Σάββατο 23.11.2024
More

    Χειρότερη από το ψέμα, η μισή αλήθεια…

    Σύσκεψη ζητά ο Αλ. Καχριμάνης για να ληφθούν οριστικές αποφάσεις και να αναλάβουν όλοι τις ευθύνες τους

    Τείνει να γίνει «καραμέλα» στα χείλη αρμόδιων κυβερνητικών παραγόντων, ότι η Ευρωπαϊκή Ένωση δε χρηματοδοτεί πλέον στη νέα προγραμματική περίοδο του ΕΣΠΑ, ούτε φυσικά στο Ταμείο Ανάκαμψης, έργα οδικών υποδομών, πλην συγκεκριμένων εξαιρέσεων, (όπως έγινε για τον Ε65 και τον ΒΟΑΚ), επομένως η εξεύρεση χρηματοδότησης για το τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά της Ιόνιας οδού, θα πρέπει να κινηθεί σε άλλη κατεύθυνση. Μόνο που ούτε την κατεύθυνση αυτή έχουν προσδιορίσει ακόμη, ούτε και περίμεναν προφανώς, να αποδειχτεί, με την σφραγίδα και την υπογραφή της αρμόδιας Ευρωπαϊκής Επιτροπής Μεταφορών, ότι το τμήμα Ιωάννινα – Κακαβιά είναι επιλέξιμο για χρηματοδοτική στήριξη από την Ε.Ε!

    Σε μία περίοδο που ακόμη και οι συζητήσεις και αναφορές για την ολοκλήρωση του οδικού άξονα έχουν «παγώσει», με σκόρπιες και περιστασιακές αναφορές μέσω τρίτων, από την πολιτική ηγεσία του υπ. Υποδομών και Μεταφορών, που επιμένουν ότι δεν υπάρχει προοπτική χρηματοδότησης από την Ευρώπη, η Επίτροπος Μεταφορών, απαντά σε έγγραφο του περιφερειάρχη κ. Καχριμάνη, διαψεύδοντας κατηγορηματικά την ηγεσία του υπουργείου και όλους εκείνους που έχουν αποδεχθεί την άποψη αυτή.

    Στο απαντητικό έγγραφο της Ευρωπαίας Επιτρόπου Μεταφορών Αντίνα Βαλεάν με ημερομηνία 8 Ιουλίου, προς την περιφέρεια Ηπείρου και τον κ. Καχριμάνη αναφέρεται σαφώς, ότι η Επιτροπή δεν είναι αρνητική για το έργο και παραπέμπει στην ελληνική κυβέρνηση για τη χρηματοδότησή του.

    «Όσον αφορά τη δυνατότητα χρήσης του προγράμματος του μηχανισμού «Συνδέοντας την Ευρώπη» για την περίοδο 2021-2027, τα ελληνικά τμήματα που βρίσκονται στους διαδρόμους του κεντρικού δικτύου ΔΕΔ – Μ – δηλαδή το οδικό τμήμα Ιωαννίνων – Κακαβιάς, θα είναι κατ’ αρχήν επιλέξιμα για χρηματοδοτική στήριξη», αναφέρεται αρχικά στο έγγραφο, που συνεχίζει ως εξής: «… θα είναι επιλέξιμες για χρηματοδότηση μελέτες και εργασίες για την αναβάθμιση οδικών τμημάτων της οδικής υποδομής του δικτύου ΔΕΔ- Μ με χαμηλή βαθμολογία ασφάλειας ή υψηλή συχνότητα ατυχημάτων».

    Και στο Ταμείο Ανάκαμψης…

    Ακόμη περισσότερο ενδιαφέρουσα είναι η απάντηση στο σημείο που αναφέρεται, ότι το έργο θα μπορούσε να χρηματοδοτηθεί ακόμη και στο πλαίσιο του εθνικού σχεδίου ανάκαμψης, όπως άλλωστε περιλαμβάνει το σχέδιο της Ελλάδας που αξιολογήθηκε θετικά από την Επιτροπή στις 17 Ιουνίου, και το οποίο περιλαμβάνει επενδύσεις σε αυτοκινητόδρομους συνοδευόμενες από συνοδευτικά μέτρα, όπως επενδύσεις σε υποδομές εναλλακτικών καυσίμων και ένα σημαντικό πρόγραμμα οδικής ασφάλειας με παρέμβαση σε περισσότερες από 7.000 επικίνδυνες τοποθεσίες. Προτείνω θερμά να επικοινωνήσετε με τις ελληνικές αρχές για να εκτιμηθεί η δυνατότητα λήψης στήριξης στο πλαίσιο αυτής της δέσμης μέτρων», αναφέρει η Επίτροπός Μεταφορών.

