Ο κορωνοϊός, η κουλτούρα του «μένουμε σπίτι» και, εν τέλει, η απαγόρευση κυκλοφορίας άλλαξαν δραματικά την καθημερινότητα των Ελλήνων πολιτών.
Ποιες δραστηριότητες… εξαφάνισε το «Μένουμε σπίτι»
Η Picodi «χτένισε» τις αναζητήσεις ων Ελλήνων στο διαδίκτυο, χρησιμοποιώντας τα επίσημα στατιστικά της Google και κάνοντας σύγκριση με τον Μάρτιο του 2019, και δημιούργησε μια κατάταξη με τα πιο δημοφιλή χόμπι κατά τη διάρκεια του lockdown.
Από τα στοιχεία της Picodi παρατηρήθηκε, όπως ήταν αναμενόμενο, μια τρομακτική πτώση σε όλες τις δραστηριότητες που απαιτούν έξοδο. Οι αναζητήσεις για τον κινηματογράφο μειώθηκαν κατά 86%, ενώ τη δημοτικότητά τους έχασαν οι συναυλίες (-71%), το θέατρο (-67%) και ο χορός (-37%). Εντύπωση προκαλεί η μείωση κατά 12% του ενδιαφέροντος για την κηπουρική, παρότι είναι δραστηριότητα που μπορεί να γίνει εντός των ορίων μιας κατοικίας.
Τα νέα χόμπι των Ελλήνων στην εποχή της… καραντίνας
Με τα γυμναστήρια και τους οργανωμένους χώρους άθλησης να έχουν κλείσει -με κρατική εντολή- ένας πολύ μεγάλος αριθμός πολιτών άρχισε να ψάχνει τρόπους να αθληθεί… κατ’ οίκον. Είναι ενδεικτικό, σύμφωνα με την έρευνα της Picodi, ότι οι αναζητήσεις για «γυμναστική στο σπίτι» αυξήθηκαν κατά 614%!
«Πρωταθλητές» στις δραστηριότητες που συγκεντρώνουν μεγάλο ενδιαφέρον κατά την απαγόρευση κυκλοφορίας είναι επίσης η αναζήτηση τηλεοπτικών σειρών (+488%) και τα online παιχνίδια, για τον υπολογιστή ή το κινητό τηλέφωνο (+426%).
Μεταξύ άλλων, στην 20άδα με τα νέα δημοφιλέστερα χόμπι περιλαμβάνονται τα… χαρτοπαίγνια, τα επιτραπέζια, οι συνταγές μαγειρικής, τα online μαθήματα, το βελονάκι (!), οι οδηγίες για… καθάρισμα, τα βιβλία ακόμη και η κατασκευή… origami!
Δείτε τον πίνακα της Picodi για τις δραστηριότητες των πολιτών στην Ελλάδα την εποχή της καραντίνας: