Τετάρτη 24.04.2024
More

    Καταργούν το χαρτί οι υπηρεσίες του Δήμου

    Η κατάργηση του φυσικού χαρτιού στη διαδικασία της αλληλογραφίας και επικοινωνίας μεταξύ των υπηρεσιών, αλλά και μεταξύ υπηρεσιών και πολιτών, μπορεί να αποδειχθεί η μεγαλύτερη «προίκα» που θα αφήσει η πανδημία του κορωνοϊού στη λειτουργία του δήμου Ιωαννιτών.

    Η ανάγκη της διεκπεραίωσης υποθέσεων και διαδικασιών τόσο μεταξύ των υπηρεσιών, όσο και με τους πολίτες χωρίς τη φυσική παρουσία, οδήγησε τα πράγματα με πολύ μεγαλύτερες ταχύτητες σε ένα κομβικό σημείο, το οποίο φαίνεται πως «τρέχει» με γρήγορους ρυθμούς ο δήμος Ιωαννιτών, με την αντιδημαρχία Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης και Έξυπνης Πόλης.

    Η φιλοδοξία του εγχειρήματος είναι η απόλυτη κατάργηση του χαρτιού και η αποκλειστική χρήση των ψηφιακών εφαρμογών, με τον δήμο Ιωαννιτών, να είναι ο πρώτος στη χώρα, που πρόκειται να υλοποιηθεί από τις 15 Ιουλίου, το συγκεκριμένο εγχείρημα. Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα για τα οφέλη αυτής της δράσης είναι ότι ο δήμος σήμερα διαθέτει συνολικά 18 πρωτόκολλα, απασχολώντας γι’ αυτά 36 υπαλλήλους, ενώ στο εξής θα χρησιμοποιεί μόνο ένα ψηφιακό πρωτόκολλο.

    «Αντιλαμβάνεται κανείς, για τι ποσοστά απελευθέρωσης έμψυχου δυναμικού μιλάμε που θα μπορεί να απασχοληθεί και να προσφέρει καλύπτοντας άλλες ανάγκες», τόνισε ο αντιδήμαρχος Γ. Λυκογιώργος, υπογραμμίζοντας, ότι το υπ. Εσωτερικών διαπιστώνοντας το υψηλό επίπεδο της ομάδας υποστήριξης του προγράμματος «Ίριδα» που λειτουργεί ήδη στο δήμο αποφάσισε να αναπτύξει μόνιμη συνεργασία με μέλη της ομάδας ώστε να αποτελούν τους εκπαιδευτές για άλλους δήμους και περιφέρειες.

    Ο Φάνης Γεροδήμος, ειδικός σύμβουλος του δημάρχου εξέφρασε την εκτίμηση ότι σε διάστημα ενός μήνα, ο δήμος Ιωαννιτών θα είναι απόλυτα έτοιμος να περάσει στο στάδιο της αποκλειστικά ηλεκτρονικής αλληλογραφίας και εξυπηρέτησης των πολιτών.

    Εκπαίδευση

    Την Τετάρτη πραγματοποιήθηκε το πρώτο στάδιο της εκπαίδευσης των προϊσταμένων και των διευθυντών όλων των υπηρεσιών για τη λειτουργία του προγράμματος, το οποίο έχει αναπτυχθεί από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας και έχει παραχωρηθεί δωρεάν στο ελληνικό δημόσιο. Το πρόγραμμα, υποστηρίζεται και προωθείται από το υπουργείο Εσωτερικών προς όλους τους δήμους της χώρας, θα διευκολύνει την διεκπεραίωση των διαδικασιών εντός του δήμου, θα επιταχύνει την εξυπηρέτηση των πολιτών και θα μειώσει το λειτουργικό κόστος διακίνησης των εγγράφων.

    Η επιμόρφωση στα στελέχη του δήμου για την χρήση του προγράμματος γίνεται από τον Δρ. Κωνσταντίνο Ιωάννου, Προϊστάμενο του Τμήματος Κυβερνοασφάλειας του υπουργείου Εσωτερικών.

    Οι διαχρονικές φοβίες…

    Ο κ. Λυκογιώργος ρωτήθηκε για το αν υπήρξαν ή αν υπάρχουν αντιδράσεις ή φοβίες από το υπαλληλικό προσωπικό του δήμου, λέγοντας, ότι αυτό είναι κάτι απόλυτα φυσιολογικό όταν μία υπηρεσία καλείται να αλλάξει τον τρόπο λειτουργίας της.

    «Το προσωπικό το έχει αγκαλιάσει από την πρώτη στιγμή, αν και ο φόβος και η ανησυχία είναι απόλυτα λογικά πράγματα. Την περίοδο της πανδημίας είχαμε δύο επιλογές, να κάνουμε 10 μικρά πράγματα ή να κάνουμε κάτι μεγάλο. Επιλέξαμε το δεύτερο και αυτό είμαστε σίγουροι, ότι θα αποβεί προς όφελος και των πολιτών και των υπηρεσιών», πρόσθεσε ο κ. Λυκογιώργος.
    Ο δήμαρχος Ιωαννίνων Μωυσής Ελισάφ κατά την έναρξη της εκπαίδευσης ευχαρίστησε όλους τους διευθυντές και προϊσταμένους για την συμμετοχή και την προθυμία τους καθώς με την δική τους συμβολή ο δήμος Ιωαννιτών θα ανοίξει μία νέα σελίδα.

    «Είμαστε ένας από τους δήμους που καινοτομούν. Με την ανάπτυξη και την λειτουργία του προγράμματος μειώνουμε την γραφειοκρατία και κάνουμε καλύτερη την καθημερινότητα του πολίτη», υπογράμμισε ο κ. Ελισάφ.
    Του ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ

    ΜΗ ΧΑΣΕΤΕ

    ΔΗΜΟΦΙΛΗ