    Ζητά άμεση σύσκεψη

    Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε ο Αλ. Καχριμάνης, ανέφερε, ότι οι υπηρεσίες έχουν ήδη διαμορφώσει δύο προτάσεις για τον άξονα Ιωάννινα – Κακαβιά.

    Μια για τρίιχνο δρόμο και μία με τετράιχνο μέχρι Καλπάκι και τρίιχνο μέχρι την Κακαβιά, και αυτό με τη λογική ότι υπάρχουν (σ.σ μέχρι χθες τουλάχιστον) «ευρωπαϊκές» φωνές που λένε, ότι δεν θα δεχθούν δρόμο με τετράιχνη διατομή. Ο περιφερειάρχης συνεχίζοντας, είπε ότι για να μειωθεί το κόστος, έχουν προβλεφθεί δανειοθάλαμοι κατά μήκος του δρόμου.  Το συνολικό κόστος φτάνει το 350 εκ. ευρώ.

    «Σε συζήτηση που είχα με τον Γ.Γ. του υπουργείου Ανάπτυξης  κ. Σκάλκο, μου είπε πως το υπουργείο είναι έτοιμο να στηρίξει αυτόν τον δρόμο, καθόσον αυτή είναι και η γνώμη του Πρωθυπουργού. Εμείς έχουμε παραδώσει εδώ και δύο μήνες προς έλεγχο την μελέτη Ιωάννινα-Κακαβιά και περιμένουμε. Το σίγουρο είναι ότι την εποχή που προωθούνταν τα Διευρωπαϊκά Δίκτυα, προτού να μπουν άλλοι συντελεστές κόστους – οφέλους από πλευράς κίνησης σε αυτούς τους δρόμους, δεν έγιναν οι ανάλογες ενέργειες από το υπουργείο Υποδομών. Και μιλάω για την πενταετία Σπίρτζη, ο οποίος, δυστυχώς, μέχρι την ημέρα που έφυγε, δεν έλεγε ποτέ την αλήθεια».

    Στη συνέχεια ο περιφερειάρχης είπε, ότι «η περιφέρεια Ηπείρου ζητά να γίνει μια σύσκεψη, όπως πρωτοέγινε με τον Πρόεδρο της Βουλής που έχει θεσμικό ρόλο. Να μαζευτούμε εκεί όλοι και να παρθούν οι τελικές αποφάσεις. Δεν μπορούμε να περιμένουμε. Γιατί τώρα γίνεται ο προγραμματισμός για το 2021-2027 και από το υπουργείο και από εμάς».

    Καθυστερήσεις και στα άλλα οδικά έργα

    Επίσης ο κ. Καχριμάνης αναφέρθηκε και στις καθυστερήσεις που υπάρχουν στην κατασκευή των διευρωπαϊκών οδικών αξόνων που ανήκουν στην αρμοδιότητα του υπουργείο Υποδομών. Ειδικότερα για το τμήμα Ηγουμενίτσα – Μαυρομμάτι, είπε ότι το μόνο που γνωρίζει η περιφέρεια είναι ότι η μελέτη έχει ανατεθεί στην Εγνατία Οδό Α.Ε. Για το τμήμα Πλαταριά – Ηγουμενίτσα, το υπουργείο δεν έχει ασχοληθεί εκ νέου και τη μελέτη θα αναλάβει  η Περιφέρεια, ενώ για τη μελέτη του τμήματος Μεσοπόταμος- Πάργα δεν έχει υπάρξει ακόμη απάντηση στο αίτημα της περιφέρειας για παράδοση της μελέτης, προκειμένου στη συνέχεια να εξετάσει τη δυνατότητα ένταξής της σε χρηματοδοτικό πρόγραμμα.

    Για την οδική σύνδεση της Ιόνιας οδού με το Ζέφυρο Πρέβεζας, ο περιφερειάρχης χαρακτήρισε «κοροϊδία» τη νέα παράταση που δόθηκε στο μελετητή και τη μη παράδοση της μελέτης στην περιφέρεια, την οποία είχε ζητήσει κατ’ επανάληψη για να την ωριμάσει.

     

     

    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