Πέμπτη 25.04.2024
More

    Διατηρούνται οι ελπίδες για την επέκταση της Ιόνιας

    Θετικό κλίμα για υλοποίηση μέσω του Ταμείου Ανάκαμψης στη συνάντηση του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων με τον ΓΓ Δημοσίων Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Δ. Σκάλκο

    Θετικά μηνύματα για την ένταξη της επέκτασης της Ιόνιας Οδού στο Ταμείο Ανάκαμψης και την υλοποίηση ενός μεγάλου έργου για την Ήπειρο και τη χώρα, μετά τη σειρά συναντήσεων που είχαν την προηγούμενη εβδομάδα στην Αθήνα ο Πρόεδρος του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων Δημήτριος Δημητρίου, ο ΓΓ Βασίλειος Βασιλείου και ο Οικονομικός Επόπτης κος Ευθύμιος Χρυσοστόμου.

    Στο πλαίσιο της προσπάθειας ανάδειξης και επίλυσης θεμάτων της επιχειρηματικότητας συναντήθηκαν και με τον Γενικό Γραμματέα Δημοσιών Επενδύσεων και ΕΣΠΑ, Δημήτριο Σκάλκο.

    Η συνάντηση με τον ΓΓ πέραν των άλλων, πραγματοποιήθηκε με αφορμή την επιστολή του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων που είχε αποσταλεί με θέμα: «αύξηση χρηματοδότησης προγράμματος Ενίσχυση Μικρών και Πολύ Μικρών Επιχειρήσεων που επλήγησαν από την πανδημία Covid-19 στην Περιφέρεια Ηπείρου».

    Στην συνάντηση αναλύθηκε διεξοδικά το θέμα της αύξησης του προγράμματος  στα 60 εκατ. καθώς και εκείνοι οι τρόποι που μπορούν να εξευρεθούν για να πραγματοποιηθεί, με τον τον Γ.Γ Δ. Σκάλκο να διαβεβαιώνει τα στελέχη του Επιμελητηρίου Ιωαννίνων πως μέσω της τροποποίησης των προϋπολογισμών των Περιφερειών της χώρας θα καταστεί εφικτό να αυξηθούν οι αρχικοί προϋπολογισμοί των προγραμμάτων τουλάχιστον στο 40% των αρχικών προϋπολογισμών τους.

    Παράλληλα έθεσαν στον κ. Σκάλκο και το πρόβλημα της υλοποίησης  του τμήματος της Ιόνιας Οδού Ιωάννινα –Κακαβιά, για το οποίο αίτημα επίλυσης είχε αποστείλει το Επιμελητήριο Ιωαννίνων με τον Γενικό Γραμματέα να διαβεβαιώνει τα στελέχη του Επιμελητηρίου πως το θέμα έχει προχωρήσει σημαντικά και θα είναι από τα έργα που τελικά θα ενταχθούν  και θα υλοποιηθούν από το Ταμείο  Ανάκαμψης, σύμφωνα με ανακοίνωση του Επιμελητηρίου.

    Στα υπόλοιπα θέματα της ατζέντας συζητήθηκαν γενικότερα θέματα επιχειρηματικότητας, νέα προγράμματα, τα  προβλήματα του αναπτυξιακού νόμου καθώς και προβλήματα  των προγραμμάτων  που έχουν λήξει  οι φάσεις κατάθεσης φακέλων από τους δικαιούχους με τον Δ.Δημητρίου να επισημαίνει  την ανάγκη ολοκλήρωσης των  διαδικασιών   άμεσης ανακοίνωσης των επιλέξιμων επιχειρήσεων.

    Η Ένωση Ξενοδόχων

    Την αναγκαιότητα ολοκλήρωσης του Διευρωπαϊκού οδικού άξονα Ιόνια – Κακαβιά τονίζει και η Ένωση Ξενοδόχων Ιωαννίνων με επιστολή της στον Υπουργό Υποδομών.

