμανλής και ο Υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών, αρμόδιος για τις Μεταφορές, Μιχάλης Παπαδόπουλος.
Ο πρώτος νέος, σύμφωνα με τον νέο νόμο για την αναμόρφωση της εκπαίδευσης και των εξετάσεων των οδηγών, έκλεισε τα 17 έτη τον περασμένο Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο ξεκίνησε την πρακτική του εκπαίδευση για την απόκτηση της προσωρινής άδειας οδήγησης.
Με τον νόμο «Οδηγώντας με Ασφάλεια», που ψηφίστηκε το Νοέμβριο, μπορούν πλέον, υπό συγκεκριμένους και αυστηρούς περιορισμούς, να οδηγούν και οι 17χρονοι. Κάτι ανάλογο ισχύει σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες, όπου οι νέοι πριν κλείσουν τα 18 μπορούν να οδηγήσουν, αρκεί να έχουν δίπλα τους έναν έμπειρο οδηγό.
Ο συνοδηγός θα πρέπει να είναι άνω των 25 ετών και κάτοχος διπλώματος οδήγησης, τουλάχιστον, επί 5 χρόνια. Σημειώνεται ότι οι 17άρηδες επιτρέπεται να οδηγούν μόνο εντός της Περιφέρειας όπου κατοικούν και το όχημα να φέρει το ειδικό σήμα «Σ».
Ο Υπουργός Κώστας Καραμανλής δήλωσε:
«Είναι επισήμως ο πρώτος 17χρονος που παίρνει άδεια οδήγησης, με βάση το νόμο που ψηφίσαμε τον περασμένο Νοέμβριο και μέσα σε χρόνο-ρεκόρ βλέπουμε ότι υλοποιείται. Κι αυτό είναι το πρώτο βήμα: τι κάναμε; Δίνουμε τη δυνατότητα στους νέους να πάρουν άδεια οδήγησης μόλις συμπληρώσουν τα 17 τους χρόνια. Κάτι που γίνεται σε πολλές χώρες και της Ε.Ε». Οι τρεις προϋποθέσεις: θα οδηγούν πάντα με συνοδό, θα οδηγούν εντός περιφέρειας, και θα φέρουν στο όχημα το ενδεικτικό «Σ», για τον συνοδό. «Κι εφόσον πάνε όλα καλά την πρώτη χρονιά, στα 18, η άδεια οδήγησης γίνεται μόνιμη» πρόσθεσε.
«Το δεύτερο βήμα μας: τι κάνουμε; Η προσωρινή άδεια οδήγησης εκδίδεται πλέον ηλεκτρονικά μέσα σε μια ημέρα»
«Και το τρίτο βήμα: τι θα κάνουμε;
Προχωράμε σε τέσσερις παρεμβάσεις που βάζουν φρένο στη διαφθορά και θα διασφαλίζουν την καλύτερη δυνατή εκπαίδευση των νέων οδηγών:
1. Αλλάζει το σύστημα εξέτασης
2. Αλλάζουμε τα συγγράμματα θεωρητικής εκπαίδευσης και εξέτασης
3. Διασφαλίζουμε το αδιάβλητο των εξετάσεων με τοποθέτηση καμερών στις θεωρητικές εξετάσεις
4. Τοποθετούνται κάμερες στα αυτοκίνητα για την πρακτική εξέταση
Με τρία βήματα, επιχειρούμε ένα άλμα για να βελτιώσουμε την καθημερινότητα, και την οδηγική μας συμπεριφορά. Αλλά και να δηλώσουμε την αταλάντευτη εμπιστοσύνη μας στους νέους και τις επόμενες γενιές», κατέληξε ο υπουργός.
Ο Υφυπουργός αρμόδιος για τις Μεταφορές Μιχάλης Παπαδόπουλος είπε:
«Η άδεια αυτή θα ισχύει μέχρι να κλείσει τα 18 του, οπότε θα πάρει και το κανονικό δίπλωμα, που θα του επιτρέπει να οδηγεί χωρίς συνοδό.
Νομοθετήσαμε αυτή τη δυνατότητα γιατί πιστεύουμε στους νέους ανθρώπους. Αλλά ταυτόχρονα, τους εφιστούμε την προσοχή. Πρέπει να θυμούνται αλκοόλ και οδήγηση δεν πάνε μαζί, ότι η ταχύτητα σκοτώνει και πως όταν οδηγούμε, δεν πιάνουμε το κινητό.
Στόχος μας, σήμερα, είναι να πάψουμε να λέμε πώς θα πάρει κάποιος το δίπλωμα, αλλά πώς θα είναι καλύτερος οδηγός τη στιγμή που θα πάρει το δίπλωμα. Φτιάχνουμε, λοιπόν, ένα σύστημα που δίνει έμφαση στην εκπαίδευση για να παράγει καλύτερους οδηγούς».