    «Η Ένωση Ξενοδόχων Νομού Ιωαννίνων αντιλαμβανόμενη την τεράστια σημασία που θα επιφέρει στην Ήπειρο αλλά και σε όλη την Ελλάδα η ολοκλήρωση του Διευρωπαϊκού οδικού άξονα των Δυτικών Βαλκανίων, βρίσκεται έμπρακτα στο πλευρό της Περιφέρειας Ηπείρου, των βουλευτών, αλλά και όλων των άλλων φορέων στηρίζοντας τη συλλογική προσπάθεια, προκείμενου να ολοκληρωθεί αυτή η διευρωπαϊκή οδική σύνδεση», σημειώνει τονίζοντας ότι «η ολοκλήρωση αυτού του οδικού άξονα θα αποτελέσει έργο πνοής και ανάπτυξης καθώς θα συνδέσει την χώρα μας με τα Δυτικά Βαλκάνια».

    Πιο συγκεκριμένα για την περιοχή μας, όπως αναφέρει:

    α) Ο εν λόγω άξονας διασχίζει 5 χώρες, γεγονός που θα προσελκύσει χιλιάδες επισκέπτες και τουρίστες στην περιοχή μας από τα Βαλκάνια, την Κεντρική και Βόρεια Ευρώπη.

    β) Τα διεθνή αεροδρόμια των Ιωαννίνων και του Ακτίου, το λιμάνι της Ηγουμενίτσας καθώς και το οδικό δίκτυο της Εγνατίας και της Ιόνιας Οδού θα αποκτήσουν αμέσως μεγαλύτερη προστιθέμενη αξία,

    γ) Θα δημιουργηθούν διακρατικά, διαπεριφερειακά και διαδημοτικά clusters με χώρες των δυτικών Βαλκανίων στηριζόμενη στην ήδη λειτουργούσα Μακροπεριφέρεια Αδριατικής – Ιονίου.

    δ) Οι χρονικές αποστάσεις των Ιωάννινων προς τα Δυτικά Βαλκάνια και την Κεντρική Ευρώπη θα μειωθούν ως εξής: Από Ιωάννινα ως Τίρανα, ο χρόνος οδήγησης θα είναι 3,5 ώρες, από Ιωάννινα ως Μαυροβούνιο θα είναι 5,5 ώρες, από Ιωάννινα ως Ντουμπρόβνικ θα είναι 6,5 ώρες, από Ιωάννινα ως Τεργέστη θα είναι 10 ώρες και από Ιωάννινα ως Μόναχο θα είναι 14 ώρες».

    «Την σπουδαιότητα κατασκευής του την έχουν αντιληφθεί και ενστερνιστεί και άλλες περιφέρειες της χώρας μας καθώς θα προσδώσει άμεσα προστιθέμενη αξία στον τουρισμό, στο εμπόριο, στο real estate, στις επενδύσεις και στις μεταφορές σε τουλάχιστον τέσσερις ακόμα Περιφέρειες και πιο συγκεκριμένα των Ιονίων Νήσων, της Δυτικής Ελλάδας, της Στερεάς Ελλάδας και της Πελοποννήσου.

    Επειδή έως σήμερα δεν έχει γίνει γνωστό τι μέλλει γενέσθαι με το έργο, θέλουμε να γνωρίζουμε εάν τελικά αυτό ενταχθεί στο ταμείο ανάκαμψης ή σε κάποιο άλλο χρηματοδοτικό πρόγραμμα (ΕΣΠΑ, ΣΔΙΤ κλπ ) και ποιο θα είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης του.

    Εκφράσουμε τη συστράτευση μας στο πλευρό των κομμάτων, των  Περιφερειών, των βουλευτών, των δήμων αλλά και όλων των εμπλεκόμενων φορέων που επιθυμούν την κατασκευή του διευρωπαϊκού αυτού οδικού άξονα», τονίζει η Ένωση.

    «Θα σταθούμε αρωγοί σε κάθε προσπάθεια της Πολιτείας προς αυτήν την κατεύθυνση, εκφράζοντας ταυτόχρονα την επιθυμία μας να δηλώσετε δημόσια την ισχυρή σας πολιτική στήριξη στο συγκεκριμένο έργο, με βάση τις ώριμες μελέτες που έχουν συνταχθεί και ολοκληρωθεί από το 2013 ως τετράιχνου οδικού άξονα έως το Καλπάκι συνολικής απόστασης μόλις τα 28χλμ», καταλήγει η Ένωση.

    Του ΦΙΛΗΜΟΝΑ ΚΑΡΑΜΗΤΣΟΥ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